fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביצוע כביש 89 לא כלול בתוכנית העבודה של משרד התחבורה

פקק בעקבות תאונה בכביש 89 השבוע צילום: מירב זגה
פקק בעקבות תאונה בכביש 89 השבוע צילום: מירב זגה

סיפורו העצוב של כביש 89  יימשך כנראה לאורך עשור הקרוב, לאור העבודה כי אין תוכנית ממשית לפתח את הכביש בין צומת כברי לנהריה ולפתח נתיב תחבורה נוסף בשנה הקרובה.  בסוף השבוע אירעה תאונה דרכים קשה, השנייה בשבוע, בקטע הכביש. אמבולנסים לא הצליחו לעבור אל הפצועים בזמן.

על פי לוחות הזמנים שהתפרסמו באתר משרד התחבורה, בשנת 2017 יחל הליך "קבלת השראה" לתכנון המקטע בין כברי לנהריה.  רק בשנת 2019 צפוי תכנון מפורט לכביש.  בתוכנית החומש עד 2021 אין תכנון לביצוע הכביש.  כלומר בשטח  לא נראה  כל התפתחות דרמטית בכביש עד 2022.

פקק בעבקות תאונה בכביש 89 השבוע צילום: מירב זגה
פקק בעקבות תאונה בכביש 89 השבוע
צילום: מירב זגה

גם לכביש 859  אין יעד ביצוע ויציאה למכרז., אלא לתכנון בלבד.  כמו כן אין שום התייחסות לנושאים להרחבת כביש 4 והסדרת צומת בצת. מנכ"ל אגודת ידידי המרכז הרפואי לגליל אמיר ירחי  מסביר כי משרד התחבורה ונערי האוצר זורים לנו, תושבי הגליל המערבי, חול בעיניים. המרכז הרפואי לגליל נמצא על ציר 89, יחד עם תחנת נהריה, ותחנת כיבוי אש.  ירחי: "כבישי הרוחב העתידיים שאמורים לפתור את העומס על כביש 89 ולאפשר פינוי לבית החולים לא יסללו בחמש, שבע או עשר השנים הבאות.

מצד שני, גם את הפתרון הקל והמהיר – שול לתנועת רכבי חירום מקיבוץ כברי ועד המרכז הרפואי – דחו עכשיו לתקציב 2018, וכנראה שגם אז ידחו בכלל. אין השקעה ממשלתית בתשתיות כבישים בגליל המערבי, למרות הפקקים, התאונות הקטלניות, וגידול האוכלוסייה העכשווי, הצפוי בעשור הקרוב. העיקר שבנהריה מוקם מקדש ל"נתיבי ישראל"….מכספי התושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות