fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ביישובי משגב לא חלה חובת הפלרת מי השתייה"

סמי ניסן מנכ"ל קולחי משגב מציין כי במשגב, שיישוביה קטנים, לא הייתה חובת הפלרה גם לפני ההחלטה
מים אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

היום (שלישי) נכנס לתוקף הסעיף בתקנות המים המפסיק את חובת הפלרת המים בישראל. התקנות קובעות כי תוך שנה ממועד פרסום התקנות תופסק חובת ההפלרה בישראל, פעולה שבמבוצעת על ידי חברת מקורות. בכך תצטרף ישראל לרוב המוחלט של מדינות העולם בהן אין חובת הפלרה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי נרשמה ירידה בעששת גם במדינות שלא הפלירו את מי השתייה.

במסגרת תהליך הפסקת ההפלרה, וירעננו ההנחיות בדבר הצורך לחינוך לבריאות השן לכל גורמי המקצוע בשטח: במרפאות טיפת חלב, במרפאות השיניים, בקופות החולים, שירותי בריאות התלמיד ובריאות השן בבתי הספר ובהנחיות לגננות ולמורים במערכת החינוך. ההנחיות הן להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום במשחת שיניים המכילה פלואוריד.

שרת הבריאות יעל גרמן: "אני שמחה על הצטרפותנו למרבית מדינות העולם אשר אינן מפלירות, או אף אוסרות על הפלרת מי השתייה. הוספת פלואור למי השתייה מחייבת גם את מי שאינו רוצה בכך, לצרוך מים מופלרים, גישה שאינה מקובלת ברוב המכריע של מדינות העולם."

מנכ"ל קולחי משגב, סמי ניסן, מתייחס לעניין ההפלרה במשגב ומציין כי על פי תקנות משרד הבריאות הייתה קיימת חובת הפלרה למים המסופקים לישובים עם מספר תושבים הגבוה מ-5000 ומאחר שיישובי משגב אינם עומדים בקטגוריה זו לא חלה חובת הפלרה גם קודם. עוד מציין ניסן כי יש ישובים שנמצאים בקצות קווי האספקה של ערים גדולות ויתכן והמים שסופקו להם היו מופלרים אך במידה מועטה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות