fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביום שני יוצאים לדרך

ביום שני יחל הדבר האמיתי. אחרי ארבעה משחקים בגביע הטוטו, בהם מכבי חיפה נראתה טוב, מצפה לה יריבה לגמרי לא קלה במחזור הפתיחה של הליגה - בני יהודה. כמעט כל ההרכב הראשון השתנה, הקבוצה השתדרגה בכל המערכים ועשויה להשתדרג עוד יותר בהמשך. האם מכבי חוזרת לצמרת? ימים יגידו
הבטיח "בומבה של קבוצה", אולי גם יקיים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

לפני שלושה חודשים עמד גיא לוזון, אחרי עוד משחק מאכזב של מכבי,  ואמר בביטחון שהוא יודע בדיוק מה הבעיות של מכבי והבטיח שתהיה בעונה הבאה "בומבה של קבוצה". שלושה חודשים עברו, ובאופן מפתיע, לוזון רחוק בינגו אחד בשחקן זר בחלק הקדמי, או עומר דמארי אחד בריא, מלהפתיע את כולם.

את החריש העמוק התחיל לוזון בהגנה. ארנסט מאבוקה ורז מאיר הגיעו לשחק על אגף ימין. אליסון דוס סנטוס הגיע להיות הבלם המוביל, עמרי בן הרוש הגיע לעמדת המגן השמאלי, אבל את היהלום האמיתי שמרה מכבי כמעט לתחילת הליגה. רמי גרשון, שמעולם לא שיחק בליגת העל שלנו, חזר מבלגיה וחתם לחמש עונות. גרשון מתאושש כרגע מפציעה ויהיה כשיר בערך בעוד חודש, זו תוספת כח עצומה למכבי. מדובר לא רק בבלם הישראלי הכי טוב כרגע, אלא בבלם שמוסיף כח ועצמה במרכז ההגנה, יכול להניע כדור ויחד עם דוס סנטוס משלים צמד בלמים מהיר מאוד במונחים של הליגה שלנו. עכשיו מכבי תוכל לשחק כל סוג של הגנה שלוזון ירצה. גרשון מתפקד מצוין גם בהגנה של ארבעה שחקנים, כבלם בצד שמאל, או אפילו כמגן שמאלי לעת הצורך, ויודע לשחק גם בהגנה של שלושה. לוזון יוכל לשחק עכשיו עם הגנה חדשה לחלוטין שתורכב ממאבוקה, דוס סנטוס, גרשון ובן הרוש, ויוכל גם לשחק עם שלושה בלמים, ולשלב את ניקיטה רוקאביצה כשחקן על אגף שמאל, וכך מכבי תרוויח שני שחקנים מהירים מאוד על הקווים. גרשון כמובן ישראלי, ולמעשה מפנה למכבי אפשרות להביא שני זרים לחלק הקדמי.

הבטיח "בומבה של קבוצה", אולי גם יקיים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבטיח "בומבה של קבוצה", אולי גם יקיים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שדרוג משמעותי גם בקישור

גם מרכז הקישור של מכבי עבר שינוי ובדיוק כמו שמרכז ההגנה השתדרג בצורה רצינית, מכבי הביאה את גל אלברמן ממכבי תל אביב, שישחק את הקשר האחורי לפני ההגנה, ולידו את קשר נבחרת בולגריה גיאורגי קוסטדינוב. אפשר היה לראות כבר במשחקי האימון שקוסטדינוב לוחץ על הכדור חזק מאוד ומחלץ כדורים טוב מאוד, וגם יודע לצאת קדימה מהר. לפניהם ישחק רועי קהת, או גילי ורמוט, תלוי ביריבה, לפחות עד שיגיע קשר זר. אגב, כשמכבי תשחק 5:3:2 יכול להיות שנראה את ורמוט או אלבס קאיו כשחקן החופשי מעל שני הקשרים, מכיוון שהעונה יש למכבי הרבה יותר עומק וללוזון יש לא מעט אפשרויות. נטע לביא ישמש כגיבוי מהספסל ומכבי תקווה שאלברמן יצליח לחנוך אותו לעתיד.

חסר חלוץ מרכזי

הבעיה העיקרית של מכבי חיפה כרגע היא שעדיין אין לה חלוץ מרכזי שאפשר לסמוך עליו שייתן מספרים. דמארי רק חזר במשחק גביע הטוטו האחרון ועדיין לא בכושר. מוחמד עוואד נראה לא רע בכלל בדקות שקיבל, אבל הוא עדיין צעיר וקשה לראות את לוזון נותן לו את המושכות בהנהגת החלק הקדמי. שון וייסמן מהיר מאוד ושומר יפה על הכדור עם הגב, אבל בדיוק כמו עוואד, הוא עדיין צעיר מדי להוביל את ההתקפה. יכול מאוד להיות שמכבי תביא גם חלוץ זר והוא יתחרה עם דמארי על מקום במרכז ההתקפה, כשאחד מהשניים, עוואד או וייסמן, יהיה האפשרות השלישית והשני יושאל, ועד שזה יקרה מי שיוביל את החלק הקדמי יהיו קאיו, שהראה כבר איכות טכנית גבוהה, ואופיר מזרחי, שהשתלב מצוין ועד עכשיו נראה טוב מאוד בדקות שהוא קיבל. מזרחי מהיר, יכול לשחק במרכז, או באגף ימין, ויודע לפנות את הקו למאבוקה ולהיכנס למרכז. מכבי כבר עכשיו מחזיקה בכח אש התקפי יותר גדול משהיה בעונה שעברה, וזה עוד צפוי להשתפר בהמשך כשהסגל יושלם. מאור בוזגלו קרוב מאוד למכבי וכשהוא יחזור לכושר הוא כמובן מועמד חזק מאוד להרכב בהתקפה בימין, ובגלל ההחתמה של גרשון והעזיבה של קגלמאכר, למכבי כרגע יש ארבעה זרים והיא יכולה להחתים גם קשר קדמי וגם חלוץ. כלומר, בסופו של דבר למכבי יהיו בחלק הקדמי את: דמארי, בוזגלו, קאיו, מזרחי, שחקן קדמי זר, קהת, ורמוט, וגם רוקאביצה ועוואד. העומק הזה מבטיח שהעונה מכבי תראה יותר טוב גם בחלק הקדמי.

רכש מצוין מנבחרת בולגריה. גיאורגי קוסטדינוב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
רכש מצוין מנבחרת בולגריה. גיאורגי קוסטדינוב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מתיחת פנים מוצלחת

בשנים האחרונות התמקדו במכבי לא מעט בלהביא ישראלים שיחזקו את הסגל. הפעם לוזון הלך על חיזוק שיגיע להרכב, ובאופן תיאורטי עוד כמה חודשים יכול להיות הרכב שיכלול את מאבוקה, דוס סנטוס, גרשון, בן הרוש, אלברמן, קוסטדינוב, זר נוסף, בוזגלו, קאיו ומזרחי. כלומר הרכב שכולו חדש לחלוטין. מכבי תהיה העונה חזקה יותר והשלד שכולל את גרשון ודוס סנטוס בהגנה ואלברמן וקוסטדינוב בקישור, הרבה יותר בריא מבשנים האחרונות. למכבי גם יש מנהיג שירים את הקבוצה והעונה סביר להניח שנראה אותה מצליחה מדי פעם לחזור מפיגור, בניגוד למה שהיה בעונה שעברה. אבל למרות שמכבי עברה מתיחת פנים מוצלחת מאוד בפגרה, יש עדיין לא מעט סימני שאלה. עדיין לא ברור מי יהיה העוגן בהתקפה, ועדיין לא ברור האם הזר שיגיע לחלק הקדמי ישתלב כמו שצריך. צריך גם לזכור שאלברמן בכל זאת בן 34, ולוזון יצטרך לשמור על הדקות שלו, כדי שלא יגיע מותש לחלק השני של העונה. השורה התחתונה? מכבי תיראה השנה הרבה יותר טוב, תשחק סוף סוף כדורגל חיובי מדי פעם ותדגדג את הצמרת תוך כדי שהיא מכינה את הקרקע לשדרוג נוסף בעונה הבאה, שיוכל כבר להביא את הקבוצה גם למאבק על האליפות.

יום שני מתחילים

נגמרה הפגרה, נגמרו משחקי גביע הטוטו, וביום שני הקרוב בשמונה וחצי מתחיל הדבר האמיתי. מכבי תצא למשחק פתיחת העונה ותתארח בנתניה מול בני יהודה. כולנו זוכרים איך נראה משחק הפתיחה של רוני לוי לפני שנתיים מול בני יהודה, באצטדיון סמי עופר. אז עמד על הקווים בבני יהודה יוסי אבוקסיס, שחוזר העונה אחרי קדנציה מוצלחת מאוד בבני סכנין. אבוקסיס מאמן מצוין שיודע להעמיד קבוצה יפה מאוד בהגנה ולצאת מהר במעבר. בעונה שעברה זה הספיק לו כדי לנצח עם סכנין את מכבי חיפה ארבע פעמים. הפעם מכבי הרבה יותר מוכשרת, אבל הכל פתוח. מה שבטוח, זה מבחן רציני מאוד ללוזון ולשחקנים שלו כבר בפתיחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות