fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביבי אנחנו נחנקים

אחר הצהריים התקיימה הפגנה של תושבים כנגד מפגע המפחמות בדיוק שראש הממשלה הגיע לסיור בחריש
הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)

למעלה ממאה מתושבי הסביבה הפגינו  היום (שלישי) השבוע בשעות הצהריים בכניסה לחריש נגד אוזלת היד של הממשלה במאבק במפחמות. ההפגנה התקיימה במקביל לביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחריש. המפגינים נשאו שלטים "נאבקים בעשן המפחמות", "המפחמות הורגות אותנו" ועוד. חלקם נשאו מסיכות חמצן על פניהם.

לאחר שהוגש בג"צ על ידי ראשי רשויות בשרון הצפוני שיישוביהם סובלים ממפגע המפחמות:  מועצת פרדס חנה כרכור, מועצת אזורית מנשה, מועצת בנימינה גבעת עדה ומטה המאבק במפחמות, הוחלט בבג"צ  על הקמת ועדה בין משרדית הכוללת את משרדי איכות הסביבה, הבריאות, האוצר והחקלאות, כדי לבסס פתרון מהיר למפגע המפחמות. בספטמבר הוקמה הוועדה, אך – כך טוענים פעילי המאבק – אוזלת ידה ניכרת בשטח, ותוצאות ממשיות – אין.

מרסלו איידלמן, תושב קיבוץ מצר, פעיל במטה המאבק במפחמות, נכח בהפגנה, ובפיו מלים חריפות: "איש מפמליית המבקרים של נתניהו לא דיבר איתנו. כולם מתעלמים מהצרה הצרורה שיש באזור. מעניין אותם רק לשווק את העיר חריש, אבל הם לא יצליחו לשווק אותה, כי היא אפופה בעשן מהמפחמות כל ערב. עד שיטפלו בבעיה, תושבי האזור ימשיכו להיחנק. החלטת הבג"צ האחרונה הנחתה את הממשלה להקים ועדה בין משרדית, להתחיל להתייחס לעניין כאילו הם עצמם היו גרים פה, ולפתור את הבעיה, בכך שממשלת ישראל תאכוף את אי מעבר הגזם לגדה. בפועל, הוועדה הוקמה, מדברים בה, אך לא עושים דבר".

הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת תושבים במחאה על מפגע המפחמות. (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות