fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוחבוט וברדא על הקו

בלאגן מאחורי הקלעים. בוחבוט בהסכם הגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בלאגן מאחורי הקלעים. בוחבוט בהסכם הגג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מעלות- תרשיחא סוערת עם פרסום הודעת ראש העירייה שלמה בוחבוט כי הדיח את חבר האופוזיציה עו"ד יוסי ברדא ממועצת העיר. ברדא הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה וצו מניעה זמני כדי להקפיא את הליכי הדחתו עד לדיון בעתירה. על פי פקודת העיריות נוסח סעיף 123 קובע שברגע שמוגשת עתירה על ידי חבר המועצה כל הדחה מוקפאת או לא נכנסת לתוקף עד לדיון.
לפני חודש פורסם בצפון -1  על כוונתו של בוחבוט להדיח את ברדא לאחר שלא הגיע במשך שלוש ישיבות ברציפות לישיבות המליאה. על פי פקודת העיריות ניתן להדיח חבר מועצה לאחר שלא השתתף בשלושה בדיונים.  על פי העתירה, ברדא שלח ליועצת המשפטית של העירייה אישור מחלה על אחת הישיבות בהן לא נכח. לטענתו, על פי פקודת העיריות אישור זה חוקי ומבטל את השתתפותו בישיבה.  עוד נכתב  בעתירה כי בוחבוט לא שלח לברדא מכתב התרעה לאחר הישיבה השנייה שממנה נעדר תוך כדי שהוא מתריע כי בישיבה הבאה באם לא יגיע יודח. כך נכתב: "הודעת המשיב נעשתה משיקולים פוליטיים וממניעים זרים נוכח היותו של העותר חבר אופוזיציה".
המאבק ממשיך 
טרם התקיים דיון ראשון בעתירה, בוחבוט  פרסם בשבוע שעבר שברדא הודח ממועצת העיר ובמקומו ייכנס חבר מועצה חדש: שמעון ביטון. המכתב עליו חתום בוחבוט נכתב ב-7 לינואר, אך מהעתירה עולה כי יצא מהיכל העירייה רק ב-11 לינואר והתקבלה אצל ברדא ב-22 לינואר. ברדא טוען כי הגיש את העתירה לבית המשפט במסגרת 30 הימים כחוק.
  עו"ד יוסי עטון ממשרד עורכי דין חן אביטן שמייצג את ברדא, פנה ליועצת המשפטית של עיריית מעלות וכתב: "הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט, אשר בהתאם להוראות החוק מקפיאה את הודעת ראש העיר עד להחלטה אחרת של בית המשפט… עוד יותר חמורה היא העובדה, כי דובר העירייה היטיב להאריך בתיאור הוראות החוק ובדברי מבקר המדינה באשר לחשיבות ההתייצבות בישיבות המליאה, ואולם הס מלהזכיר ולו ברמז קל את העובדה, כי היעדרות מרשי מן הישיבה השלישית נבעה מחמת מחלה, כאשר אישור על כך הוצג לעירייה בסמוך ועוד הרבה קודם להודעת העירייה בדבר התפנות מקומו".
מבין בהצבעה בפריפריה. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)
שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)
גרסת בוחבוט
בוחבוט אומר כי "חברי המועצה של רשות מקומית נבחרים לכהונתם בהליך דמוקרטי במסגרת הבחירות לרשות המקומית, והם מייצגים את תושבי הרשות המקומית. המועצה הנבחרת מנהלת את ענייני הרשות המקומית בהתאם לסמכויות שהוקנו לה בחקיקה. התכנסות מועצת העיר בתדירות גבוהה והשתתפות חברי המועצה  חיוניים לניהול תקין של ענייני הרשות המקומית, ומתוך כך לממש את חובתם כנבחרי ציבור. בפקודת העיריות (חוק העיריות) נקבע: "חבר-מועצה שנעדר מישיבות המועצה שלושה חדשים רצופים, או שנעדר משלוש ישיבות רצופות – אם היו בשלושה חדשים פחות משלוש ישיבות – יחדל להיות חבר המועצה, מלבד אם נעדר בגלל מחלה או בגלל שירות בצבא-הגנה לישראל או ברשות המועצה שניתנה מראש, ובתנאי שראש העיריה או הממונה [הממונה על המחוז במשרד הפנים] שלח לו הודעה".
בעיריית מעלות תרשיחא מסבירים:  "בעירייה החליטו לשים סוף לאי שירותו של ברדא את הציבור וליישם את חובתם בחוק ואת קביעת דוח מבקר המדינה: "על ראש הרשות המקומית ועל הממונה על המחוז במשרד הפנים למצות את הסמכויות שהוקנו להם כדי לאכוף על חברי מועצת הרשות להשתתף בסדירות בישיבות המועצה" העירייה פעלה כדין והתריאה בכתב בפני יוסף ברדא על היעדרותו מ-3 ישיבות מועצת עיר ברצף. למצער, יוסף ברדא לא רק שנעדר מ- 3 ישיבות ברציפות, אלא למעשה כמעט ולא התייצב לשיבות מועצת העיר. בשנת 2017 השתתף רק בשתי  ישיבות מועצת עיר מתוך תשע . עיריית מעלות תרשיחא אשר מקפידה על כינוס ישיבות מועצת עיר באופן תדיר ומצפה מכלל חברי המועצה להשתתפות פעילה, החליטה לפעול על פי חובתה בחוק ועל פי קביעת מבקר המדינה, שכן לא רק שיוסף ברדא לא קיים את המינימום שדורש החוק, אלא נעדר כדרך קבע מישיבות מועצת העיר. במקום יוסף ברדא, ייכנס למועצת העיר שמעון ביטון".
עו"ד יוסי ברדא צילום: אדריאן הרבשטיין
עו"ד יוסי ברדא (צילום: אדריאן הרבשטיין)
גרסת ברדא
 ברדא בן , 36, יליד חולון, נשוי ואבא לשלושה ילדים נמצא בסיום דוקטורט ועובד כעו"ד במכללת סכנין.  לפני שבע שנים נישא לנכדתו של יעקב חזן מי שהיה סגן וממלא מקום של בוחבוט  במשך שלושה עשורים. השניים קבעו את מגוריהם בצפון מתוך ציונות וחיזוק הגליל. ברדא נבחר לכהן כחבר מועצה במקום החמישי ברשימת מת"ש של בוחבוט בשנת 2013. לדבריו לאחר שהביע את דעתו על העלאת הארנונה  בישיבת ועדת כספים, הוא נושל מכל תפקידיו בוועדות. בוחבוט כנראה לא ציפה שברדא יתנגד לו, אך האחרון המחזיק במנדט, לקח אותו בשתי ידיו ועבר לאופוזיציה.  בוחבוט קרא לברדא 'בוגד פוליטי וגנב שלקח את המנדט', פרסם מכתב לרבנים שיקראו לו לדין תורה  ובישיבת המועצה האחרונה  קרא בוחבוט למאבטחים להוציאו בכוח מהאולם.
לדברי ברדא היעדר שקיפות, הוגנות וסדרי עדיפויות לא תקינים הביאו אותו לפעול למען התושבים. "אמרתי לו את האמת בפרצוף, דרשתי שקיפות התרעתי על אגרות מיותרות, דרשתי מסמכים על ניגוד עניינים ואני כנראה מפריע לבוחבוט כי הוא שם מטרה לפטר אותי. החשש שלו זה לא שאני לא אגיע לישיבות, אלא שהוא פשוט לא רוצה לראות אותי שם. אני נבחר ציבור כמוהו ולא מינוי אישי ואני לוחם צדק מאז ומתמיד. המשפחה  שלי ושל אשתי מאד מאוחדת ומלוכדת, כולם פועלים בשיתוף ובמטרה להוביל את מעלות לדרך חדשה", מסביר ברדא.
ברדא מוסיף:  "ברגע שמוגשת עתירה כל ניסיון להדחה הוקפא. בוחבוט מנסה לשבור אותי ולגרור אותי להוצאות משפטיות מיותרות על חשבוני, בעוד שהוא נהנה ממשרד עורכי דין חיצוני ומוכר על חשבון כספי ציבור. אני אמשיך לשרת את הציבור כחבר מועצת העיר עד סוף הקדנציה ולגבי המשך כהונתי בזמן הקרוב התמונה תתבהר", סיכם ברדא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות