fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בגלל פוליטיקה קטנה לא אקח חלק בארגון ליל הסדר לניצולי השואה"  

ליל הסדר במעלות בשנה שעברה צילום עצמי

 

תושב מעלות  תרשיחא, חגי וינברג, מתנדב זה שנתיים להפיק ליל סדר קהילתי למען ניצולי השואה  בעיר. אירוע זה זכה לשבחים רבים ומופק על ידי חברת מועצת העיר טובה מעוז, מחזיקת תיק ניצולי שואה.

השנה וינברג שם לב כי אינו מוזמן לישיבות. לדבריו פנה למעוז וזו התחמקה ממנו מתשובה עד שהודיע לו כי ראש העירייה שלמה בוחבוט לא מעוניין שיהיה מעורב.

לפני שנתיים הגתה מעוז את הרעיון ושיתפה את וינברג. ויחד הם השיגו תקציב חיצוני למיזם.  עיריית מעלות מסייעת במיזם באמצעות הסעת ניצולי השואה לאירוע וקיומו מבנה עירוני. בשנה שעברה השתתפו 120 ניצולי שואה באירוע המרגש, קשישים שלא זכו לחגוג את ליל סדר מעולם.  מעוז ווינברג היו נרגשים, גם בוחבוט השתתף באירוע.

ליל הסדר במעלות בשנה שעברה צילום עצמי
ליל הסדר במעלות בשנה שעברה צילום עצמי

אגב, וינברג עד לא מזמן כיהן כיו"ר סיעת הבית היהודי ופרש מהסיעה במעלות ולא הגיש מועמדות לפריימריז שנערכו לפני מספר חודשים. לפני שנתיים פרש גם מנציגותו במועצה הדתית בעיר.

וינברג אמר השבוע: "אני לא מצליח להבין את הראש שלהם, אז מה אם אני יוצא נגד בוחבוט. תמיד חודשיים לפני אנחנו מתכנסים ודנים באירוע. לפני שלושה שבועות שמתי לב שאין כל ארגון  ועוד מעט ליל הסדר. יש עמותה שמשקיעה בתקציב ל- 50 לילות סדר ציבוריים בארץ והם במשך שנתיים  מממנים מחצית מהאירוע, בעיקר את הקייטרינג, הכשרת המקום וארגון של כלים חד פעמים, הגדות ברוסית, ועוד.

"כבר לפני חודש וחצי פנו אלי מהגוף שתרם את הכסף לטובת הערב ועדכנו אותי שהתקציב עבורי כבר קיים וממתין לביצוע. בגלל פוליטיקה קטנה של אנשים קטנים שבמרוצת השנים אפילו לא חשבו לארגן ערב כזה הוחלט שאני לא אקח חלק בארגון של ערב מיוחד זה. כל ניסיונותיה של מעוז לשכנע את הגורמים הרלוונטיים כי זה ממש לא שייך לפגוע בארגון של ערב זה בגלל פוליטיקה עלו בתוהו".

וינברג הסביר שלא יעביר את התקציב השנה אם ויתרו על עזרתו. "שנה הבאה ואילך אנחנו נדאג לארגן את ליל הסדר במלא התפארת ועוד הרבה דברים אחרים".

מעיריית מעלות נמסר בתגובה: " עיריית מעלות תרשיחא מאז ומתמיד פועלת למען החברה הנזקקת בישוב ועושה זאת באהבה רבה בלי כל שיקול פוליטי. דורשים מאיתנו בערב בחירות שכל דבר יעשה בלי נראות פוליטית וכך אנחנו עושים לגבי ליל הסדר.כל מחלקות העירייה מעורבות בארגון ליל הסדר, ביחד עם מחזיקת התיק חברת המועצה טובה מעוז. בשנתיים האחרונות חגי הסתכסך עם כל חברי המועצה הדתית, עקב כך התפטר מחברותו במועצה הדתית ולכן החליט לפרוק את זעמו נגד כל העוסקים בעשייה. לכן ויתרנו על עשייתו, יש לנו מספיק מתנדבים ואין צורך בו".

מעוז מסרה התגובה: "ליל הסדר ייצא כהלכתו. חגי ויינברג הוא חבר שלי ואני מאד אוהבת אותו והוא לא עשה את זה ממניעים פוליטיים. הם (העירייה) אמרו לי 'השנה את לא עושה עם חגי' ואת התרומות של חגי אנחנו ניתן.  אשתו של חגי היא דור שני לשואה וגם אני. השואה היא של עם ישראל והיא חוצה גבולות של הכל.  כולי קווה שזה ישתנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות