fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אתה מהפכן אמיתי"

איציק נוסצקי צילום לה פוזה פולג
איציק נוסצקי צילום לה פוזה פולג

העיתונים הכלכליים הזכירו  השבוע את שמו של איציק נוסצקי מנתניה לאחר שחברת הסליקה המקוונת שלו טרנזילה קיבלה רישיון סליקה מבנק ישראל.

כניסתה של טרנזילה לשוק, אחרי 20 שנה שלא נתנו רישיונות סליקה על ידי בנק ישראל, כסולק רביעי בתחום כרטיסי האשראי היא בשורה משמעותית לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ועתידה להגביר את התחרות בענף. החברה צפויה להתחיל לפעול בשוק כרטיסי האשראי בשנה הקרובה ותתחרה מול שלוש חברות הענק הקיימות ישראכרט, לאומי קארד וכאל.

חדוה בר, המפקחת על הבנקים בטקס קבלת הרשיון: "כניסתה של חברה רביעית לשוק תשתקף בהפחתת עמלות הסליקה, שיפור השירות והגברת התחרות בהנפקת כרטיסי החיוב"
טרנזילה נוסדה בשנת 2000 על ידיי נוסצקי ומספקת פתרונות סליקה ואבטחה מקיפים במגוון אמצעי תשלום, הכוללים סליקת כרטיסי אשראי, תשלומי פיי פאל, והעברות קבע בנקאיות.
נוסצקי: ״אני מודה לבנק ישראל על האמון שנתן בטרנזילה ועל ההזדמנות ההיסטורית להביא להגדלת התחרות בענף כרטיסי האשראי. נציע לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שירות, חדשנות ויכולת טכנולוגית משופרים ובמחיר תחרותי יותר. כשנתחיל להנפיק כרטיסי אשראי, נביא בשורה צרכנית חשובה גם למשקי הבית בישראל ואני גאה להיות חלק ממהלך זה״

איציק נוסצקי צילום לה פוזה פולג
איציק נוסצקי (צילום לה פוזה פולג)

נוסצקי, 62 , נשוי, אב לחמישה וסב לשלושה הוא תושב נתניה 30 שנה. הוא בוגר היחידה 8200 והנדסת חשמל בטכניון. הוא עבד כשכיר במספר חברות היי טק והיה בין הראשונים להבין את יתרונותיו של האינטרנט כשרק יצא לעולם. בשנת 1995 ייסד נוסצקי את חברת אינטרספייס. החברה החלה את דרכה כספקית אחסון אתרים, אירוח שרתים ורישום שמות דומיין בישראל והייתה מהראשונות שסיפקו מענה מקצועי לעסקים שנכנסו לעולם המקוון. בשנת 2000 זיהה נוסצקי את הפוטנציאל העתידי במסחר האלקטרוני והקים את חברת טרנזילה, שפיתחה מערכות מסחר וסליקה און ליין.

"הייתי שכיר בחברות היי טק, עסקתי בשיווק אסטרטגיה וטכנולוגיה והייתי טוב בשלושת התחומים. כשהאינטרנט רק יצא הבנתי מה אפשר לעשות איתו. נכנסתי לתחום וקניתי ומכרתי שירותי אינטרנט כמו אחסון שרתים ודומיינים באמצעות החברה שהקמתי אינטרספייס".
לרמת פולג הוא הגיע עם משפחתו מתל אביב כי רצה שתהיה לו גינה על יד הבית: "השכירות של וילה ברמת פולג היתה באותם ימים כמחיר שכירות של דירה בתל אביב. עד היום אני אוהב את הגינה שלי ואוהב לעבוד בה.".
הוא כיהן בשורה של תפקידים בכירים בחברות הייטק, ועסק בפיתוח טכנולוגיות בתחום הסייבר והבנקאות בארץ ובחו"ל. בשנות השמונים פיתח נוסצקי עבור בנק מזרחי, את המערכת הראשונה בישראל לבנקאות אישית מקוונת.
מה שהכי חשוב לו זה חינוך הילדים והוא גם משקיע בזה. בכל התקופה בה הוביל את החברה שלו לקראת קבלת הרשיון הוא הוביל בבית הספר "חיים חפר" בעיר ימים שם לומדות בנותיו התאומות בכיתה ד' פרוייקט רובוטיקה: "הובלתי ביחד עם מספר הורים ללא עזרת העירייה פרוייקט רובוטיקה לילדי כיתה ד'. לקחתנו עשרה ילדים ובמשך שנה עבדנו איתם כאשר בתחרות בה התמודדו מול הילדים הטובים בארץ וזכו במקום הראשון בפרס השופטים. זה ממלא אותי בגאווה ובסיפוק רב".
מה זה סולק?
"בכל עסקת אשראי, למשל כשאתם מגהצים בסופר יש שני גורמים שמתווכים בין בעל הכרטיס לבית העסק: הראשון הוא מי שמנפיק את כרטיס האשראי או מי שנתן לכם את הפלסטיק, והשני זה הסולק, שהיא הקופסא שיושבת בבית העסק שדרכה מגהצים לכם את הכרטיס. השוק נשלט היום על ידי שלושה סולקים בלבד: ישראכרט, כאל ולאומי כארד. שלושתם גם סולקים וגם מנפיקים וכמובן שגובים עמלות גבוהות על כל פעולה. טרנזילה, היא השחקן הרביעי לקבל רשיון לעסוק בענף. בהתחלה היא תספק שירותי סליקה בלבד כלומר, שירותים לבתי עסק, ובעתיד התוכנית היא גם להנפיק כרטיסי אשראי. בשלב הראשון זאת בשורה אדירה לעסקים קטנים ובינוניים שיוכלו לקבל מחיר תחרותי, ובהמשך, לכל מחזיק כרטיסי האשראי בארץ".

מימין לשמאל. איזה אשתו עמית בנו המפקחת חדווה בר נוסצקי הבת שירי ובן זוגה רגב קוסטס צילום עצמי
מימין לשמאל. איזה אשתו, עמית בנו המפקחת חדווה בר נוסצקי, הבת שירי ובן זוגה רגב קוסטס (צילום עצמי)

שיר נוסצקי בתו ממובילות המחאה החברתית בשנת 2011 כתבה לאביה ביום קבלת הרישיון:
"הבוקר ליוויתי את אבא שלי לבנק ישראל שם קיבל רישיון סליקה. זה רגע הסטורי, לא פחות. תחשבו על הרפורמה באשראי כמו שנעשתה בתחום הסלולאר. אחרי למעלה מ-20 שנה של שוק אשראי ריכוזי שנשלט על ידי שלוש חברות בלבד, סוף כל סוף נכנס שחקן חדש לענף והוא אבא שלי. אבא, אני גאה בך בטירוף ויודעת איך מאחורי העשייה שלך עומדת מקצועיות בלתי מתפשרת, אידיאולוגיה להוטה להפוך את העולם למקום הוגן יותר ויש בך אומץ נדיר להיכנס בחברות הענק. אתה מהפכן אמיתי כי לצעוק 'די לריכוזיות' הרבה יכולים אבל, לעשות את העבודה הקשה והסיזיפית בשביל אשכרה לשנות את המצב זה באמת פלא. כבת שלך אני מלאת גאווה על ההישג המדהים, כאזרחית אני מלאת שמחה על פתיחת השוק לתחרות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות