fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אתה לוקח אזור תעשייה, שם עליו איקס"

ברשות מקרקעי ישראל עובדים על תוכנית לשינוי ייעוד גבעת תעש: למגורים, תעשייה ומסחר במתכונת של עירוב שימושים. תוכנית שתתממש עוד עשור ועליה ייבנו  2000 יח"ד ויפונו מפעלים. בוועדה המקומית התנהל לאחרונה דיון בנושא שהושהה על ידי חברי הועדה ההמומים מהכוונה לבטל חלק מאזור תעשייה.  התוכנית מסבירה שגבעת תעש וסביבתה יהפכו למרכז היישוב  
טובה מעוז צילום עצמי
טובה מעוז צילום עצמי

הועדה המקומית לתכנון ובנייה במעלות- תרשיחא דנה לאחרונה על הסבת שינוי ייעוד לחלק מאזור התעשייה בגבעת תעש והפיכתו לשכונת מגורים עם 2000 יחידות דיור. חברי מועצה שנכחו בדיון נדהמו. שטח התוכנית 173 אלף מ"ר מוקפת באזור התעשייה קורן.  ממערב: רחוב החרושת, ממזרח ודרום מבני תעסוקה צמודים, מצפון נמצא רחוב שלמה שרירא.

נחלי טנוס צילום עצמי
איפה יעבדו אנשים? נחלי טנוס צילום עצמי

רשות מקרקעי ישראל  ככל הנראה נערכת לעשור הקרוב ומצוקת הדיור הביאה רעיון לשינוי ייעוד גבעה על אף שאינו נמצא בתוכנית המתאר.  בתכנון: תוכנית כללית להקמת אזור מגורים ומסחר, מוסדות ציבור, חינוך, תעסוקה ושטחים פתוחים  המטרה ראשונה היא לשנות ייעוד הקרקע  כזו שתתאים ל- 1900 יח"ד.  לאחרונה התוכנית הועברה לוועדה המחוזית לצורך אך בדיון שנערך בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הוחלט להשהות את הדיונים בתוכנית. חודשיים לאחר מכן התוכנית  עלה שוב לדיונים והועברה להפקדה בועדה המחוזית בנצרת.  יצוין כי  בקרוב ייבנה אזור תעשייה חדש עם 450 דונם באזור משותף למעלות תרשיחא עם כפר ורדים.

 בישיבה  שנערכה בחודש נובמבר נכחו חמישה חברי הועדה: סגן ראש העיר איימן שנאתי, יורי קוצ'ר, טובה מעוז, נחלי טנוס וסגן ומ"מ שלמה סויסה.  לפני שהחלה הישיבה מהנדס הועדה יוסי לוין הוסיף תוכניות בניין עיר לסדר היום.

"איפה זה"? שאלה חברת המועצה מעוז.  ולוין השיב: "זו תוכנית בינוי בגבעת תעש".

טובה מעוז צילום עצמי
מי ירצה לגור ליד זיהום? טובה מעוז צילום עצמי

עורך התוכנית האדריכל אלי ארמון  מטעם רשות מקרקעי ישראל הסביר: "אנחנו נציג כאן כרגע את שכונת גבעת תעש מעלות תרשיחא, הגבעה הגבוהה שנמצאת בישוב שלכם באזור התעשייה.  אם אנחנו נכפיל ב-3.5 זה 7000 תושבים, שכונה שיש לה עוצמה גדולה בישוב והשפעה גדולה בישוב ואנחנו מנסים לראות כיצד אנחנו משתלבים בתוך המערכת שלכם. אנחנו נמצאים בגבעה שנמצאת 543 מטר מעל פני הים, מוקפת מכל עבריה במבני תעשייה ומסחר והיא למעשה אנחנו זיהינו אותה כנקודת ציון ייחודית וחשובה בתוך העיר. התוכנית מציעה, שטח התוכנית הוא 171 דונם, והיא כוללת מתוך 2042 יח"ד גם 250 מבנים לדיון מוגן.  אנחנו נצטרך לכרות את השטח, בדקנו את השטח בצורה פרטנית ואנחנו מוסיפים לאזור הזה כי במידה ולא נוסיף לא נוכל לעמוד ביעד שלנו. ייעודי הקרקע המוצעים עומדים בניגוד לתוכנית המתאר התקפה, תהליך האישור הזה מחייב שינוי בתוכנית מתאר. חשוב לציין שהתוכנית הזאת מוגשת בהסכמת הרשות ובהסכמת מינהל התכנון ורמ"י, כלומר התוכנית הזאת כבר הוצגה בלשכת התכנון, בוועדה המחוזית, הוועדה המחוזית אישרה לנו את התהליך שאנחנו מציעים והתוכנית הזו באה בהסכמה רחבה ומלאה.

ארמון המשיך: לקחנו את כל הקרקעות שנמצאות באזור ויש עליהם מבנים, יש כאן מוסך סובארו ועוד איזה מבנה ולקחנו, זאת הקרקע שנמצאת פה ופה ויש פה איזה מגרש בבעלויות שהמינהל כבר החכיר. בדקנו את כל חוזי החכירה עם כל אחד ואחד מהאנשים שנמצאים באזור הזה. בדקנו, יש חברת מבני תעשיה, גלשי השכרת רכב, מר"ן יצוג לוחות חשמל, ממן יצחק, חברת דביר, עברנו אחד אחד כי אנחנו הולכים לשנות את המקום, אנחנו כרמ"י כנראה נבוא איתם להסכמים, נעשה איחוד וחלוקה, נהרוס את המבנים ונבנה במקומם דברים אחרים.

חברי המועצה מעוז, סויסה וטנוס התעשתו ושאלו: "למה צריך באזור תעשייה מגורים"? מעוז הוסיפה כי ביטול אזור התעשייה יעשה נזק לעיר ולפי התכנון מדובר בעיר חדשה. "טנוסאמר: שכונה שנמצאת בלבו של אזור התעשייה. אתם מדברים על הרס. אנחנו לא רוצים שמחר כל בעלי העסקים יקללו אותנו איך קיבלנו דבר כזה" ומעוז חיזקה: "אתה לוקח אזור תעשייה, שם עליו איקס ואומר אני הולך לבנות פה 2,000 יח"ד. אבל זה לא העניין, מי ירצה לגור ליד מוסך עם כל הזיהום?"

ארנון  הגיע מוכן לוועדה: "המלה לשים איקס אינה נכונה, היא נשמעת קצת קיצונית, אנחנו לוקחים, מסתכלים על הרקמה העירונית החיה של העיר. האזור הזה ישנה את ייעודו. איני יודע אם אתם מכירים את שכונת מונטיפיורי בת"א, היום נכנסו מגורים והמוסכים יצא.  מעוז ענתה: "אל תשווה אותנו לת"א". בכל העולם הולכים על אזורי תעשייה ואתה לוקח אזור תעשייה ומשנה אותו. אתה סוגר מפעלים איפה ילכו האנשים שעובדים שם?" לוין התערב:  "עוד עשר שנים המפעלים לא יהיו במקום שלהם. אתם רואים היום את לב הישוב והאזור זז לכיוון צים סנטר. אם לא נתכנן ולא נהיה מוכנים לזה אז האזור לא יתפתח".

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: "מדובר בשלב תכנוני מוקדם. ישנה עוד דרך תכנונית. עיריית מעלות תרשיחא פועלת עם מתכננים מהשורה הראשונה בישראל ומתכננת ע״פ מדיניות התכנון העדכנית ביותר הנהוגה בעולם ובישראל. העיר מעלות תרשיחא צומחת והביקושים בה הולכים וגדלים בעשרות אחוזים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות