fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אצלנו יש את השחקנים הכי טובים"

יו"ר הפועל חדרה/אולגה, אורן גולן, רואה רק דבר אחד מול העיניים: הליגה הלאומית. הוא מחמיא למאמן מומו ניסטל, מפרגן לשחקנים, מרוצה מהדרך, מהניהול וממחלקת הנוער, אבל מבין שכל דבר פרט למקום הראשון בסיום העונה יהווה כישלון
אורן גולן (צילום: שלומי גבאי)
אורן גולן (צילום: שלומי גבאי)

קבוצת הכדורגל של הפועל חדרה/אולגה תחזור למשחקי הליגה בסוף השבוע ותצא לסיבוב השני שאמור להיות אחד הסיבובים החשובים בהיסטוריה של המועדון. חדרה מדורגת במקום הראשון בליגה ורוצה להישאר שם גם בסוף הסיבוב השני ולבצע עלייה דרמטית לליגה הלאומית.

לפני שנתיים ביצעו בחדרה מהפכה כאשר פרט לאיחוד בין המועדונים גבעת אולגה והפועל חדרה הוחלט לתת מנדט לאורן גולן לבנות עמותה שתוך שנתיים תביא את חדרה לליגה הלאומית. שנה וחצי עברו בהצלחה וכעת רוצים במועדון לראות את חצי העונה המוצלחת מכולן. בסוף השבוע בה יצאה הקבוצה לפגרה לקח גולן פסק זמן למחשבות בכדי להגיע ממוקד לסיבוב השני. גולן יצאה לחופשה ומיד עם שובו לישראל התפנה לראיון מיוחד ל"חדשות חדרה".

איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון?
"אני חושב שהיה סיבוב מאתגר ומוצלח. כאשר דיברנו בתחילת העונה על נקודות בדרך לעלייה אז בהחלט עשינו נקודות ואנחנו מסיימים במקום הראשון. לא הייתי יכול לצפות לסיבוב מוצלח מזה".
לדעתך לקחתם את הנקודות במקומות שרציתם בהתאם לתחילת העונה?
"במהלך הקיץ עשינו שיעורי בית ולמדנו שקבוצה שרוצה לעלות ליגה צריכה הגנה חזקה ושאנחנו צריכים לספוג כמה שפחות שערים. אני חושב שדי עמדנו במשימה הזאת, במיוחד שהקבוצה שלנו יודעת לכבוש לפחות שער אחד. פרט למשחק הגביע מול בית שאן ומשחק הליגה מול מגדל העמק כבשנו".

אורן גולן. חושב קודם כל על הגנה (צילום: שלומי גבאי)
אורן גולן. חושב קודם כל על הגנה (צילום: שלומי גבאי)

מה צריך לעשות נכון בסיבוב השני בכדי להישאר גם בסופו במקום בו אתם נמצאים?
"לספוג כמה שפחות. אנחנו צריכים להיות מספיק חכמים וחזקים במשחק ההגנה ועם שילוב בחלק ההתקפי אין לי ספק שנהיה חזק בצמרת הגבוהה".
אתם מחפשים דווקא שחקני התקפה, אבל אתה מדבר על הגנה?
"לקראת הסיבוב השני התחזקנו במגן עומר הלוי והבלם משה כחלון שיחזור לאחר הפגרה. זה אומר שהתחזקנו בשני שחקני הגנה משמעותיים. בחלק ההתקפי יש לנו את השחקנים הטובים ביותר ולא נביא שחקנים רק כדי להביא אלא נביא שחקנים שיחזקו אותנו וכרגע לא מצאנו כאלה. כל השחקנים הכי טובים משחקים אצלנו".
אם ככה, כל דבר פרט לעלייה ייחשב לכישלון?
"קודם כל התקציב של הפועל חדרה הוא לא הגדול בליגה. עדיין אנחנו חושבים רק על כמה שיותר גבוה ומבחינתנו זאת עלייה".
עדיין מדובר באחד התקציבים הכי גדולים של חדרה בעשור האחרון?
"נכון, ומגיעות מילים חמות לראש עיריית חדרה שעוזר לנו, אבל עדיין יש מספר קבוצות שבנו קבוצות איכותיות והסיבוב השני תמיד קשה מהסיבוב הראשון".
איפה תהיה האחריות האישית שלך בכישלון חלילה?
"אני תמיד אחראי לכל דבר ועושה מאמצים בכדי שתהיה כאן קבוצה לעלייה, אבל בכל זאת אם לא נעלה העונה, אני מבטיח שנמשיך לבנות לקראת העונה הבאה".

שחקני הפועל חדרה חוגגים (צילום: שלומי גבאי)
שחקני הפועל חדרה חוגגים (צילום: שלומי גבאי)

מה תהיה רמת הסבלנות כלפי המאמן מומו ניסטל?
"אני כבר נמצא שנים לצד מומו ואני חייב לומר שהוא מבין ויודע כדורגל. מומו עושה עבודה מצוינת ויודע לחשוב מחוץ לקופסה וזה לזכותו. מבחינתי יש לו את הקרדיט שבעולם בכדי ללכת בדרך שלו ואנחנו אחריו".
המועדון מתנהל תחת עמותה. איך העמותה עובדת היום?
"העמותה עובדת בצורה מצוינת ובשיתוף פעולה מלא. יש שבעה חברי עמותה שכל אחד אחראי על החלק שלו וזה גורם לאיזון ולעזרה של כל אחד ואחד בהתנדבות וזה מה שנדרש מאיתנו".
חלק מההתנהלות לוותה בביקורת חריפה של הדובר אבי שקדי, שהתפטר כי לטענתו לא עמדת מאחוריו.
"אבי שקדי הוא איש משכמו ומעלה ונתן הרבה למועדון. מצד שני, לצערי אבי העביר לא מעט ביקורת עלי ועל חברי העמותה במספר מקרים שחצו את הגבול ולפעמים צריך להיות פיקח ולא צודק. בכל זאת הוא איש יקר ודלתנו תמיד פתוחה עבורו".
דווקא בנושא הבאת הקהל נכשלתם.
"אני לא יודע אם נכשלנו, אבל לא כל כך הצלחנו. ציפיתי ליותר קהל במגרשים, אבל עדיין הקהל שלנו נבנה מגיל צעיר והאוהדים תמיד מקבלים מאיתנו מענה ועזרה בקניית ציוד ואני בטוח שאם הקבוצה תמשיך להצליח, גם כמות הקהל תלך ותגדל".
מה אתה חושב על העבודה במחלקת הנוער?
"ראשית אני מאוד קרוב למחלקה כי הבנים שלי כבר חלק ממנה. מבחינה מקצועית יש הצלחה גדולה כאשר רוב הקבוצות נמצאות באחד משלושת המקומות הראשונים וזה אומר שיש כאן עבודה, ועבודה טובה. חלק מההצטיינות זה הרצון להישגיות. יש שחקנים חדרתים שאינם מספיק טובים ולא משחקים, אבל זה חלק מהדרך. זה כואב לי באופן אישי, אבל אני מבין שזאת דרך שצריך לעבור אותה".
לסיום, אם לא תעלו אתה עוזב?
"תמיד אמרתי שאם יש מישהו יותר טוב שרוצה לקחת את זה, אני לא אמנע ממנו. בזמן שאני יו"ר יצא לי לדבר עם הרבה יושבי ראש שחושבים שיש להם את הקבוצה הטובה ביותר ומגיע להם לעלות. גם אני חושב ככה ואעשה הכל בכדי לשמוח בסיום העונה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות