fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אמריקה חזרה לתקופת האבן"

אין מים, אין חשמל. שי חג'ג (צילום עצמי)
אין מים, אין חשמל. שי חג'ג (צילום עצמי)

שי חג'ג, בן 29 מעכו,  מתגורר במיאמי במשך ארבע שנים ולא חזה שאמריקה הגדולה תצטרך ביום מן הימים  להתמודד בשנית עם סופת ההוריקן  אירמה הגדולה בהיסטוריה.  מיליוני תושבים במחוז פלורידה עזבו את בתיהם וממתפללים שהסופה תחלוף במהרה.  חג'ג מנהל מסעדה בחוף במיאמי, מסביר בשיחה עם צפון -1  שגם המסעדה נסגרה, ולמעשה כל הצד המערבי מנותק מהציביליזציה.

חג'ג: "עזבתי ביום רביעי  שעבר את מיאמי בנסיעה לאלאבמה. כרגע  אני חי  במוטל דרכים ומחכה לעדכונים.  יש כאוס אחד גדול , אמריקה חזרה לתקופת האבן.  אנחנו לא רגילים למצב כזה, האמריקאים בהלם. מים אזלו בכל חור שלא נדבר על דלק. היו כמה אמיצים שנשארו.

חשבת לחזור לארץ?

"עבר לי בראש ברור  כמו להרבה אחרים . יש מספר ישראלים שאני מכיר שחזרו. כרגע כולם פה במתח תמידי, גם כל המצחקקים שאמרו הסופה לא פוגעת ביהודים. בתורה כתוב: 'ושמרתם מאוד לנפשותיכם'".

אין מים, אין חשמל. שי חג'ג (צילום עצמי)
אין מים, אין חשמל. שי חג'ג (צילום עצמי)

מה לקחת איתך מהדירה?

"לקחתי איתי מזוודה קטנה עם קצת בגדים וכלי רחצה, כמה קופסאות טונה ומים, כל המסמכים החשובים ואת המחשב. השארתי את כל שאר הדברים מאחור. היה לי חשוב לצאת מהר מפלורידה כי כולם נכנסו לפאניקה אז הכבישים היו קטסטרופה והחרדה הגדולה שהסופה לא תתפוס אותי בדרך. המסעדה שבה אני עובד כמובן נסגרה, כמו כל שאר המקומות והאזור על המים אז בכלל הסיכון גבוה בהרבה".

אתה בקשר עם המשפחה בארץ?

"המשפחה בארץ על קוצים כמובן דואגים לי מאד.  יש להם את כל המידע שהם צריכים. כל שאר הישראלים התפצלו לערים שונות והקהילה מאוד חמה. אפילו פתחו קבוצה בפייסבוק שנקראת "ישראלים מארחים באטלנטה בעקבות הסופה" , הם עזרו להרבה משפחות עם ילדים לברוח ממיאמי בכך שאירחו אותם בביתם".

מה התוכניות?

"תלוי איך הסופה תתקדם. בשלב זה  היא משנה כיוון כל 12 שעות וצריך להיות צמוד לחדשות".

אתה חושב שאם היתה סופה כזאת בארץ היו מתנהלים אחרת?

"בדרך כלל יש לי תשובות , על זאת אין לי, לא רוצה לדמיין תרחיש בסדר גודל כזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות