fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמיל אלייב רוצה להיות רופא

תכירו את אמיל אלייב, 18 שסיים את אורט גוטמן בהצטיינות יתרה עם 45 יחידות בגרות.

אלייב שבר אולי שיא ארצי  בנתניה ועל פעילות התנדבותית שהוא עושה,  הוענק לו פרס על הצטיינות יוצאת דופן לזכרו של ד"ר מאיר פרשטמן ז"ל מנהלו הראשון של בית הספר.

בימים אלה אלייב מתמיין בצה"ל לעתודה האקדמאית במטרה ללמוד רפואה. וזה לא מפליא כי בנוסף לאביו יש במשפחת אלייב עוד מספר רופאים: "אם לא אתקבל לרפואה אלך לקורס פארמדיקים צבאי".

אלייב סיים מגמת ביוטכנולוגיה בצירוף מקצועות מדעי ביולוגיה-כימיה-פיזיקה. זהו צירוף נדיר המתאים לתלמידים מצוינים בעלי אהבה עזה ללימודי מדעים. כבר בחטיבת הביניים החל אמיל ללמוד באוניברסיטת תל-אביב, בתכנית "אלפא" למחוננים ומצטיינים במתמטיקה, במסגרתה סיים בהצטיינות בחינת הבגרות במתמטיקה 5 יח"ל בסוף כיתה י'.

במהלך כיתה י"א הוא הגיש עבודת גמר בהיקף של עוד 5 יחידות לימוד. העבודה נעשתה בהנחיית מרצים מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת ת"א. סה"כ צבר אמיל שבעה מקצועות של 5 יחידות לימוד. לראשונה באורט גוטמן ועוד חמישה מקצועות של 2 יחידות לימוד  שהן מקצועות חובה וכל זאת ביחד נותן לו תעודת בגרות בהיקף נדיר של 45 יחידות לימוד.

אלייב עלה ארצה מרוסיה עם אביו הרופא ואימו מורה למתימטיקה כשהיה בן שנה. הוא למד בבית הספר ביאליק וכשהמשפחה עברה לקרית השרון החל את לימודיו שם בבית הספר הרצוג. הוא למד באורט גוטמן בתכנית מחוננים  בכיתת מצויינות באורט גוטמן שהיא כיתה מדעית ובתכנית מחוננים "מטמון" של העיריה.

רוצה להיות רופא: אמיל אלייב מתנדב במדא
רוצה להיות רופא: אמיל אלייב מתנדב במדא

מה אתה עושה בזמנך הפנוי?

"אני מתנדב במספר מסגרות באופן קבוע שלוש שנים. אני מתנדב במד"א לפחות במשמרת אחת או שתיים בשבוע ומרכז את כל קורסי ההדרכה של בני הנוער במד"א נתניה ומדריך בהם בעצמי. "ההתנדבות במד"א מבגרת מאד ומשנה פרספקטיבה על החיים".

טל בר מעוז מנהלת אורט גוטמן: "אמיל הוא דוגמא נהדרת לשילוב מנצח של מצוינות לימודית ביחד עם מצוינות חברתית-ערכית, זוהי מבחינתנו מצוינות יוצאת דופן לה ראוי אמיל לפרס ע"ש מנהלה הראשון של בית ספר אורט גוטמן ד"ר מאיר פרשטמן ז"ל, והמלגה על שמו היא דרך בה בחרנו להנציח את שמו ולהזכירו מדי שנה. על תרומתו החברתית זכה אמיל בפרס אורטוב לפעיל מצטיין. לפני כחודשיים נתבשרנו כי אמיל נבחר כמצטיין התכנית "אקדמיה בתיכון", מה שמעיד שגם בלימודיו האקדמיים הוא מצטיין".

האם הבחינות הרבות פגעו באיכות החופש הגדול שלך?

"הבחינות לא פגעו בחופש שלי ולא מההנאה שלי בלימודים. אני נהנה ללמוד וגם יודע איך לנהל את הזמן שלי וגם מוצא זמן להתנדב. אני זוכה ליחס נהדר מהמורים והמנהלים ומודה להם על כך שנלחמו בשבילי כדי שאוכל לעשות כל כך הרבה יחידות. אני שמח שבזמני הפנוי אני גם יכול לעזור לחברים שלי".

מה התחביבים שלך?

"קורא ספרים, רואה סדרות מדע בדיוני, פנטזיות וקומדיות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות