fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אי השמעת ההמנון בבית הספר אופק בקיבוץ עברון הגיעה לדיון בכנסת

בעקבות הידיעה שפורסמה "בצפון-1" לפני כחודש, קיים ח"כ עודד פורר דיון במליאת הכנסת בנושא. פורר: "אני מקווה שהבינו בבית הספר כי מוסד לימודי הממומן על ידי משרד החינוך חייב לכבד"
מקווה שבבית הספר הבינו. ח"כ עודד פורר (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) דרש במסגרת שאילתה דחופה היום (רביעי) משר החינוך נפתלי בנט, את התייחסותו משרדו לאי השמעת המנון "התקווה" בטקס לזכר ראש הממשלה יצחק רבין שנערך בבית הספר אופק בקיבוץ עברון.

מקווה שבבית הספר הבינו. ח"כ עודד פורר  (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
מקווה שבבית הספר הבינו. ח"כ עודד פורר (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

לפני כחודש עיתון "צפון-1" ואתר החדשות בלינקר פרסמו באופן בלעדי כי תלמידי כיתה י', שמפיקים את הטקס בכל שנה, נדהמו כי הנהלת בית הספר ובהם מרכזת השכבה ומורים נוספים החליטו ברגע האחרון שלא להשמיע ולשיר את ההמנון.

על פי התלמידים, הצוות אמר להם כי הטקס הוא שוויוני ומסמל את הדמוקרטיה, ואילו ההמנון אינו שוויוני ולפיכך החליטו ברגע האחרון שלא להשמיעו.

חטיבת הביניים ותיכון אופק מונים 600 תלמידים מכל אזור הגלילי המערבי, ביניהם גם תלמידים לא יהודים. הגישה החינוכית באופק היא שהתלמידים שותפים להחלטות, לרוב באווירה פתוחה וחופשית. ההחלטה שלא להשמיע את ההמנון פגעה בערכים עליהם מתבסס בית הספר, לדברי התלמידים וצרמה להם מאוד.

אחד התלמידים אמר בראיון לפני כחודש: "הוסבר לנו שהמסר של הטקס הוא שוויון והתקווה לא שוויונית. מעניין מה שר החינוך נפתלי בנט יגיד על זה. זה היה טקס מכובד ויפה ובתום הטקס פשוט לא שרו את ההמנון. החלטה מוזרה דווקא בטקס כזה לזכר רבין שרק נלחם על המדינה ורצה שהיא תמשיך להתקיים. המורה הבהירה כי יש בבית הספר צד"לניקים, והם לא יכולים לשיר 'נפש יהודי הומייה'. מבחינתנו אין בעיה, מי שלא יהודי שלא ישיר, אך אי אפשר לשנות את ההמנון הלאומי".

חבר הכנסת פורר הגיש את השאילתה בכנסת לאחר שמספר פניות בנושא לא נענו. לשאילתה ענה סגן שר החינוך, מאיר פרוש, ואמר כי את הטקס ארגנו התלמידים והמורים וכי מדובר בשיקול דעת מוטעה של אחת המחנכות.

בעקבות המקרה, הוסיף סגן השר, עברו תלמידי ומורי בית הספר מעגלי שיח בנוגע להשמעת ההמנון וסמלי מדינת ישראל בין כותלי בית הספר. עוד ציין סגן השר פרוש כי מקרה זה אינו מאפיין את התנהלות בית הספר.

ח"כ עודד פורר: "חבל שהמשרד לא מצא לנכון לטפל ולבדוק את הסוגיה במשך חודש. אני מקווה שהבינו בבית הספר כי מוסד לימודי הממומן על ידי משרד החינוך חייב לכבד ולשמור על סמליה ועקרונותיה של מדינת ישראל".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות