fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אימפריה גרעינית

כשהשתחרר מהצבא, פתח חיים אמסלם קיוסק קטן של 11 מ"ר בשדרות דגניה בקרית חיים. היום, 15 שנה אחרי, ביחד עם שני אחיו, שי ומאור, הם חולשים על אימפריה של 22 סניפים בכל הארץ. קבלו את גרעיני עפולה החמנייה, המותג שכל מפצח גרעינים מכיר
גרעיני עפולה החמניה (צילום: דורון גולן)
שי, חיים ומאור אסמלם (צילום: דורון גולן)

 

אף אחד לא הכין את יוסי ופביאן אמסלם מקרית מוצקין, שבנם חיים, שהמורים נואשו ממנו, יהיה זה שיוביל את המשפחה להקמת אימפריה עסקית ייחודית, אבל זו בדיוק מה שקרה.

חיים אמסלם, 36, הוא ילד הסנדוויץ' במשפחה. לפניו נולד שי, 38, ואחריו מאור, 33. הם גדלו ליד התותח בקרית מוצקין, ילדות כיפית ושמחה ובעיקר בית חם.

לפני כ~15 שנה, אחרי שהשתחרר מהצבא, החליט חיים לפתוח קיוסק בשדרות דגניה בקרית חיים. שלושת האחים עבדו איתו בקיוסק במשמרות, כך במשך שמונה שנים, במהלכן פתחו קיוסק נוסף בצומת קרית אתא. בהמשך חזרו לדגניה, ובמיקום אחר פתחו את הסניף הראשון של גרעיני עפולה החמנייה, מה שסימן את תחילת האימפריה.

גרעיני עפולה החמניה (צילום: דורון גולן)
שי, חיים ומאור אסמלם (צילום: דורון גולן)

"רצינו לפתוח חנות שלא הייתה כמוה בקריות, שילוב של פיצוחים עם קיוסק", מסביר מאור, "עד שפתחנו את החנות, היו צריכים לצאת מהקריות כדי לקנות גרעינים לשבת, ואנחנו פתחנו חנות שמשולבת עם סופר מרקט ופתוחה 24 שעות ונותנת מענה גם בשבתות".

חיים מוסיף: "אחר כך פתחנו עוד חנות, במרכז קרית אתא, מכרנו בה רק פיצוחים ותבלינים, וההצלחה שם הייתה מטורפת. היינו מגיעים לימי שישי עם שבעה עובדים והתורים היו ארוכים. טסתי לספרד, קניתי שני תנורים וייבאתי מגרמניה את כל הציוד ופתחנו את המפעל ברחוב חלוצי התעשייה".

משפחה אחת גדולה. הם עסק משפחתי לכל דבר, וכל אחד מהאחים אחראי למשהו אחר. שי אחראי לקניינות בעולם, חיים אחראי על כל נושא הזכיינים ועיצוב הרשת, ומאור אחראי על כל מה שקשור לקניינות בתוך ישראל. רינת, אשתו של מאור, אחראית על קשרי לקוחות; מירי, אשתו של חיים, מתעסקת בענייני הכספים, ופה ושם אני שומעת שמות של אחיין או בן דוד שעובד בתפקיד זה או אחר בחברה, שיש לה היום 22 סניפים ועוד שמונה בדרך, חלקם בזכיינות מלאה וחלקם בזכיינות חלקית, בהם האחים שותפים.

לא ברור איך משפחת אמסלם הצליחה במקום בו משפחות רבות אחרות כשלו. "הייחוד שלנו הוא שקודם כל אנחנו משפחה עם הרבה כוח עם כל המשתמע מכך", מסביר מאור, "אנחנו עושים הכל באהבה. אנחנו מאוד מאמינים באיכות של המוצר שלנו, אנו לא באים למכור משהו זול, אלא מוצר איכותי, שבודקים אותו לפני שהוא יוצא. כל החנויות שלנו עובדות על אותה הסחורה, אותה האיכות ואותה הרמה, הכל מובחר. מעבר לזה, הזכיינים שלנו הם כמו משפחה. בחגים הם מתארחים אצלנו. ממש מחר טסים עם חיים לתערוכה שמונה זכיינים. משפחתיות זה כיף, וזה סוד ההצלחה שלנו. לא רק הכסף משחק את התפקיד, גם ההנאה, השם שלנו, הכבוד, הכל ביחד".

הם לא אוהבים לדבר על זה, אבל יש מי שיספר שהם תורמים הרבה מאוד לקהילה. מדי יום שישי, הם לוקחים את המשאית הגדולה, מזמינים 500 חלות, מסתובבים בין הסניפים ומחלקים לאנשים, בכל פעם באזור אחר. "אנחנו משתדלים לעשות דברים למען הקהילה", אומר חיים, "יש משפחות שאנחנו תומכים בהן בסתר, אנשים באים ולוקחים בלי שנדע אפילו מתי. כל מה שקשור לפיצוחים וכל מה שיש לנו, אנו תורמים לבר מצוות ולאירועים. בט"ו בשבט חילקנו הרבה מאוד, אנו תמיד נותנים לבר מצוות למעוטי יכולת. בקרוב ייצאו גם משלוחי מנות".

המפעל שלהם משתרע על שטח של 1000 מ"ר. הכל בו חדש ונוצץ. "זה אומץ", אומר חיים, "הלכנו לקראת מהלך שבו אנו רוצים להוביל את התחום. מה שעשינו בתוך תקופה קצרה, הרבה עסקים לא עשו ופחדו מהמהלך הזה. לנו יש את הכוח והגב של הזכיינים, כדי לעשות את המהלכים האלה. זה כולנו ביחד, זה לא רק שלושתנו. כך אנו יכולים לשמור על האיכות של המוצרים".

הכתבה המלאה מחר בהד הקריות והחל מהערב, חמישי, גם במהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות