fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אטי שינדלר: אני כאן בשביל הנוער

אטי שינדלר צילום רותי ברמן
אטי שינדלר צילום רותי ברמן

 

היא דוגלת בחיזוק הנשים בעשייה הציבורית וכיו"ר הנהגת ההורים היא פעילה סביב הילדים והנוער בחיי התרבות, בתכני הלימוד ובשעות הפנאי תכירו את בימים אטי שינדלר הפועלת לקידום תיקון בחוק לקבלת רישיון נהיגה על טרקטורון. היא מארגנת מסיבות לבני נוער כדי למגר בעיות של אלכוהול והאסון המשפחתי לא מנע ממנה להמשיך בפעילות הציבורית ולקוות לטוב

אטי שינדלר צילום רותי ברמן
אטי שינדלר צילום רותי ברמן

שינדלר מבת חן היא אישה פעילה ונמרצת ומוכרת בעמק חפר כאישה שמסוגלת להזיז דברים, לקשור בין אנשים ולהוביל מהלכים. היא לומדת מדעי המדינה לנבחרי ציבור ולא נתפלא אם נראה אותה באחד הימים בפוליטיקה המקומית: "אני דוגלת בחיזוק נשים בעשייה ציבורית ואשמח לראות אישה בראשות המועצה". לפני שנתיים היא נבחרה כיו"ר הנהגת ההורים במרכז החינוך ע"ש בן גוריון ברופין והפעילות שלה סובבת בעיקר סביב הילדים והנוער בבית הספר, בחיי התרבות, בתכני הלימודים ובשעות הפנאי. כאימא לילדים בוגרים וכמי שפעילה מאד במשטרת התנועה היא רוצה לעשות מעשה בקנה מידה ארצי ולאחרונה, היא פועלת כדי לקדם תיקון בחוק לקבלת רישיון נהיגה על טרקטורון.

"זה קרה בעקבות תאונת הטרקטורון בו נהרגה סתיו לוי, 17, מבת חפר בהתהפכות טרקטורון בו נהג חברה ללימודים גם הוא בן 17. כולנו עברנו הלם הן הילדים והן ההורים. אנחנו הכרנו את סתיו ומכירים את הנער שנהג. זו טרגדיה לשתי המשפחות. יורם רביב מחופית שיזם את המהלך ומכיר את הפעילות שלי במשטרת התנועה פנה אלי כדי שנפעל ביחד לתיקון החוק לקבלת רישיון לנהיגה בטרקטורון. התקנות מאפשרות היום גם לקטינים מגיל 16 לנהוג בטרקטורון בכפוף להוצאת רישיון נהיגה על טרקטור, תוך ביצוע מספר מצומצם של שעורי נהיגה על טרקטור בלבד וזאת מבלי שהם עוברים ולו שעור נהיגה אחד על רכב ולא עולים ולו פעם אחת במהלך ההכשרה הקצרה על כביש. מטרת יוזמת החקיקה היא התניית הרכיבה על כלים אלה רק למי שיש בידו רישיון נהיגה תקף לרכב. סיכון נוסף הוא היעדר כיסוי ביטוחי במידה והתאונה מתרחשת בכביש ולא בשטח, דבר שיכול להוביל לתביעה כספית מהורי הילדים ולהתרוששות המשפחה".

אטי ויורם פנו לחבר הכנסת, מיקי לוי, שכבר מקדם הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה: העלאת גיל הנפקת רישיון לנהיגה על טרקטורון. כמו כן, היא פועלת עכשיו במישור ההסברה הן לילדים והן להורים: "זה טרנד שקורה באזורים הכפריים בחסות החוק, המאפשר לקטינים לעלות על רכב ממונע ולהגיע בו לבית הספר התיכון. ההורים שאינם יכולים לעמוד בלחץ החברתי נדרשים לקנות להם כלים אלה".

אטי שינדלר צילום רותי ברמן
אטי שינדלר צילום רותי ברמן

טרנד מסוכן

ביחד עם קידום החוק וההסברה הם דורשים להגביר את האכיפה: "בתחום ההסברה אני ויורם עוברים בין בתי הספר ומסבירים לילדים בכיתות ט' ו-י' על הסכנות הכרוכות בנהיגה בטרקטורון. מצד שני אני חושבת שיש להגביר את האכיפה. הילדים מגיעים לבית הספר התיכון עם הטרקטורון כשהם נוסעים בשטחים בהם אין מעבר לכלי רכב, נוהגים על כבישים בהם אין כיסוי ביטוחי ומסיעים את חבריהם. יחד עם זאת, למרות הכשל של החוק, ההסברה והגברת האכיפה חשוב לציין שההורים צריכים לקחת אחריות על הילדים שלהם".

שינדלר, בת 54, נשואה ואימא לארבעה ילדים בוגרים. בעלה חנוך הוא מהנדס חשמל ושניהם עובדים בחברה משפחתית לעבודות חשמל. היא למדה הנדסה כימית ועבדה בצבא במעבדת מזון בפיתוח מוצרים והייתה בצוות שהמציא את ה"מנה חמה". כשהשתחררה מצה"ל עבדה תשע שנים במעבדת הבשר של השק"ם בבדיקת מזון.

"עזבתי את המעבדה כי די היה לי בחלוק הלבן ובדיקות הבשר. מיד כשעזבתי את השק"ם הבנתי שאני הולכת לעסוק בתחום החינוך. למדתי במכון אדלר הנחיית הורים עם התמחות לגיל ההתבגרות. כמו כן, למדתי ארבע שנים גרפולוגיה ופיענוח ציורי ילדים. לאחרונה למדתי להיות דולה ומדריכה בקורס לידה. מהרגע שנולדו לי ילדים והם נולדו בצפיפות, אני גידלתי אותם תוך שאני מעורבת מאד גם במסגרות החינוך שלהם".

הם הגיעו מרמת השרון לגור בבת חן בשנת 2000 כי חיפשו איכות חיים כפרית וחינוך צנוע ולא מתירני לילדים שלהם. הם קנו בית גדול של אוליגרך רוסי ובו בריכת שחיה ואטי הפכה אותו לבית חם ומזמין. אחרי פחות משנה קרה להם אסון.

"זה קרה בשבת בבוקר. בשעה 11:00 חיכינו לארח אורחים לארוחת בוקר. אני במטבח ובחוץ הילדים וגם דולב הקטנה בת שנה וארבעה חודשים. באותו בוקר דולב שיחקה בחוץ כמו שהיא הייתה רגילה ביחד עם האחים שלה. מפעם לפעם בדקתי איפה היא. כשיצאתי לחפש אותה מצאתי אותה צפה במים העמוקים. סביב הבריכה הייתה גדר והיא מצאה פרצה וזחלה תחתיה ונפלה למים העמוקים. מאז אני לא נכנסת לבריכה הזאת ואם זה היה תלוי בנו אנחנו לא צריכים בריכה בכלל".

אטי שינדלר צילום רותי ברמן
אטי שינדלר צילום רותי ברמן

איך הילדים עברו את האסון הזה?

"שנתיים אחרי האסון נולדה ירין והיא לא גדלה בצל הטרגדיה. אנחנו בחרנו בחיים, אנחנו מדברים על זה והילדים שהיו קטנים מודעים לאסון הזה. הילדים לא חיים בצל המוות והאובדן. הבית שלנו שמח ופתוח לכל החברים של הילדים שלנו למסיבות".

כשהילדים בגרו חנוך ואטי הצטרפו לסיירת ההורים ויצאו בימי חמישי ושישי לסיורים במוקדי הבילוי והמסיבות באזור. כשביתם הבכורה ירדן קיבלה רישיון נהיגה הם התנדבו למשטרת התנועה ברופין מתוך הרצון לעשות משהו חשוב. "היה שם שוטר אחד וכל השאר היו מתנדבים. במהלך שבע השנים שהתנדבתי בתחנה הפכתי להיות מנהיגה, משנה למפקד התחנה ומי שדואגת לרווחת המתנדב".

המסיבות של בני הנוער הפכו פרועות וילדים מגיעים לחדרי מיון שיכורים עד כדי עילפון. איך מתמודדים עם זה?

"אחת הסיבות שאני פותחת את הבית שלי למסיבות של בני הנוער היא בגלל האלכוהול. כשהם עושים מסיבה בבית אנחנו כאן להשגיח ויש לנו אחריות, כאשר יש מסיבות במקומות ציבוריים הם מגיעים לשם עם אלכוהול ומשתכרים. זה גיל מלא הורמונים, אנחנו צריכים לדעת איך להתמודד עם בעיות הגיל ולעשות זאת בחוכמה ולא רק באיסורים וסנקציות".

 

בעקבות המצב אטי החלה בפעילות ביחד עם קצין הביטחון של המועצה ומשטרת שדות והמתנדבים בנושא התנהגות בסיכון של בני נוער. "אני רוצה להגיע לסוג של נוהל קיום מסיבות. כאשר מתקיימת מסיבה, תהיה כתובת כדי שההורים יוכלו לפנות לשם, וגם קב"ט המועצה יהיה מיודע. שהילדים ידעו איך הם מגיעים למסיבה ועם מי הם חוזרים. המסיבות המסחריות בהאנגר הן המוניות ומגיעים לשם בני נוער מכל הארץ. הילדים שלנו רוצים מסיבות משלהם. כבר עשינו מסיבות כאלה בהן דאגתי לגדר מתחם, הילדים הביאו די.ג'יי והייתה נוכחות מידתית של ההורים. אני לא באה להשבית שמחה, אני רוצה שהמסיבה תעבור בשלום והילדים יחזרו הביתה בשלום. אני פה בשביל הנוער".

חנוך, בעלה של אטי מעריץ את הפעילות שלה: "אטי מתחברת לילדים ולבני הנוער, היא יודעת על כל פעילות שיש בבית הספר וההורים מכירים אותה. היא יודעת להפעיל את האנשים הנכונים ולתת לדברים לקרות. היא הכניסה את לימודי הפסיכומטרי לבוגרי י"א ו- י"ב במחיר מסובסד לבית הספר, יזמה סככות צל בבית הספר, ביום האישה חילקה לכל המורות פרחים והשנה בכוונתה להוציא את כל המורים ליום כיף למדעטק שכמוהו היא רוצה להביא לרופין. עכשיו לקראת ציון שבעים למדינה היא מתכוונת לפעול לקיום אירוע איכותי וממצה. היא בולדוזר וחדורת מוטיבציה לעשיה ציבורית".

7 קטנות עם אטי שינדלר

דמות להשראה: פרופסור עדה יונת- כלת פרס נובל לכימיה.

מה הפינה האהובה עליך? הגזיבו בגינה.

מה המומחיות שלך במטבח? סלטים.

מה לא תאכלי אף פעם? בשר

משהו שלא יודעים עליך: שיחקתי פעם כדורגל.

ספר אחרון שקראת: "המורדת" מאת דבורה פלדמן.

ליד מי היית רוצה לשבת בטיסה? שמעון פרס.

צילומים: רותי ברמן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות