fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 81 שנים: קרית ביאליק מחליפה סמל

קרית ביאליק, הסמל החדש (צילום: דוברות ביאליק)
קרית ביאליק, הסמל החדש (צילום: דוברות ביאליק)

לאחר 81 שנים אישרה מועצת העיר בישיבתה האחרונה את החלפתו בסמל חדש ומעודכן. הסמל החדש משלב בתוכו אלמנטים מהסמל הישן של הקריה, וניתן למצוא בו ספר בשילוב עם תווי נגינה, הרומזים לכך שהעיר נקראת על שמו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. בנוסף כולל הסמל את האותיות “ק״ ו״ב״, המהוות את ראשי התיבות של הקריה.

קרית ביאליק, הסמל החדש (צילום: דוברות ביאליק)
קרית ביאליק, הסמל החדש (צילום: דוברות ביאליק)

את ההחלטה להחליף את הסמל הישן הגו ראש העיר, אלי דוקורסקי, והמשנה שלו, יוסי דואק, שאף עשו פיילוט בשיתוף תושבי הקריה, אשר הציעו סמלים שונים. בסך הכל הוצעו 24 סמלים, מהם נבחר הסמל החדש. כדי לבחור את הסמל המתאים ביותר הוקמה וועדה, שכללה את ראש העיריה אלי דוקורסקי, סגניו, חברי מועצת העיר ומנהלי מחלקות, ובסופו של דבר הוחלט ללכת על סמל המשלב בתוכו ישן וחדש שעוצב על ידי אורגד עמר.

“כעיר מודרנית ומתחדשת, שבשנים הקרובות תמנה כ-100,000 תושבים, החלטנו לעדכן את סמל הקריה הישן לימינו" אמר דוקורסקי "יחד עם זאת, בסמל החדש הקפדנו לשמור על מקום של כבוד לסמל הקודם, שהיה דמוי בית, כאשר אחת המטרות היתה להדגיש את העובדה, שהעיר חרטה על דגלה את ערכי החינוך והתרבות״.

המשנה לראש העירייה, יוסי דואק: “כעיר העורכת מזה שנים חידונים בנושא דמותו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק, יחד עם ערבי תרבות רבים בנושאי ספרות, שירה וזמר, היה זה אך טבעי, שסמל הקריה יכלול תווי נגינה וספר. מתוך עשרות סמלים שהובאו לוועדה, היה זה הסמל המוצלח והמתאים ביותר״. הסמל החדש יישלח בימים הקרובים לאישור שר הפנים ולפירסום ברשומות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות