fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי עשרות שנים: בניין עיריית חדרה יונגש לנכים

עיריית חדרה מבצעת פעולות להנגשת מבנה העירייה, על מנת להתאימו בצורה מיטבית לאנשים עם מוגבלויות
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

 

עיריית חדרה משלימה את הנגשת מבנה העירייה על מנת להתאימו בצורה מיטבית לאנשים עם מוגבלויות. לביצוע ההתאמות הנדרשות קדם סקר של יועץ הנגישות לעירייה, אלי רונקין מ"נגישות לכל", אשר בדק את בניין העירייה ולפי תוצאותיו בוצעה התאמת הנגישות. בין הפעולות שבוצעו: הנגשה פיזית של המבנה כולל שירותי נכים, התקנת רמפות, מאחזי יד, משטחי ופסי אזהרה, מכשירי עזר לשמיעה, מערכות שמע, מערכת אל תור, ריהוט, שילוט, ובנוסף הנגשה של השירות הניתן בעירייה, כולל הדרכות לכל מנהלי האגפים, גופי הסמך, ועובדי העירייה האמורים להעניק שירות מותאם לציבור.

עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

לדברי רכזת הנגישות הרשותית סיגל הרשקוביץ, בימים אלה מכשירים בכל קומה עמדה נגישה לנוחות תושבים עם מוגבלויות, ובמחלקת הגבייה יעמדו לרשותם שתי עמדות נגישות בנוסף לקופה נגישה.  בנוסף תותקן במחלקת הגבייה מערכת אל תור הכוללת כריזה חזותית וקולית, וכן מכשיר הקורא תעודות שהונפקו על-ידי הביטוח הלאומי ומקדם ללא תור תושבים עם מוגבלות הנדרשים לשירות זה.  במחלקות הבניין הותקנו מערכות שמע עבור אנשים עם מגבלה שמיעתית. מערכות השמע מוצבות בצורה בולטת ומאפשרות לשמוע את דברי נותן השירות ישירות אל מכשיר השמיעה ללא רעשי רקע.  

גם המודיעין בכניסה לעירייה מונגש והוצב בו מכשיר שמע, בנוסף למערכת הכוונה קולית שהותקנה בכניסה לבניין עבור אנשים עם מגבלת ראייה. מערכת ההכוונה הקולית (Step Hear)  מאפשרת מן מידע קולי לאנשים בהתאם למיקומם, לגבי מקום הימצאם, השירותים הניתנים במקום, והנחיות לאיזה כיוון עליו לפנות.  בעיריית חדרה שמים דגש רב על נושא הנגישות, ופועלים להנגשת המבנים והשטחים הציבוריים ברחבי העיר.

בהנחיית ראש העירייה צביקה גנדלמן התבצע בעיר סקר מקיף שבחן את נגישותם של מבני הציבור, ובמסגרתו נבדקו יותר מ-160 מבנים, ביניהם עשרות בתי ספר, מרחבים ציבוריים הכוללים אולמות ומגרשי ספורט, שוק, חניוני העירייה, בריכה עירונית וכדומה, עשרות מבני ציבור וביניהם  משרדי העירייה, תחנות לבריאות המשפחה, מועדוני נוער, מקוואות, ומרכזי יום לקשיש, ובנוסף גני שעשועים, גינות ציבוריות, בתי עלמין ועוד, כדי לבצע בהם את פעולות ההתאמה הנחוצות להנגשתם.

על-פי ההגדרה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, נגישות היא אפשרות הגעה למקום, תנועה והתמצאות בו, שימוש והנאה משירות, קבלת מידע הניתן או המופק במסגרת מקום או שירות או בקשר אליהם, שימוש במתקניהם והשתתפות בתוכניות ופעילויות המתקיימות בהם, והכל באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי.

צוות הנגישות של עיריית חדרה מוביל את יישום החוק על מנת לתת מענה הולם לצורכיהם של אנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר להם לחיות חיים עצמאיים ומכבדים, תוך מיצוי מלוא יכולותיהם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות