fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה תוכנית רובע הים בחדרה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה אישרה את תוכנית רובע הים הכוללת 10,000 יחידות דיור, 1400 חדרי מלון, פארקים וטיילת מרהיבה על חוף ימה של חדרה
רובע הים בחדרה (הדמיה: עיריית חדרה)
רובע הים בחדרה (הדמיה: עיריית חדרה)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה בראשותו של ראש העירייה צביקה גנדלמן אישרה השבוע את תוכנית רובע הים ולמעשה הוציאה לדרך את הפרויקט שישנה את פני העיר כולה. לאחרונה הסתיים הליך שיתוף ציבור במהלכו הוצגו בפני מאות תושבים תוכניות הבנייה המתוכננות באזור.

רובע הים החדש בצפון מערב חדרה משתרע בין שכונת גבעת אולגה בדרום ובין נחל חדרה מצפון. הרובע יכלול 10,000 יחידות מגורים בבנייה רוויה, כ-1400 חדרי מלון, שטחים פתוחים, פארקים מסוגים שונים, טיילת חוף, מבני ושירותי ציבור. פיתוח אזור זה יתרום רבות לעיר חדרה ויאפשר לה לנצל את משאבי הטבע שלה בצורה הטובה ביותר, תוך השלמת המרקם העירוני הקיים. שטח זה הינו ייחודי בארץ – שטח בתולי, ללא פיתוח, המשיק לפיתוח עירוני מצד אחד ולשטחים פתוחים מגוונים מצדדיו האחרים.

בשנת 2009 נערכה תחרות אדריכלים בין משרדים מובילים בארץ לבחירת מתכננים. בתחרות נבחר משרד לייטרסדורף-בן דיין אדריכלים למוביל הפרויקט. בצוות התכנון חברים משרדי מתכננים מהמובילים בארץ, בעלי נסיון רב בתכנון ופיתוח מתחמים גדולים ופרויקטים ייחודיים.

רובע הים בחדרה (הדמיה: עיריית חדרה)
רובע הים בחדרה (הדמיה: עיריית חדרה)

שטחו הכולל של הרובע הינו 2700 דונם. פארק נחל חדרה מצפון, המורחב במסגרת תכנית זו, הפארק החופי והטיילת התיירותית לאורך החוף, רצועת החיץ מכביש 2 – כל אלו יוצרים רצף שטחים פתוחים מגוונים וזמינים לציבור הרחב. כמו כן, בפיתוח העירוני משולבת מערכת צירים ירוקים, הקושרת את השטחים הירוקים השכונתיים ואת השטחים הפתוחים הסובבים, בזרימה ממזרח למערב.

לאורך קו החוף תוקם טיילת תיירותית וחופי רחצה עירוניים. בצפון, באזור רכס הכורכר המיועד לשימור, ישולב פארק טבעי עם פארק נחל חדרה. על קו החוף מתוכננים כ-10 בתי מלון. לצורך עידוד הקמת המלונות ומשיכת היזמים לעיר, יתאפשר שילוב של מספר שימושים באוזר זה – לכל בית מלון תהיינה גם זכויות בנייה למגורים בשורה הראשונה לים, ומסחר בקומת הקרקע לכיוון הטיילת.  הרכב זכויות בנייה זה הופך את ההשקעה בבית מלון לכדאית במיוחד, באזור בעל פוטנציאל רב שטרם מומש.

המגורים שיוקמו ברובע זה מאופיינים כמגורים איכותיים, בעלי הפניות מקסימליות לשטחים פתוחים ולים, נגישות מיידית לפארקי הרובע ולחוף הים, ובקירבה לבתי ספר ולרחובות מסחריים משולבים. כמו כן, בתכנית זו משולבים מספר עקרונות עכשוויים, שייצרו רובע בעל איכות חיים יוצאת דופן. עירוב שימושים כגון מגורים, תעסוקה ומסחר; עידוד שימוש בתחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים; דיור בר-השגה ותמהיל דיור מגוון; בנייה ירוקה השומרת על זכויות שמש וזרימת אוויר מהים – כל אלו מקבלים הוראות והנחיות ספציפיות, ליצירת פסיפס תכנוני וחברתי מגוון ומאוזן.

במהלך ינואר ופברואר, החל הליך שיתוף ציבור במספר מפגשים: מפגש פתוח לתושבי חדרה והאזור, מפגש לבעלי קרקעות, מפגש מקצועי לנציגים ממשרדי ממשלה, עמותות ואירגונים שונים, ולבסוף מפגש ייעודי עם תושבי השכונות הגובלות, לצורך הכרת הצרכים והציפיות ושילוב רעיונות מתאימים בתכנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות