fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 אורנה שמחון לסבג: בטל במיידי הפרדת בנות ובנים בביקורך בגנים 

ז'קי סבג
עוד מוקדם לחגיגות. ז'קי סבג (סיון פרג')
נהריה סערה לאור הודעה שהופצה  מהעירייה  לסייעות בגני הילדים בעיר לקראת ביקורו של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג בגנים לחלוקת שוקולדים ומתנות.  בדרך כלל את הביקורים במוסדות החינוך  עורך סבג בתחילת השנה. כעת עשה זאת לפני פורים. בהודעה נכתב  כי סבג יבקר בגנים בין שמונה לעשר בבוקר.  "יש להושיב את הבנים והבנות בנפרד. במידה וישנו ילד או ילדה האלרגיים לגלוטן יש לשים לו על הבגד מדבקה על מנת שיקבל ממתק ללא גלוטן.  כמו כן יש להקפיד על ניקיון הדשא הסינטטי מעלים יבשים ולנקות  את משטחי הגומי שלא יהיה חול סביב הארגז".
ההודעה הופצה ברשתות החבריות וסביבה ביקורת גדולה על התנהלות הרשות המקומית מול גני הילדים.  מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד'ר אורנה שמחון  פנתה לסבג  במכתב זועם: " העירייה מעבירה הנחיות לגננות וסייעות לקראת ביקורך בגני הילדים לפיהן עליהן להפריד בין בנין לבנות לצורך חלוקת שי . בנוסף הונחו להדביק מדבקה על דש הבגד של ילדים רגישים לגלוטן. עם קבלת הנחיה זו הודעתי לגורמי הפיקוח כי אין לבצע הנחיות אלה המנוגדות לערכים אליהם משרד החינוך מחנך. יש בהם אפליה על רקע מגדרי ופגיעה בילדים אלרגנים. בנוסף חלוקת דברי מתיק בגני ילדים אינה מתיישבת עם הנחיית משרד החינוך לגבי תזונה נכונה. לצערי הרב על אף הנחייתי לצוות הגעת לאחד הגנים, התלוו אליך שתי עובדות רשות שנתנו הנחייה מפורשת לסייעת תוך התעלמות מהגננת לבצע הפרדה מגדרית. הגננת נאלצה לעמוד מן הצד ולחזות באירוע בגן".
שר החינוך גדעון סער ומנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון
ד"ר אורנה שמחון (צילום: שושן תירם)
 
עוד הוסיפה שמחון שהיא מברכת על ביקורי ראשי רשויות במערכת החינוך אך ההחניות שניתנו על ידי עיריית נהריה אינן מתיישבות עם הערכים שמשרד החינוך מחנך את תלמידיו. "אני מבקשת ממך בכל הכבוד הראוי לבטל הנחייה זו לאלתר ולא להעמיד את הצוות החינוכי במבוכה", הוסיפה שמחון.

בעניין מכתבה של אורנה שמחון נמסר מעיריית נהריה: "מדובר במהומה על לא מאומה. העירייה הבהירה כי ההנחיה שיצאה על ידי עובדת באגף החינוך נעשתה שלא על דעת העירייה, והעובדת הועמדה על טעותה. יחד עם זאת, כאשר לשם חלוקת השי לילדים התבקשה גננת להפריד בין בנים ובנות למשך חמש דקות של החלוקה בלבד אין זו הפרדה מגדרית ואין בכך כל פגם, עלבון או פגיעה במי מהילדים. חלוקת השוקולד לילדים היא מסורת שמונהגת בעיר שנים רבות, ולראשונה השנה נמתחה על כך ביקורת ועיריית נהריה תיתן על כך את הדעת. לצערנו, מנהלת המחוז הפכה למתלוננת סדרתית כלפי עיריית נהריה ואנו מצרים על התנהלותה, כאשר רק לפני כחודש העיר לה על כך מנכ"ל העירייה במכתב חריף מטעמו על כך ששיתפה פעולה עם האופוזיציה. למרות התנהלותה זו עיריית נהריה תמשיך במסורת חלוקת השי לילדי הגנים מדי שנה. התייחסות העירייה למכתבה של מנהלת המחוז תישלח אליה בנפרד. לסיכום, מדובר באירוע מינורי שנוצל והועצם לצרכים פוליטיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות