fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אורט מוצקין: יחסים עכורים ונתק מוחלט בין ועד ההורים למורים

מפלס המתח בין הצדדים הגיע לשיא חדש במהלך הטיול השנתי לאילת של שכבת י"ב, כשנציגים של הוועד הגיעו לטיול ונוכחותם גרמה למתחים, ויכוחים וחיכוכים
אורט מוצקין (צילום: דורון גולן)

עננה של מערכת יחסים עכורה ונתק שוררת בתקופה האחרונה בין הנהלת אורט מוצקין לבין ועד ההורים, ובשבוע האחרון אף נרשמה עלייה במפלס המתח בין הצדדים, ונכון להיום יש ביניהם נתק מוחלט.

בשבוע שעבר יצאו 220 תלמידי שכבת י"ב לטיול שנתי של ארבעה ימים באילת וסביבתה. ממכתב שהוציאו מחנכים בשכבה והגיע לידי "הד הקריות" עולה, כי במהלך הטיול הגיעו נציגים של ועד ההורים לשהות עם התלמידים, ונוכחותם זו גרמה למתחים, ויכוחים וחיכוכים עם צוות המורים.

אורט מוצקין (צילום: דורון גולן)
"מקפידים לקיים את המסעות על פי הנחיות משרד החינוך". אורט מוצקין (צילום: דורון גולן)

"ביום השלישי של המסע, לאחר שחזרנו ממסלול בן 12 ק"מ, קיבלו את פנינו שני נציגים מוועד ההורים. לא התקבלנו בחיוך או בצ'ופר אלא בקובלנות ובבירורים כשהתרמיל עוד על הגב ורגלינו עייפות. תלמידים סיפרו לנו שההורים ביקשו מהם להגיע ולשתפם בתלונות על תפקוד המורים. הם עקבו אחרי פעולותינו, שוחחו עם תלמידים ויצרו אווירה שמתרחש מחדל שהמורים אחראים עליו", נטען במכתב של הצוות החינוכי.

עוד נכתב: "לאורך כל שהותם הם עקבו אחרינו ושאלו שאלות על טיפול בתלמידים. בנוסף, לאחר הנסיעה חזרה הביתה, כשכל הדרך עסקנו בטיפול בתלמידים ובפינוי שקיות הקאה, וכשכבר הגענו למוצקין היינו באפיסת כוחות, פגשנו בחנייה את אותו נציג שהחל לצעוק על אנשי הצוות, לצלם ולאיים בהשבתת בית הספר ביום שישי. הצעקות והדרך שנהג הם גבול אדום שאיננו מוכנים לשאת… אנו מבקשים החלפת נציגי ההורים שהגיעו למסע. לא ניתן לצפות מאיתנו להמשיך בעבודה משותפת עם הורים הנוהגים באופן כזה. אנו דורשים את התפטרותם ולא נשתף פעולה איתם כל עוד שני אלה יהיו בוועד… אנו לא צריכים לסבול רדיפה, חוסר אמון, הסתת תלמידים, אלימות ואיומים".

בתגובה למכתב של הצוות החינוכי, הודיע ועד ההורים כי בשנתיים האחרונות חברי הוועד הנוכחי נותנים דעתם על מחדלים רבים שנעשו בבית הספר שנוגעים לדברים שונים כמו קשר עם ספקים, עלויות ואבטחה וכי ועד ההורים מטפל לפרטי פרטים בכל מה שמגיע לידיעתו. "מדובר בילדים שלנו ואנחנו יורדים לפרטי פרטים", נמסר מוועד ההורים, "ההורים בחרו בנו ולא המורים, וסוף~סוף יש הורים שמטפלים בדברים הנכונים".

מהנהלת בית הספר נמסר, כי נציגי ועד ההורים הגיעו מיוזמתם לטיול ובמהלך שהייתם חשו המורים שהם נתונים לביקורת שאינה במקומה, מה שיצר מתח. "בית  הספר מקפיד לקיים את המסעות על פי הנחיות משרד החינוך, על הצד הטוב ביותר", נמסר מההנהלה, "מדובר בצוות מקצועי, ותיק, אחראי ובעל ניסיון בתחום זה. ואכן התלמידים חזרו עם חוויות חיוביות וידעו גם להודות לצוות החינוכי המסור באורט קרית מוצקין".

תלמידים לקו בקלקול קיבה ופונו לקבלת טיפול

במהלך הטיול השנתי לאילת של שכבת י"ב באורט קרית מוצקין, לקו חלק מהתלמידים בקלקול קיבה בדרגות חומרה שונות.

ממשרד הבריאות נמסר: "התקבלה הודעה על חשד להרעלת מזון בקרב תלמידי תיכון אורט קרית מוצקין. צוות לשכת הבריאות באילת החל בביצוע חקירה אפידמיולוגית למקרה. בסך הכל פונו שלושה תלמידים לקבלת טיפול רפואי במרפאה, ולא דווח על מקרים נוספים. בנוסף, בוצעה ביקורת תברואית וטכנולוגית בעסק שסיפק ארוחות בוקר וערב. הבדיקה נמצאה תקינה. יחד עם זאת, נלקחו דגימות מזון לבדיקה מעבדתית. טרם התקבלה תשובה.

מהנהלת בית הספר נמסר: "תלמידי שכבת י"ב יצאה למסע שנתי מסורתי בהרי אילת. ביום השלישי שבעה תלמידים לקו בקלקול קיבה, שנבע ככל הנראה ממזון שקנו באחת ההפסקות בעיר. התלמידים פונו בליווי צמוד של המורים והמורות לקבלת טיפול רפואי במיון יוספטל"( דורון גולן).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות