fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוניברסלי: זריקת עידוד לגמר הגביע

ביום רביעי תעלה הפועל חיפה למשחק גמר גביע המדינה נגד בית"ר ירושלים. הסיום הדרמטי ביום ראשון מול מכבי תל אביב לבטח הוסיף מרץ וביטחון לשחקנים, אבל מחר מצפה להם משחק נגד בני יהודה שצריך לעבור אותו בשלום מכל הבחינות כדי להגיע מוכנים לטדי

מזל שיש את מכבי ת"א, כי כבר חודש לא היה קאם_בק מטורף של הפועל חיפה. כמעט התחלנו להתייחס אליה כמו קבוצת כדורגל רגילה. האדומים סיפקו ביום ראשון עוד רגע גדול ודרמטי בעונה שפשוט לא יודעת שובע, והשיא עוד לפניהם: בעוד חמישה ימים יש גמר גביע.

ניר קלינגר הבהיר את סדר העדיפויות שלו כשהעלה הרכב ללא אלון תורג'מן ורסמוס סויסטדט, שני השחקנים שכרטיס צהוב היה משאיר אותם מחוץ לגמר. אך לאחר הפיגור הוא הכניס את תורג'מן והבהיר שהוא לא מתעלם לחלוטין מהליגה, אי אפשר לעשות את זה כשהמאבק על מקומות 3~5 כל כך צפוף ומשמעותי. יוסיפ איבנצ'יץ', שפתח במקומו בהרכב, הזכיר שמדובר בתופעה נדירה של חלוץ שיש לו הכל חוץ מאינסטינקטים של חלוץ. בלי הצמד תורג'מן ועדן בן בסט חסר לאדומים מחץ.

האחריות ברגעי מפתח הפועל חיפה שיחקה בשבועות האחרונים נגד שלוש הגדולות ולא הרגישה נחותה מול אף אחת מהן. היא יצאה מהמשחקים עם שתי נקודות מתוך תשע ובמובן הזה יכולה להרגיש החמצה. השחקנים של קלינגר לא היו חדים מספיק במשחקים האלה באזורים המשמעותיים בשני הצדדים. בהגנה הם נתנו מתנות בדמות שער עצמי ופנדל מיותר, בהתקפה הם לא ניצלו מצבים של יתרון מספרי והרבו להחמיץ. אלה הדברים הקטנים שעושים את ההבדל בין קבוצה שרצה לאליפות לקבוצה שנותנת פייט לקבוצות שרצות לאליפות, אלה גם הדברים שיכולים לעשות את ההבדל בין מחזיקת גביע לפיינאליסטית. האחריות ברגעי מפתח צריכה להיות במוקד הדיבור של קלינגר עם השחקנים שלו בשבוע הקרוב.

עם תאמאש נקום ועם תאמאש ניפול

מי שעשה את הטעות התמוהה מול מכבי ת"א הוא גבריאל תאמאש, שתפס את ארון שוינפלד ברחבה בכדור ארוך שהוא לא היה מגיע אליו ונתן לצהובים פנדל מכלום. זו לא הפעם הראשונה או השנייה שהבלם הרומני מבצע טעות קריטית, יש לו נטייה לאבד ריכוז פעם_פעמיים במשחק במצבים שמסבכים מאוד את ההגנה. עם תאמאש נקום ועם תאמאש ניפול, אין לאדומים הרבה ברירה אלא לאמץ את הגישה הזאת לגבי הבלם הייחודי הזה. אם קלינגר יודע איך להגיע אליו ולפקס אותו, עכשיו זה הזמן.

הבשורה הטובה ביותר מהקאמבק בסיום היא כמובן החדות המחודשת של עדן בן בסט. קשה להפריז בחשיבות השחקן שהבקיע שלושער בביקור היחיד שלו בטדי השנה, לאחר תקופת בצורת ארוכה הוא הבקיע שלושה שערים במשחקים האחרונים מול הגדולות, כששני השערים מול מכבי ת"א הם שערים של חלוץ חד ואיכותי. הוא לא יכול היה למצוא טיימינג טוב יותר לחזור למה שנראים כמו ניצנים מכושר השיא שלו מפתיחת העונה.

חוגגים קאם_ בק אדיר. משמאל: מקסים, עדן והחברים צילום: אדריאן הרבשטיין
חוגגים קאמבק אדיר. משמאל: מקסים, עדן והחברים
צילום: אדריאן הרבשטיין

עדן ומקסים – צמד חמד

המרוויח השני מהדקות האחרונות הוא מקסים פלקושצ'נקו, שבישל לעדן את שני השערים (וגם את המהלך שהוביל לפנדל בבאר שבע). לא יפתיע אותי אם מקסים הרוויח בדקות האלה את המקום בהרכב בגמר הגביע, זו הייתה תזכורת נהדרת לערך המוסף שהוא מספק. גם האפשרות שהוא מפתח תיאום עם בן בסט יכולה לעזור לו להרוויח את המקום הזה. איתו ועם ראדו גינסארי יהיו לקלינגר במרכז השדה שני שחקנים שמסוגלים להכריע משחקים גדולים בפעולות בודדות.

סיום מוצלח לעונה של מקסים יכול להיות משמעותי גם לקראת העתיד הקרוב והרחוק. במידה וגינסארי יעזוב, יחד עם רוסלן ברסקי, מרכז השדה תהיה החוליה שתזדקק לחיזוק המשמעותי ביותר בקיץ. אך אם קלינגר יראה בפלקושצ'נקו שחקן שניתן לבנות עליו להרכב, זה יכול להוביל לחשיבה מחדש לגבי החוליה. יכול להיות שבמצב כזה הפועל תחפש שחקן רכש עם אוריינטציה הגנתית יותר ובמידה וכל השאר יישארו (כולל לירן סרדל, שעכשיו פצוע) לא בטוח שיהיה צורך ביותר משחקן אחד.

הנקודה מול מכבי ת"א התבררה כחשובה עוד יותר לאחר הניצחון של מכבי נתניה על בית"ר ירושלים. נתניה, העקשנית הנהדרת הזאת, לא מוותרת על המקום הרביעי והשיגה רביעייה שנייה בפלייאוף העליון. הנקודה הנוספת חשובה במאבק מול נתניה, אך לא פחות חשובות שתי הנקודות שאבדו למכבי ת"א. סגנית האלופה ממשיכה להיראות כמו קבוצה בקריסה, המהפך הקודם של הפועל חיפה נגדה הכניס אותה למשבר וזה בהחלט יכול לקרות שוב. במחזור הקרוב מכבי ת"א תארח את נתניה, מה שאומר שלפחות אחת מהשתיים תאבד נקודות. כבר לא ברור מי עדיף שזו תהיה.

הניצחון של נתניה גם מדגים איך לכל התרחשות כרגע יש כמה נקודות מבט מבחינת הפועל חיפה. מצד אחד, הניצחון מקרב את נתניה למרחק משחק אחד מהאדומים (כולל יתרון בהפרש השערים), כאשר המפגש בין השתיים יהיה בנתניה במחזור שאחרי גמר הגביע. מצד שני, התבוסה של בית"ר אולי תציף סוף סוף את כל הבעיות שהקבוצה הזו מצליחה להדחיק לאורך השנה ואולי תעזור להכניס אותה למשברון לפני הגמר.

באיזה מצב רוח תגיע בית"ר?

אפשר להמשיך לנתח: ההפסד השאיר את הפער של בית"ר מהפועל ב"ש על חמש נקודות, כשהשתיים נפגשות למשחק העונה האחרון ארבעה ימים לפני גמר הגביע. האם ניתן לדמיין מצב בו בית"ר מוותרת על הליגה במצב כזה כדי להגיע מוכנה לגביע? קשה להאמין. מה שכן הגיוני זה שכל תוצאה פרט לניצחון תסגור מעשית את סיפור האליפות ותעיב על מצב הרוח של בית"ר לקראת הגמר, בטח כשזה יתחבר עם התבוסה בנתניה.

אפשר להיכנס גם לשיקולי המחזורים האחרונים בהם עדיף להפועל חיפה שהאליפות תהיה סגורה, אבל בעוד כמה ימים נדע האם זה בכלל מעניין את האדומים. לפני הגמר, יהיה משחק ביתי מול בני יהודה, הקבוצה היחידה שאין לה על מה לשחק בפלייאוף העליון אבל זה לא מונע ממנה להילחם בכל משחק. זו תהיה הזדמנות להשיג נקודות חשובות במאבקי המיקום, השאלה היא עד כמה הראש של השחקנים יהיה במשחק.

לפני הגמר, יהיה משחק ביתי מול בני יהודה, הקבוצה היחידה שאין לה על מה לשחק בפלייאוף העליון אבל זה לא מונע ממנה להילחם בכל משחק. זו תהיה הזדמנות להשיג נקודות חשובות במאבקי המיקום, השאלה היא עד כמה הראש של השחקנים יהיה במשחק

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות