fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי עסקים, ידעתם שמיחזור עשוי לשמור על הסודות העסקיים שלכם?

אליעזר שריקי צילום: עצמי
אליעזר שריקי צילום: עצמי

 

פתגם ידוע אומר כי "אשפה של אדם אחד הוא האוצר של אדם אחר". כשאנחנו מקבלים אספקת מוצרים חדשים לעסק מהספק, אנחנו מקבלים אותם כמשלוח ארוז. עד לפני מספר שנים, כל האריזות הללו היו נדחסות לפח אשפה ואיש לא חשב על הזיהום הסביבתי הנגרם מאריזות אלו. אבל חלק מאריזות אלו לא מתפרקות בטבע, שכן הן עברו תהליכים כימיים המונעים את התפרקותן. הפתרון בעבר היה פשוט: לטמון את אריזות אלו באדמה. הבעיה היא שבאותה אדמה נמצאים גם מי התהום שאותם אנו שותים והמקום שבו אנו מגדלים גידולים חקלאיים. 

אליעזר שריקי צילום: עצמי
אליעזר שריקי צילום: עצמי

כדי להתמודד עם בעיות אלו הוקמו חברות מסחריות המציעות פתרונות מקיפים לאיסוף ומיחזור פסולת ניילון ופלסטיק קרטון ונייר. אריזות ממפעלים וחברות היי-טק, הן אריזות שלעיתים קשה יותר להתמודד עימן מכיוון שבחלק מהמקרים הללו מדובר בחומרים מורכבים ורב שכבתיים, המאתגרים ביותר בהשוואה לאריזות נייר למשל שהן בעלות מרכיב אחד.

אבל עולם המיחזור העסקי והתעשייתי לא מוגבל לאריזות בלבד. רבים מאיתנו משתמשים בשירותי מחשב בזמן העבודה. על המחשב אנו מתקינים תוכנות כמו אנטי וירוס, פיירוול ותוכנות הגנה אחרות, כדי לשמור על הסודות העסקיים שלנו, ורובנו נדרשים להחליף מחשב בכל מספר שנים בודדות. אנו מתקינים תוכנות על המחשב החדש ומוודאים כי כל הנתונים נמצאים עליו. המחשב הישן מושלך אחר כבוד לפח. זאת כאשר רבים לא חושבים על סודיות המידע העסקי שלהם כשהם משליכים את המחשב הישן לפח סתם כך. כדי למנוע זליגת מידע מסחרי חשוב לידיים לא נכונות, קיימים שירותי אבטחת מידע או ציוד מסחרי המהווה סוד עסקי בפני עצמו. שירותים אלו כוללים גריסה והשמדה של רכיבים אלקטרוניים וכן ניירת ומסמכים מסווגים או סודיים. אולי תתפלאו, אבל לפעמים הפסולת העסקית שלכם, מיוצאת למדינות רבות ברחבי הגלובוס לאחר הטיפול המתאים.

* הכותב הוא אליעזר שריקי, מנכ"ל תבל טכנולוגיות מיחזור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות