fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

85 נפגעים במסגרת מרתון תל-אביב

מקצי המירוצים, שנערכו הבוקר בתל אביב, הוזנקו משדרות רוקח בעיר ובהם השתתפו למעלה מ-40 אלף רצים. בין הנפגעים, בן 45 שסבל ממכת חום קשה, טופל על ידי כוחות מד"א בשטח ופונה לביה"ח איכילוב. 22 נפגעים נוספים פונו לבתי החולים במצב בינוני וקל
מרתון תל אביב (צילום: דוברת מד"א)
מרתון תל אביב (צילום: דוברת מד"א)

במהלך מרתון תל אביב, שננעל לפני זמן קצר, העניקו כוחות מד"א טיפול לכ-85 נפגעים, בהם תשעה במצב בינוני והשאר במצב קל. מרבית הנפגעים, סבלו ממכות חום, התייבשויות, התעלפויות וחבלות קלות.

כוחות גדולים של מד"א, בפיקודו של מנהל מרחב דן במד"א מגן יוסי כהן, היו פרוסים מבעוד מועד לכל אורך מסלולי הריצה. כוחות מד"א נעו לצד המסלולים, והעניקו סיוע רפואי לכל מי שחש ברע. במקרה הצורך, אף פינו הצוותים את הנפגעים להמשך טיפול בבתי החולים. בין היתר, רכבו לצד הרצים פאראמדיקים על אופנועי מד"א ואילו עשרות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ליוו את המקצים השונים. על מנת להקל על הרצים ולהגיע במהירות המרבית לכל נפגע, פיזר מד"א גם חוליות רגליות של חובשים ופאראמדיקים בין הרצים.

במהלך אירועי המרתון, פונו לבתי החולים השונים סה"כ 23 נפגעים, בהם 13 נפגעים לבית החולים איכילוב, חמישה לביה"ח תל-השומר, שלושה נפגעים לבית החולים וולפסון, נפגע אחד לביה"ח דנה ונפגע אחד לבית החולים בילינסון. מקצי הריצה השונים במסגרת אירועי מרתון תל אביב, הוזנקו בשעות הבוקר המוקדמות  משדרות רוקח בתל אביב. בין המקצים שהשתתפו במרתון, היו מקצה המרתון המלא (כ- 42 ק"מ), מקצה חצי המרתון (כ- 21 ק"מ), מקצי רולרבליידס, אופניים, ואפילו מקצה ילדים שאובטחו רפואית על ידי כוחות מד"א.

כוחות מד"א נערכו מבעוד מועד בכוננות גבוהה במיוחד, לאור תוצאות המרתון הקשה שנערך בשנה שעברה, אז נפגעו בני אדם כתוצאה מתנאי השרב שהתפתחו בבוקר המרוץ. למרות שהוחלט בשנה שעברה על דחיית מקצה המרתון המלא בשל תנאי מזג האוויר הקשים, החליטו במד"א שלא להפחית את כמות הצוותים הרפואיים שפעלו במקום, החלטה שהתבררה בסופו של דבר כמצילת חיים. באוהל המרפאה שהוקם סמוך לנקודת הגמר טופלו הנפגעים שסבלו ממכות חום ובאוהל הוצבו שתי ברכות מים עם קרח שמטרתם לקרר במהירות את הנפגעים שסובלים ממכות חום קשות.

לצד עשרות החובשים והפאראמדיקים של מד"א שהעניקו טיפולים רפואיים באוהל המרפאה, הצטרפו זו השנה השישית מספר רופאים ואחיות מהמחלקה לרפואה דחופה (מיון) של בית החולים איכילוב בראשותו של פרופ' פיני הלפרין.

מרתון תל אביב (צילום: דוברת מד"א)
מרתון תל אביב (צילום: דוברת מד"א)

במד"א ממליצים למשתתפי מקצי המרתון השונים להקפיד להימצא במקומות מוצלים וממוזגים, לשהות במנוחה מלאה, להימנע מפעילות גופנית ולהרבות בשתייה ממותקת, וקוראים למשתתפי המרתון לפנות מיידית למד"א בקו החירום 101 בכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) בביה"ח איכילוב, פרופ' פיני הלפרין: "השנה לא נזקקנו להעניק טיפול רפואי ברמת טיפול-נמרץ לאף אחד מהנפגעים. כל אלו שסבלו ממכת חום משמעותית פונו לבתי החולים ובנוסף פונו נפגעים נוספים הן ממכת חום בינונית והן שהתעלפו או סבלו מחולשה או התייבשות. בסה"כ ההכנות הוכיחו את עצמן, אוהל המרפאה והעבודה המשותפת של מד"א ושל צוותי חדר המיון של ביה"ח איכילוב, שעובדים ביחד כבר 6 שנים, הראתה שניתן לעשות את זה בצורה יעילה ביותר ומסודרת ואני מאוד מרוצה מהתוצאה".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "השנה היה לנו מרתון אופייני למדי עם מספר נפגעי מכת חום. בזכות ההתארגנות הטובה מראש לקירור באמצעות נוזלים קרים, קרח ובריכת מים קרים שהוצבה באוהל, הצלחנו לקרר את כולם בצורה מהירה וטובה. גם השנה הוכיחו כוחות מד"א כי היערכות נכונה ומאסיבית של צוותי רפואה עם עשרות פאראמדיקים וכלי רכב מותאמים לתנאי השטח, כגון אופנועים, טרקטורונים וסאגווי, מבטיחה טיפול יעיל ומהיר בנפגעים. אני שב ומדגיש בפני כל מי שלקח חלק במקצי המרתון השונים לעקוב אחר תחושותיו ומצבו הרפואי ולפנות מיידית למד"א בכל חשש לפגיעה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות