fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה הצעת חוק לתיעוד חופשי של ישיבות מועצה

היום נדחתה במליאה על ידי הממשלה והקואליציה הצעת החוק של ח''כ חיליק בר לתיקון פקודת העיריות- "תיעוד חופשי של ישיבות מועצה". התנגד: שר הפנים גדעון סער. ח"כ בר: "בושה לדמוקרטיה. ממש פוליטיקה חדשה"
חברי מועצת העיר נהריה בסיום הישיבה
תוך דקות הסתיים הדיון. חברי מועצת העיר נהריה בסיום הישיבה (צילום: תאיר פז)

היום (רביעי) עלתה להצבעה טרומית הצעת החוק של ח"כ חיליק בר לתיקון פקודת העיריות-תיעוד חופשי של ישיבות מועצה. התיקון קובע כי בישיבות מועצה פומביות כל אדם אשר נוכח יהיה רשאי לתעד את הישיבה ולפרסם את התיעוד או חלקו ברבים. את ההתנגדות לחוק מטעם הממשלה הציג שר הפנים גדעון סער. התיקון לחוק רלוונטי במיוחד נוכח ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, הן של אמצעי התיעוד והן של אמצעי הפצתם, המעניקים אפשרות להגביר את השקיפות ואת מעורבות הציבור בהליכים הפוליטיים.

ח"כ חיליק בר
ח"כ חיליק בר (צילום: יוסי זמיר)

בשנים האחרונות בכל רחבי העולם הדמוקרטי, נהוג לתעד באופן ויזואלי וחופשי ישיבות של פורומים פוליטיים וציבוריים ובין היתר של ישיבות מועצות ערים. התנגדותה של הממשלה ושל הקואליציה להצעת החוק אינה תואמת את המגמה להגביר את השקיפות השלטונית ואת מעורבות הציבור בתהליכי קבלת החלטות. ההתנגדות של הממשלה לחוק תעמיק את חוסר האמון בין הציבור לנבחריו.

יוזם החוק ומזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר: "זו הצעת חוק שמציעה באמת פוליטיקה חדשה ושקופה יותר. זה נהוג בהרבה מדינות בעולם. הממשלה התנגדה, הקואליציה התנגדה. לא קיבלתי שום הסבר אמיתי למה הצעת חוק שלא עולה אגורה ושמעניקה לציבור כלי לשקיפות ולחיזוק האמון בין העם לשליחי ציבור לא עוברת? "אני מתבייש באלו שדיברו על פוליטיקה חדשה ועושים פוליטיקה ישנה ומצביעים נגד החוק החשוב הזה", פנה מעל הבימה ח"כ בר לחברי מפלגת "יש עתיד", אך הם הצביעו נגד.

"השינוי המוצע לחוק הקיים יכול היה למנוע מצב בו מועצת עיר תוכל למנוע תיעוד ישיבותיה הפומביות. שינוי זה יאפשר לתושבים ולחברי מועצה לחשוף לציבור הרחב את המתרחש בישיבות מועצת עיר ובכך להגביר את שקיפות הדיונים, את הדיווחים לציבור ולהוות כלי פיקוח ציבורי ישיר על נבחרי הציבור".

ח"כ בר סיים ואמר כי: "למה הקואליציה מרחיקה את היכולת שלנו לתת דיווח לציבור בדרך שהיא בעלות של 0 שקלים? אפילו בכנסת מתעדים את ישיבות המליאה ומאפשרים לציבור זרימת מידע וחופש מידע מלאים? אם בכנסת כן אז למה במועצות העיר לא?. ההתנגדות של הממשלה וועדת שרים לחוק היא בושה לדמוקרטיה!"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות