fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטוס F-16 התרסק בלב ים

הטייסים נטשו את המטוס וחולצו בשלום
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

דובר צה"ל מוסר כי מטוס מסוג "סופה" (F16i דו מושבי) התרסק היום בשעות אחר הצהריים בים, לאחר שמנוע המטוס כבה. שני אנשי צוות האוויר נטשו את המטוס וחולצו בשלום על ידי מסוקי חיל האוויר ויחידת החילוץ של חיל האוויר 669 .

אנשי צוות האוויר הועברו לבדיקות רפואיות בבית החולים. מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל הנחה על עצירת טיסות של מערך "הסופה" ו"הרעם" עד לסיום הבירור הראשוני של נסיבות התאונה וכן על פתיחת חקירה בנושא.

בחודש ינואר שני אנשי צוות אוויר נטשו את מטוסם מסוג "ברק", 16F דו- מושבי על המסלול במהלך ביצוע נחיתה בבסיס "רמת דוד".  מתחקיר ראשוני עולה כי הצוות החליט על נטישה בעקבות תקלה טכנית במטוס. גם אז אשל הורה על עצירת האימונים במערך ה"ברק".

בחודש מרץ  התרסק מסוק קרב מסוג "צפע" (קוברה) בעת שהיה בטיסת אימון באזור שפלת יהודה. סמוך לשעה 01:00 בלילה אבד הקשר עם המסוק אשר היה בדרכו מגיחת אימונים חזרה לבסיס פלמחים. כוחות חיפוש והצלה נרחבים בהם מסוקים, כטב"מים וכוחות קרקעיים הוזנקו לאזור ופתחו בחיפושים. סמוך לשעה 05:15 אותרו שרידי המסוק. לא נמצאו ניצולים, במקום מתבצעות פעולות זיהוי. הודעה נמסרה למשפחות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות