fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחירי המים יוזלו בחמישה אחוז

הושג הסכם אמש ליישום רפורמה מקיפה במשק תאגידי המים והביוב. תאגידים שלא יעמדו בפרמטרים שנקבעו, יצורפו לתאגיד אזורי
שעון המים במעלה כרמים
מחיר "התענוג": 1500 שקלים בחשבונות המים. מעלה כרמים (צילום: אלכס הובר)
שעון המים במעלה כרמים
(צילום: אלכס הובר)

הושג הסכם אמש ליישום רפורמה מקיפה במשק תאגידי המים והביוב. הרפורמה מבוססת על מסקנות "ועדת ניסן", וההסכם מאפשר לשלטון המקומי, הבעלים של התאגידים, להגביר את מידת השפעתו עליהם באופן שיביא לצמצום הוצאותיהם וכתוצאה מכך להפחתת תעריף המים לצרכנים כבר ב-2014. מלוא ההפחתה בשיעור של כ- 5 אחוז תושלם עד לסוף שנת 2015.

על פי מתווה ההסכם, החל משנת 2014 יוכרו כל תאגידי המים הקיימים כתאגידים אזוריים לצורך חישוב עלויות התפעול, כך שסך התשלומים עבור פעילותם יהיו נמוכים משמעותית מהמצב כיום. המתווה החדש יאפשר לתאגידי המים לבחור אחת מבין שלוש חלופות: מיזוג מלא בין תאגידים קיימים, כך שכל הנכסים יאוחדו לתאגיד אחד. תאגוד אזורי במתווה שיאפשר שיתוף בין תאגידים בנושאי תפעול והנהלה.  השארת התאגידים הקיימים במתכונתם הנוכחית.

מידי שנה בשנה תיבחן מידת עמידתם של התאגידים בפרמטרים שגובשו, באופן שיבטיח התנהלות יעילה שלהם, תוך אספקת שירותים נאותה לציבור ושמירה על חיסכון ביעילות התפעול. הפרמטרים שייבחנו הינם, עמידה בתכנית ההשקעות, יציבות פיננסית ושמירה על אמות מידה לשירות עבור הצרכנים. תאגידים שלא יעמדו בפרמטרים שנקבעו, יצורפו לתאגיד אזורי על מנת למקסם יתרונות הגודל ולהוזיל את העלויות לצרכן.

החקיקה שתאפשר תיאגוד אזורי, תוגש לאחר שתושלם החקיקה על פי המלצות "ועדת ניסן", שתגביר את השפעתן של הרשויות המקומיות על התנהלות תאגידי המים באופן שיוביל להוזלת המחיר לצרכן. הפיכת הרשויות המקומיות לאחראיות על התאגידים, תאפשר יצירת ממשקי עבודה משותפים אשר יובילו לצמצום בכוח האדם וחסכון במשאבים, דבר שהיה אסור עד כה, וכעת יוביל להוזלת מחירי המים לציבור הישראלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות