fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע שובו אחים: נעצרו 200 אנשי חמאס

היום הרביעי למבצע להחזרת החיילים החטופים. גורם צבאי בכיר: "ריכוז המאמץ הלילה היה בשכם. תקפנו בלילה ארבע מטרת בעקבות הירי שבוצע מכיוון עזה". הסגר בדרום יהודה ושומרון ממשיך
נחל בשכם
נחל בשכם (צילום: דו"צ)

צה"ל ממשיך בחיפושים אחר שלושת הנערים שנחטפו ביום חמישי הארון מיהודיה ושומרון.  גיל- עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.  עד כה בצה"ל מדווחים כי נעצרו 200 אנשי חמאס.  היום (שלישי) נעצרו עוד 40 עצורים.

תפיסת אמל"ח
תפיסת אמל"ח (צילום: דו"צ)

גורם צבאי בכיר מעדכן כי "בהמשך לפעולות המבצעיות שהתרחשו גם במהלך שעות היום בשלושת הימים האחרונים, מספר העצורים עומד על כ-200 חשודים, מרביתם אנשי חמאס.  ביום החמישי למבצע, בלילה, נעצרו 41 עצורים. ריכוז המאמץ הלילה היה בשכם, כוחות נח"ל של 1000 חיילים. רוב הפעילות במחנה פליטים בלאטה ועוורטא, חצי מהעצורים משם. נמצאו אמל"ח, אקדחים, מטענים, רימונים, כדורים, הוחרמה מחרטה לייצור נשק מאולתר. כל מה שצבוע חמאס מטופל, מאגודה אזרחית אחת בבי"ל הוחרמו מחשבים ומדיה דיגיטלית.

נחל בשכם
נחל בשכם (צילום: דו"צ)

הסגר בדרום יהודה ושומרון ממשיך. זה היום השני ברציפות שאוכלוסייה ש7 שנים לא רגילה לסגר, נמצאת תחת אחד כזה. מחזיר אותה כמה שנים לאחור ויש פה אפקט תודעתי לגבי המשך הפעילות זמן. מה אנחנו עושים ועד כמה אנחנו לוחצים במקביל הכוחות כל הזמן פועלים אנשי המודיעין עובדים על עוד יעדים. היעדים הם מכל הסוגים ומכל המינים, אתמול בלילה בהערכת המצב הלילית סוכם על עוד כל מני כיוונים שאפשר לייצר כדי להעמיק את הטיפול בתנועת החמאס באיו"ש.

בעזה  הרמנו את רף התגובה. תקפנו בלילה ארבע מטרת בעקבות הירי שבוצע מכיוון עזה, ערניים וערים למה שקורה בדרום, ומבינים את הקשר שיכול להיות בין הזירות.
לא הייתה התנגדות בלילה, לפני 10 שנים לא היה דבר כזה שיש מעצרים שלא היו מגיבים בהתנגדות, מראה שהטיפול השיטתי שנעשה ב10 שנים האחרונות, להיכנס למוקדים צפופים. פעם היה חיכוך, ירי, בעצם היקף החיכוך בשטח ירד משמעותית. המבצע התחיל עכשיו אבל בעצם התחלנו אותו לפני מספר שנים. סה"כ האוכלוסייה מבינה את המשמעות של צבא שמסתובב שם.
כרגע יש שני מאמצים עיקריים: פענוח החקירה ומה שזה כולל באזור דרום יהודה ושומרון ומאמץ משמעותי בכל השטח מהצפון ועד הדרום בכל הקשור לטיפול בתנועת החמאס. אנחנו מעריכים את התיאום הביטחוני עם המנגנונים הפלסטינים -הוא מאוד ענייני".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות