fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרק ABC

יש לנו מתכון למרק עם כדורי עוף רכים ופתיתים ממטבחו של השף תום פרנץ. הילדים שלכם יעופו על זה
מרק ירקות עם כדורי עוף רכים ופתיתים בצורת אותיות [צילום: מיכאל גלעדי]

קבלו מתכון של השף תום פרנץ למרק ירקות עם הפתעה של כדורי עוף רכים, שמסיימים את הבישול שלהם במרק הרותח. ילדים מאוד אוהבים את המרק הזה, ובתוספת הפתיתים בצורת אותיות ה-ABC, הם גם נהנים מהחוויה של המשחק שבאוכל וגם מרוויחים ארוחה שלמה ומזינה. קדימה לדרך. שווה את העבודה.

מרק ירקות עם כדורי עוף רכים ופתיתים בצורת אותיות [צילום: מיכאל גלעדי]
מרק ירקות עם כדורי עוף רכים ופתיתים בצורת אותיות [צילום: מיכאל גלעדי]
המצרכים ל-6 מנות:

כוס פתיתים "אותיות" של סוגת

לכדורי העוף: חצי ק"ג עוף טחון, 1 ביצה, רבע כפית אבקת שום, 3 כפות שמן קנולה, תוכן של לחמנייה גדולה או 3 פרוסות חלה ללא הקרום, ספריי שמן או שמן לטיגון.

למרק: 3 כפות שמן קנולה, 1 בצל קצוץ, 3 גזרים, קלופים וחתוכים לקוביות קטנות, 2 ענפי סלרי, צרור פטרוזיליה, 10 כוסות מים רותחים, מלח ופלפל לפי הטעם.

אופן ההכנה:

  1. מערבבים בקערה את העוף הטחון, הביצה, השום והשמן. מתבלים במלח ופלפל (ניתן להוסיף תבלינים אהובים נוספים). מפוררים בידיים את תוכן הלחמנייה או הלחם, מוסיפים לתערובת ומערבבים היטב. מקררים לרבע שעה, יוצרים כדורים קטנים בעזרת ידיים רטובות, מניחים על גבי מגש מרופד בנייר אפייה ומעבירים למקרר לרבע שעה.
  2. מחממים מחבת טפלון גדולה עם שמן ומטגנים את כדורי העוף עד שהם מזהיבים קלות מכל כיוון, בערך 2-3 דקות מכל צד. הם ימשיכו להתבשל במרק. מעבירים לנייר סופג ושומרים בצד.
  3. מכינים את המרק: מחממים שמן בסיר רחב ומוסיפים את הבצל. מטגנים 5 דקות ומוסיפים את הגזר. קוצצים את גבעולי הסלרי ומוסיפים גם אותם לסיר. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם, מוסיפים את המים ואת צרור הפטרוזיליה קשור היטב עם עלי הסלרי. מבשלים מכוסה על אש בינונית כ-20 דקות עד להתרככות הירקות. מסירים את המכסה מוסיפים את כדורי הבשר בזהירות ואת הפתיתים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים 10 דקות. טועמים ומתקנים תיבול.
  4. מוציאים את צרור הפטרוזיליה והסלרי, יוצקים מרק לצלחת עם 3 כדורי עוף רכים והפתיתים ומגישים חם.

טיפים של השף:

אם הילדים מעדיפים מרק צח אפשר לסנן את המרק לפני הוספת כדורי העוף והפתיתים. את הירקות המסוננים אפשר לטחון לתינוק/ת אם יש בבית.

אפשר לאפות את הקציצות בתנור חם במקום לטגן.

אפשר להוסיף עוד ירקות שהילדים אוהבים, זה רק ישביח את טעמו של המרק.

באדיבות תום פרנץ ל"סוגת"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות