fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלוש שאלות שיובילו את העסק שלכם להצלחה

כשיהיו לכם תשובות ברורות לשאלות, הדרך אל עבר השגת היעדים העסקיים תהיה קלה יותר
יואל סולם (צילום: רפי זוהר)
יואל סולם (צילום: רפי זוהר)

 

מאת: יואל סולם*

יזמים ובעלי עסקים קטנים, ונדמה שלעיתים הם מפספסים את הנקודה החשובה ביותר ויוצאים לדרך מבלי שתהיה להם תוכנית מסודרת.

במסגרת העבודה שלי אני פוגש לא מעט יזמים ובעלי עסקים קטנים, ונדמה שלעיתים הם מפספסים את הנקודה החשובה ביותר ויוצאים לדרך מבלי שתהיה להם תוכנית מסודרת.

על פי דיווחי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שפורסמו בינואר 2016, בינואר אשתקד נפתחו בישראל כ-54 אלף עסקים חדשים בישראל. באותה השנה נסגרו 44,500 עסקים. כאשר הסוכנות בחנה את החסמים העיקריים העומדים בפני הצלחתו של עסק קטן, היא הציבה שניים בראש הפירמידה: איתור לקוחות (27 אחוז) ותחרות (19 אחוז).

יואל סולם (צילום: רפי זוהר)
יואל סולם (צילום: רפי זוהר)

הנתונים אינם מזהירים וקשה לנבא הצלחה עסקית. למרות זאת אם החלטתם לפנות לדרך עצמאית ולפתוח עסק, או שאתם כבר מנהלים עסק, ישנן שלוש שאלות חשובות שיסייעו לכם למקד את הפעילות.

  1. מי? מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שרוצים את המוצר/השירות שאתם מציעים ויהיו מוכנים לשלם תמורתו? ככל שתצליחו למקד את קהל המטרה שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לפנות אליו עם ההצעה שלכם. כאמור, החסם העיקרי של בעלי עסקים קטנים הוא במציאת לקוחות, לכן עליכם להקדיש לכך תשומת לב מרכזית. איתרתם את פרופיל הלקוחות שלכם – נסו לחשוב היכן הם מסתובבים? כיצד תוכלו להגיע אליהם? זכרו תמיד שכבעלי עסקים קטנים אתם משולים לצלף בשדה הקרב – כמות התחמושת שלכם מעטה ועליכם לנסות לפגוע קרוב ככל האפשר למטרה כדי לחסוך במשאבים.
  2. מה? מהי ההצעה העסקית שלכם? מה אתם מציעים לאותם לקוחות פוטנציאלים שזיהיתם וכיצד אותה הצעה עונה לצרכים ולרצונות שלהם.
  3. למה? השאלה החשובה ביותר. למה שאותם לקוחות יבחרו בכם ולא במתחרים שלכם? חשוב לזכור – לקוחות אינם מסוגלים להבדיל בין טוב לטוב יותר, אך הם מסוגלים לזהות במהירות משהו שונה ואף לשלם יותר תמורתו. עליכם לנסות ולמצוא משהו שונה ומבדל במוצר או באספקת השירות שלכם, כך שייווצר בידול אמיתי ביניכם לבין המתחרים שלכם.

* הכותב הוא מרצה בכנסים בינלאומיים, מרצה בכיר במכללה למינהל, הבעלים של חברת הייעוץ "יאיא – יעוץ וליווי למצוינות עסקית", דוא"ל: yoel@yayacon.com

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות