בית / הבית של העסקים / שלוש שאלות שיובילו את העסק שלכם להצלחה

שלוש שאלות שיובילו את העסק שלכם להצלחה

 

מאת: יואל סולם*

יזמים ובעלי עסקים קטנים, ונדמה שלעיתים הם מפספסים את הנקודה החשובה ביותר ויוצאים לדרך מבלי שתהיה להם תוכנית מסודרת.

במסגרת העבודה שלי אני פוגש לא מעט יזמים ובעלי עסקים קטנים, ונדמה שלעיתים הם מפספסים את הנקודה החשובה ביותר ויוצאים לדרך מבלי שתהיה להם תוכנית מסודרת.

על פי דיווחי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שפורסמו בינואר 2016, בינואר אשתקד נפתחו בישראל כ-54 אלף עסקים חדשים בישראל. באותה השנה נסגרו 44,500 עסקים. כאשר הסוכנות בחנה את החסמים העיקריים העומדים בפני הצלחתו של עסק קטן, היא הציבה שניים בראש הפירמידה: איתור לקוחות (27 אחוז) ותחרות (19 אחוז).

יואל סולם (צילום: רפי זוהר)
יואל סולם (צילום: רפי זוהר)

הנתונים אינם מזהירים וקשה לנבא הצלחה עסקית. למרות זאת אם החלטתם לפנות לדרך עצמאית ולפתוח עסק, או שאתם כבר מנהלים עסק, ישנן שלוש שאלות חשובות שיסייעו לכם למקד את הפעילות.

  1. מי? מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שרוצים את המוצר/השירות שאתם מציעים ויהיו מוכנים לשלם תמורתו? ככל שתצליחו למקד את קהל המטרה שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לפנות אליו עם ההצעה שלכם. כאמור, החסם העיקרי של בעלי עסקים קטנים הוא במציאת לקוחות, לכן עליכם להקדיש לכך תשומת לב מרכזית. איתרתם את פרופיל הלקוחות שלכם – נסו לחשוב היכן הם מסתובבים? כיצד תוכלו להגיע אליהם? זכרו תמיד שכבעלי עסקים קטנים אתם משולים לצלף בשדה הקרב – כמות התחמושת שלכם מעטה ועליכם לנסות לפגוע קרוב ככל האפשר למטרה כדי לחסוך במשאבים.
  2. מה? מהי ההצעה העסקית שלכם? מה אתם מציעים לאותם לקוחות פוטנציאלים שזיהיתם וכיצד אותה הצעה עונה לצרכים ולרצונות שלהם.
  3. למה? השאלה החשובה ביותר. למה שאותם לקוחות יבחרו בכם ולא במתחרים שלכם? חשוב לזכור – לקוחות אינם מסוגלים להבדיל בין טוב לטוב יותר, אך הם מסוגלים לזהות במהירות משהו שונה ואף לשלם יותר תמורתו. עליכם לנסות ולמצוא משהו שונה ומבדל במוצר או באספקת השירות שלכם, כך שייווצר בידול אמיתי ביניכם לבין המתחרים שלכם.

* הכותב הוא מרצה בכנסים בינלאומיים, מרצה בכיר במכללה למינהל, הבעלים של חברת הייעוץ "יאיא – יעוץ וליווי למצוינות עסקית", דוא"ל: yoel@yayacon.com

 

 

בדוק גם

צילום: פוטוליה

איך מנהלים סיכוני תזרים?

חברות עסקיות חשופות מעצם טבען לסיכונים פיננסיים הכוללים תנודות בשערי החליפין, שינויים במחירי הסחורות, שינויים בשערי הריבית ובמדדי המחירים. ניהול הסיכון על ידי החברה מחייב מתודולוגיה מסודרת. הנה כמה טיפים לניהול סיכוני תזרים

צילום: פוטוליה

מהי הדרך המשתלמת לקחת הלוואה?

הבנק לא עושה לכם טובה כשהוא נותן לכם הלוואה. רווחי הבנקים והמשכורות הגבוהות של הבכירים ממומנים מאשראי שהציבור נוטל. ככל שהלקוח לחוץ בכסף, כך הבנק מרוויח יותר. הנה כמה דברים שחשוב לזכור לפני שמתיישבים מול הפקיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *