יום חמישי , אוקטובר 18 2018
בית / הבית של העסקים / איך משמרים לקוחות?
חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
לפרגן ולפנק. חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

איך משמרים לקוחות?

 

מאת: חגית יצחק

בעולם העסקים התחרותי שמירה על בסיס הלקוחות שלך היא קריטית להצלחתך. שימור לקוחות ושביעות רצונם מניבים לך רווחים. הרעיון הוא להפוך לקוחות רוכשים ללקוחות נאמנים, כאלה שיקדמו עבורך את המוצר, יספרו על שביעות רצונם למעגל מכריהם ויפנו אליך לקוחות חדשים. אחד האתגרים החשובים לך כבעל עסק הוא להפוך להיות חלק משמעותי בחיי היום יום של הלקוח שלך, להיות שימושי ולהעניק לו תחושה שהוא הלקוח היחיד, וכך לגרום לו לשוב ולבקר בעסק שלך.

חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
לפרגן ולפנק. חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

איך עושים את זה? להלן כמה טיפים:

1. אוזן קשבת: הלקוח צריך לדעת שיש לו אבא ואמא והוא יכול לחזור ולהתלונן על מה שמציק לו. חשוב לגרום ללקוח להרגיש חשוב ולהקפיד לשמור על שביעות רצונו, שכן לקוח לא מרוצה עשוי להפוך הרבה לקוחות פוטנציאליים לאבודים.

2. פרגן ללקוח ופנק אותו כשאתה יכול: האמינות שלך מאוד חשובה, לכן אל תבטיח משהו שאתה לא יכול לעמוד בו. אם מכרת מטבח חדש, אל תתחייב למועד הספקה הזוי עבורך, כי אם לא תעמוד בלוחות הזמנים, הלקוח לא יחזור אליך ולא ימליץ עליך.

3. הפוך את הלקוח שלך לאיש סודך: אם אתה יוצא עם מוצר חדש, אתה יכול לשאול לדעתו של את הלקוח. זה ייתן לו להרגיש חשוב ושותף לרעיונות שלך (ובדרך עקיפה תוכל לבדוק אם הוא באמת צריך את מה שאתה מציע).

4. הפגן אכפתיות: אם אתה בעל מסעדה, תן ללקוחות שלך למלא משוב על האוכל והשירות. זכור תמיד שלקוח מרוצה לעולם לא יפזול לעבר המתחרים.

5. שמור על קשר רציף: הדרכים לשימור לקוחות הן רבות, יעילות וגם הכי פחות יקרות, והעיקריות הן דיוור אלקטרוני ושיווק בפייסבוק וברשתות החברתיות. אפשר לשלוח קופונים, דפי נחיתה באינטרנט או להקים מועדון לקוחות.

© הכותבת היא מייסדת ובעלים של חברת match point, חברה לתקשורת שיווקית יעוץ וליווי עסקים

 

 

בדוק גם

אופיר חיים (צילום חגאג רחאל)

הפועל עפולה תדרוש פיצוי כספי מבית"ר ירושלים עבור אופיר חיים

אם וכאשר הקבוצה תבקש את המאמן אופיר חיים. היו"ר אסולין: "לא נמנע מאיש להתקדם"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *