fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לחיים ארוכים

חיפשתי את הסוד לאריכות ימים עד גיל 124, כמו האישה שנפטרה השבוע בכפר ג'סר אל זרקה. או לפחות להתקרב לגיל 100 כמו שכני החביב
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

השבוע קראתי שבכפר ג'סר אל זרקה, שאת תושביו אני מכיר ומוקיר, נפטרה אישה בגיל מופלג של 124, והעמידה אחריה דור המשך של 600 צאצאים. תרשו לי להטיל ספק בידיעה החשובה הזו. הרי אם מדובר באישה בת 124, היא הגיעה יחד עם בני השבט שלה מסודן לארץ בתקופת התורכים, וכידוע בסודן באותה תקופה לא לכולם היו תעודות לידה מסודרות. כך או אחרת, מפאת כבודה אומר שגם אם הגברת הנכבדה נפטרה רק בגיל 104, והעמידה רק 200 צאצאים, היא שיחקה אותה בגדול ונחשבת בעיני לצדיקה גדולה.

בשכונה שלי גר יהודי חביב שמתקרב לגיל 100. האיש שנולד ב-1914 עבר בימי חייו שתי מלחמות עולם ועוד כמה מלחמות בארץ ושרד יפה את התקופה. שאלתי אותו פעם מהו הסוד שלו לבריאות ואריכות ימים, והבן אדם שתק ולא השיב. "האם שתית בבוקר שמן זית?", שאלתי. "לא", השיב לי קצרות, "שמן זית לא אכלתי ולא שתיתי". "האם עשית ספורט על חוף הים?". "לא", השיב לי, "לא בים ולא בבית". "אכלת מזון בריא?", הקשיתי עליו. "לא", השיב לי ידידי הזקן החביב. "אכלתי הכל מכל". "אז מה הסוד?". חשב האיש ולבסוף התרצה ואמר: "תשמע, אני אדם קצת שונה, אני שונה בזה שמעולם לא היו לי אויבים, כל ימי חיי לא רבתי עם איש. ייתכן שהחיים שלי היו ארוכים מדי, וייתכן שלפעמים היו משעממים קצת, אבל בסופו של דבר לא רבתי עם בני אדם, לא על כבוד, לא על תפקיד, לא על כסף, ואני חושב שאולי זה הסוד הגדול שלי".

מה אני אגיד לכם, על זה נאמר שומר פתאים ה'. והסינים אומרים, שיהיו לנו חיים ארוכים ומשעממים ללא ריב ומדון ושנאת חינם. אנחנו כבר נדע מה לעשות איתם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות