fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא חייבים

הגיע הזמן שנביט במראה ונודה באמת העירומה: אנחנו, הישראלים, לא תמיד חזקים באסתטיקה, אלגנט ועידון אופנתי. קבלו את 10 המכות האופנתיות של קיץ 2015
(צילום: דורון גולן)
(צילום: דורון גולן)
(צילום: דורון גולן)
(צילום: דורון גולן)

ישראל היא אולי יבואנית חזקה של היי-טק, תפוזים והרעיון הקיבוצי, אבל בכל הנוגע לאופנה ועיצוב, הדרך לפריז ומילאנו עוד ארוכה. אמנם בעשור האחרון חל שיפור בנראות הישראלית, בעקבות חדירתן של רשתות אופנה מחו"ל לישראל, התעצמות כוחן של חברות אופנה ישראליות ופתיחת חנויות בגדים על כל שטח רענן, ועדיין, מראות אופנה קשים נראים מכל עבר. גייסנו את משטרת האופנה, יצאנו לשטח וחקרנו את עשר המכות האופנתיות שברחוב הישראלי. לא היינו צריכים ללכת רחוק.

1. ארבעה ציצים – לא תמיד פריט הלבוש הוא הבעייתי, אלא כשזהו הפריט הלא נכון לאדם מסוים, מדגישה הסטייליסטית ומעצבת האופנה הילה עזרא. החזייה הלא נכונה, המונחת לא נכון, אינה תומכת כראוי, או שמידתה שגויה, עלולה כמו לחלק ולחתוך את החזה לארבעה ציצים, במקום לעטוף את כולו ובמידת הצורך גם להרימו. "על לבנים מתבססת כל התורה, קודם כל צריך לבדוק שהחזייה והתחתון מתאימים. החולצה תיראה רע ולא תונח נכון, במידה שהחזייה לא מתאימה לגוף, כשהעיניים מסתכלות הן אוהבות באופן אוטומטי להסתכל על מה שלא יפה. אם לובשים תחתונים בגזרה לא נכונה, זה יכול להרוס הופעה שלמה", אומרת עזרא, מה שמוביל אותנו בטבעיות לסעיף הבא.

2. תחתונים שחותכים או בולטים – כשהתחתונים כהים מצבע המכנסיים, כשהתפרים שלהם בולטים או כשהם צמודים מדי וכמו "חותכים" את הישבן, כל אלו צועקים מרחוק ומקלקלים לנו את הלוק. "אם התחתונים לא מונחים כמו שצריך זה מחרב את כל הבגד", אומרת עזרא.

3. נמוך מדי – בשנים האחרונות מכנסי הטייץ, שפעם היו נלבשים רק מתחת למכנסיים או כגרביונים, הפכו לאייטם לבוש בפני עצמו שכולן נהנות מהנוחות שלו, לא משנה אם את בת 16 או 60. נגד זה לא נוכל להילחם וגם אנו נכנענו לנוחות ההדוקה. אולם, כשמדובר על טייץ בגזרה נמוכה הנלבש על רגליהן של נשים מלאות, זה כבר מטריד אותנו אופנתית. כשהחלק העליון של הטייץ מסתיים מתחת לבטן התחתונה, זה משנה את הפרופורציות של הגוף, אינו מחמיא כלל ויותר מדי מבליט את מתאר הגוף במקום להסתיר את מה שצריך.

4. סקיני שלא למטרותיו – מכנסי הסקיני ג'ינס הפכו גם הם ללהיט בשנים האחרונות, כמעט כולנו נוהרים אחרי ההבטחה לרגליים הנראות מהודקות ומעוצבות יותר כשל מורה לפילאטיס. אכן, הסקיני לעיתים קרובות יוצרים אפקט חתיכי שכזה, אבל סלחו לי, רק על הגוף הנכון. נטייתם הטבעית היא להבליט את הרגליים, ואם הן עבות משהו, גזרה הדוקה מדי תבליט זאת. לנשים מלאות מומלץ ללבוש גזרת מכנסיים ישרה ולא הדוקה, אחרת "זה עושה עוול ואפילו הופך את הלובש/ת ללעג, קצת כמו קורבן אופנה. אל תלכי לפי צו האופנה אלא לפי הצבעים והגזרות שמתאימים לך", אומרת עזרא.

עוד מכות אופנה מחר ב:"חדשות חדרה", "כל זכרון", "חדשות נתניה", ו"עכבר העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות