fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכנות ללידה

מסתבר שלא רק אצל בני אדם צריך להיערך ללידה, אצל אוגרים לא פחות ואולי אפילו הרבה יותר. יותר מורכב/ סיגלית הופרט שגב
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

 

סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

דורותי אצלנו רק חודשיים והיא כבר ממש מוכנה, כמו שאומרים מבושלת. אני רק מניחה ככה בגלל המשקל העצום שאליו הגיעה. האמת היא, שהחדשות על הריונה הפתיעו אותנו מאוד. היינו בטוחים שזה יקח לה קצת זמן, היא בכל זאת נורא צעירה, רק בת שלושה חודשים וכבר בהריון מתקדם. מסתבר שאצל אוגרים זה ככה. מה שעוד מסתבר זה, שלא רק אצל בני אדם צריך להיערך ללידה, אצל אוגרים לא פחות ואולי אפילו הרבה יותר. יותר מורכב.

בשלב ראשון יש להפריד אותה מהזכר. שלא כבני האדם, עדיף ליולדות האוגרות להיות בלי הזכרים במהלך הלידה ולאחריה. אתם יודעים מה, אני חוזרת בי, גם לבני האדם בעצם עדיף ככה. גם לנשים וגם לגברים. בנוגע לשאר ההכנות, אז קנינו למר פיקולו כלוב חדש, קטן יותר, בכל זאת הוא צריך הרבה פחות מקום. קנינו לדורותי בית קטן שבו תוכל ללדת בפרטיות וגם לאחסן בו את הקטנטנים העתידים לבוא עלינו לטובה, ולפי מה ששמעתי המון כאלה בדרך אלינו ממש ברגעים אלה. ריפדנו לדורותי את הכלוב בהמון נסורת נקיה, חידשנו את מלאי המזון והמים ואת הגלגל העלינו לקומה השניה. חשבנו שהיא תרצה לנוח, בכל זאת ימים לא קלים הולכים לעבור עליה, אבל היא כל הלילה בגלגל. כל הלילה! אז או שהיא עושה כושר או שהיא מנסה לזרז את הצירים, מה שבטוח מעכשיו אנחנו כבר לא ישנים.

מר פיקולו לעומת זאת, נראה אבוד בכלוב החדש והקטן שלו. הייתי רוצה להאמין שהוא מתגעגע אליה, אבל סביר יותר שהוא סתם משועמם מכל הסיטואציה החדשה, בדיוק כפי שהוא היה בזו שקדמה לה. משועמם. אין לו מושג, כמובן, שהוא עתיד להיות אבא בימים הקרובים, אבל את זה אפשר לומר גם על דורותי, שחוץ ממה שמאפשרים לה האינסטינקטים הטבעיים שלה, אין לה איך ממש להיערך למה שהולך לקרות לה. לא קורס הכנה ללידה ולא תמיכה בהנקה, הטבע הולך להתפרץ עליה במלוא תפארתו. לגבי תפארתה אנחנו עוד נראה.

דורותי אצלנו רק חודשיים ונראה כאילו בחודשיים האלה עברו עליה חיים שלמים. קיבלנו אותה גורונת קטנטונת, והנה היום היא בחורה שהגיעה מעל ומעבר לפירקה. הילדים צוחקים שהנה אני הולכת להפוך לסבתא. אני מצידי, הייתי רוצה שזה יהיה קצת יותר הדרגתי ולא שביעיה בבת אחת. כך או כך, שתהיה לידה קלה ונתראה בברית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות