fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דווקא עכשיו חיים רמון

הוא הורשע במעשה מגונה, אבל הוא הבין כמה דברים בנוגע לסכסוך הפלסטיני, שכמה מהפוליטיקאים הבכירים בישראל טרם למדו
חיים רמון (צילום: רותי ברמן)
חיים רמון (צילום: רותי ברמן)
חיים רמון (צילום: רותי ברמן)
חיים רמון (צילום: רותי ברמן)

בהנחה שמבצע צוק איתן הוא סיבוב נוסף במאבק הסיזיפי שלנו נגד הטרור העזתי ושכנראה הארץ לא תשקוט ל-40 שנה (והלוואי ואתבדה), צריך להבין מי טעה בחשיבה האסטרטגית. יש לבדוק מתי ואיפה ממשלת נתניהו השקיעה מיליארדים בתכנון הדיפת האיום האיראני, וטוב שכך, אבל בדרך שכחה שלפעמים צרות קטנות, סמוך לגדר הבית, מביאות לצרות גדולות. מדיניות ההבלגה בין היריות שאותה התווה שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, לא עמדה במבחן המציאות והאויב שידרג את עצמו בזמן ההפוגות. והיה שר אחד שהבין יותר מהאחרים את האיום העזתי, קוראים לו חיים רמון, אדם שעמדותיו המדיניות יוניות והוא תמיד ראה באבו מאזן פרטנר אמיתי.

דווקא רמון היה, בנושא החמאס, סמן ימני בממשלות שבהן ישב ודרש להגיב בכוח על הירי הרקטי, לנתק לעזה את החשמל ובמלחמה כמו במלחמה, ללכת בכל הכוח עד למיטוט החמאס בזמן שזה עוד היה אפשרי. חיים רמון, שכוכבו דרך בפוליטיקה, נפל באופן האישי בעקבות פרשת הנשיקה לחיילת, ולמעשה מצא את עצמו מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות. טוב יעשו מקבלי ההחלטות בעתיד ובמיוחד בנימין נתניהו, אם מפעם לפעם יתייעצו עם רמון בנושאי חוץ וביטחון, לפחות בתחום הזה.

אני מעריך שעד היום הוא הבין את המתרחש באזור הרבה יותר טוב מהיועץ האישי של נתניהו, אהוד ברק. אני גם חושב שאם אריה דרעי חזר לפוליטיקה אחרי ששילם את חובו לחברה, אין סיבה שחיים רמון לא יהיה בעתיד חלק מהקבינט המדיני~ביטחוני. הוא יודע כמה דברים שליברמן, בנט ולפיד עדיין לא למדו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות