fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גשם ראשון

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

גשם משמעותי ראשון התחיל לטפטף עלי בתחילת דצמבר. עד אז עוד הלכתי בכפכפים, לבשתי גופיות ושתיתי את הקפה הראשון של הבוקר על המרפסת, מתחממת בחומה המלטף של השמש בסוף הקיץ. כן. מבחינתי, עד לפני כמה ימים עוד היינו בקיץ.

הגשם, שאני מתכוננת אליו כבר חודשים, בא בזעם, רטוב רטוב, שוטף שוטף. דווקא באותו היום לא סגרתי את התריסים, גם לא את החלונות והכביסה שלי היתה תלויה לה על המתלה שבחוץ, מתבדרת לה ברוח ובגשם המלוכלך עד מאוד.

אין לי מושג מי צופה בתחזית, כל מי שאני מכירה הופתע עד מאוד מהגשם הזה. מי ששמח וכבר חשב שאולי חסך שטיפה של המכונית קיבל מכונית מטונפת מבוץ. האבק הזה הסתובב סביבנו באוויר בימים האחרונים וגרם לאלרגיה שלי להיות בכוננות שיא עם אף אדום ועיניים דומעות. אבל אחרי הגשם, איזה ריח טוב עמד באוויר. ריח נקי. ריח חדש. הריח הזה הוא הדבר היחיד שאני אוהבת בחורף.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

בבית, הרוח השתוללה כגנב המחפש דבר מה ולא מוצא ועד שסגרתי את אחרון החריצים עוד אפשר היה לשמוע אותה, נאבקת להיכנס פנימה, לחדור לכל פינה ולבלגן לי את הבית. קשה היה לי לזהות את הכביסה שהייתה ספוגה אמנם בריח טוב של גשם ראשון אבל גם בכתמים חומים של בוץ שירד מהשמיים.

במקום להתחיל לנקות את הבית, טיפסתי מיד במעלה הסולם אל המדפים העליונים של חדר הארונות והוצאתי לי פיג'מת פלנל חמה, הכנתי לי כוס תה עם לימון של חולים באנגינה והבאתי את הפוך לסלון. אם כבר גשם אז לנצל אותו עד הסוף. כל מה שנשאר זה לקפוץ לקצב ולהביא את נתח טוב לחמין של שבת.

ה-חמין בהא הידיעה!
מטגנים 2 בצלים גדולים פרוסים עם חצי שקית גרגירי חומוס של סנפרוסט (אפשר שעועית במקום) ממליחים ומפלפלים.
מוסיפים 5-6 קוביות של בשר מסוג שפונדרה וכמה רגליים של עוף. מערבבים, ממליחים ומפלפלים.
מוסיפים שקית קוקי מנוקבת עם כוס אורז בסמטי הודי שטוף, 5-6 תפוחי אדמה בינוניים, ביצים שטופות וחתיכה טובה של קישקע מושקע.
ממלאים מים עד כמעט כיסוי מלא, ממליחים ומפלפלים.
מכסים, מרתיחים ומעבירים לתנור בחום של 100 מעלות עד לצהריים של היום שלמחרת.

ביס מהחמין הזה ואתם בגן עדן.

כתבה: סיגלית הופרט-שגב

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות