fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירתו של סתיו

הרב דוד סתיו, ממייסדי ארגון צהר המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל, מסוגל לחבר בין הדתי לחילוני, לגשר על פערים שגם במוסד המסואב והמנותק הזה יש מנהיגות אחרת
הרב דוד סתיו
פורץ דרך. הרב דוד סתיו (צילום: באדיבות ארגון רבני צהר)
הרב דוד סתיו
פורץ דרך. הרב דוד סתיו (צילום: באדיבות ארגון רבני צהר)

הופתעתי כאשר כמה מחברי, אנשי עסקים, חילונים לכל דבר ועניין, הזמינו אותי לחוג בית שמטרתו קידום בחירתו של הרב דוד סתיו לרב הראשי (האשכנזי) הבא של מדינת ישראל. בדרך כלל, כך הערכתי, חשוב להיות מעורבים בבחירתו של ראש עיר, חברי כנסת וממשלה, אך מסתבר שהזדמנות פוליטית חד פעמית תאפשר היום, יותר מתמיד, לבצע מהלך היסטורי ולבחור רב ראשי לישראל, שהוא חדשני, פורץ דרך בתחומים רבים ואינו שייך לזרם החרדי המסואב, שהפך את הרבנות למאוסה בעיני החילונים.

הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם, הוא ממייסדי ארגון צהר, אותם רבנים הפועלים ברוח נאורה ומתקדמת בכל הקשור לנישואין. רב שמסוגל לחבר בין הדתי לחילוני, להפשיר ולגשר על פערים ולתת לציבור החילוני הרגשה שגם במוסד המסואב והמנותק הזה יש מנהיגות אחרת, שיכולה לשרת את כל עם ישראל. מוסד הרבנות הראשית הוא ייחודי למדינת ישראל ואינו קיים בארצות אחרות. הוא תולדה היסטורית שנכפתה על כולנו, כמו דברים רבים אחרים בחיינו, אבל מכיוון שכך, עדיף שיהיה בו אדם שבא להקל בתחום הנישואין, להקל בתחום יתר השירותים שהרבנות מעניקה, כמו תעודות כשרות, לרוקן מתוכן את עוצמתם של אלו המתפרנסים מהרבנות כמאכרים לכל דבר ועניין, ולקרב את אלו הרוצים בקרבה למסורת, אך ברוח ציונית נאורה, רוחו של הרב קוק זצ"ל.

כבר נכתב רבות על הקשיים שנגרמים לעולים ולוותיקים, חלקים גדולים מהעם, שממש מדירים עצמם מהרבנות ונוסעים להתחתן בניכר, ואחר כך צאצאיהם הופכים להיות בנים חורגים לעם ישראל. היום, ביוזמת המפלגות הציוניות, ניתן להחזיר לציונות את מוסד הרבנות. להעמיד בראשה אדם פותר בעיות, דתי ציוני, בשר מבשרנו. זה טוב לאזרח הבודד שמצוקתו חייבת פתרון, זה טוב לכל החילונים והדתיים שנקעה נפשם מרבנות הגטאות, וזה בסופו של דבר יכול להיות גם טוב לחרדים שחלקם, לפחות בתוכי תוכם, רוצים להשתלב, וחסרה להם הכוונה ומגדלור בדרך לנמל.

אם הרב דוד סתיו ייבחר לרב ראשי, לדעתי זאת תהיה הצבת מגדלור ענק בכניסה לנמל, מגדלור שיאיר את הדרך לרבים וטובים שמוצאים את עצמם עדיין עולים על שרטונות באפלה. רק רב מחויב למדינה הציונית ולאזרחיה יכול לעשות זאת. אם ייבחר הרב דוד סתיו, הברית של לפיד-בנט יכולה לזקוף לזכותה הישג משמעותי ראשון בפוליטיקה החדשה-ישנה המתרחשת מול עינינו הצופות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות