fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"צריך להניף בגאווה את דגלי פלסטין"

הפגנה גדולה של ערביי עכו הערב בכיכר התותח בעקבות הידיעה כי איש הימין ברוך מרזל צפוי להגיע לעיר בשעות הקרובות
הפגנה נגד המבצע עמוד ענן
הפגנה נגד המבצע עמוד ענן והגעתו של ברוך מרזל לעכו (צילום: אושרי כהן)

הפגנה גדולה מתקיימת הערב (שלישי) בעכו. המגזר הערבי יצא במחאה נגד המשך המבצע הצבאי "עמוד ענן" בעזה. המונים התכנסו בכיכר התותח בעיר והפגינו נגד הכיבוש. הערב צפוי להגיע לעכו איש הימין ברוך מרזל כתגובת נגד להפגנות של המגזר הערבי שהתקיימו גם בסוף השבוע. הפעילים טוענים כי בכוונת אנשי מרזל לנסות להיכנס לעיר העתיקה ולעורר פרובוקציה. לדבריהם הם בחרו בכיכר התותח בכניסה לעיר העתיקה כאות מחאה, אך לא יפעלו באלימות. מרזל צפוי להגיע לבית הכנסת ולסיור בשכונת וולפסון בעיר.

בסוף השבוע שעבר, הוסר דגל ישראל מכיכר השעון  ונתלה במקומו דגל פלסטין. שני צעירים נעצרו על ידי תחנת עכו.  חבר מועצת העיר אחמד עודה מסר: "אם ברוך מרזל רוצה לתמוך ביהודים שייסע לדרום, מה יש לו לחפש בעכו? הוא לא עושה טוב לאף אחד. אם הוא כזה גיבור שייסע לדרום".

לדבריו הפגנות המחאה הם ביטוי לתחושת התסכול של האנשים בעכו שמיואשים שאין תהליך מדיני. עודה טוען כי אין לעשות דברים בסתר: "אני והפעילים שלי מניפים בגאווה את דגלי פלסטין ולא עושים שום דבר בסתר. אני קורא לאנשים לעשות דברים בגלוי, מי שחושש שלא יעשה".

ממשטרת ישראל נסמר בתגובה כי אין היערכות מיוחדת לקראת בואו של מרזל ואנשיו, אך הם עוקבים אחר ההתרחשויות והאירועים.  בנוגע לתליית דגל פלסטין בכיכר השעון מסרו כי נעצרו שני צעירים. אחד מהם השני יובא מחר (רביעי) להארכת מעצר.

הפגנה נגד המבצע עמוד ענן
הפגנה נגד המבצע עמוד ענן והגעתו של ברוך מרזל לעכו (צילום: אושרי כהן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות