fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אני גיטרה

לתמר תאי עמר ממושב יערה לא היה מקום במגמת התיאטרון, אז היא פנתה למגמת המוזיקה, למרות שלא היה לא שום רקע. באודישנים של "דה וויס", שפצחה בשיר עם קול מדהים וגרמה לארבעת השופטים להסתובב אליה, היא הוכיחה שעשתה את הבחירה הנכונה. אנחנו צופים לה עתיד מזהיר, ואתם עוד תשמעו עליה
תמר תאי עמר (צילום: יח"צ דה וויס)
תמר תאי עמר (צילום: יח"צ דה וויס)

תמר תאי עמר בת 16 ממושב יערה, הגיעה למיונים של העונה השלישית של "דה וויס" והציגה קול מדהים, בגרות והבנה מוזיקלית מרשימה. כשעמדה על הבמה ושרה שיר של אסף אבידן, ארבעת השופטים הסתובבו אליה, ובלחץ של הבחירה היא בחרה במנטור אביב גפן. עמר מנגנת בגיטרה, עכשיו התחילה לנגן על מפוחית ופסנתר בסגנון ג'אז.

מתי התחיל הרומן שלך עם המוזיקה?
"תמיד הייתה לי אהבה למוזיקה, תמיד שרתי, כתבתי, בין אם זה היה רק לעצמי או בטקסים מכובדים בבית ספר, זה תמיד היה שם".

ומתי הבנת שמוזיקה זו דרך החיים שלך?
"הרומן האמיתי התחיל בכיתה ח', הייתי אז בת 13, קניתי גיטרה. היה כל כך משעמם בבית הספר והתהלכתי איתה לכל מקום. מפה לשם הכרתי ידיד טוב, הוא לימד אותי אקורדים, ישבנו בהפסקות בדשא, מנגנים, שרים, לומדים מקצבים והערצנו את אסף אבידן, הערצנו בטירוף. חשבנו שהוא שונה, הסגנון, השירה, המילים, אהבנו שונה.

"עם הזמן השתפרתי בגיטרה, הזמן עבר ואני ואמי ניהלנו ויכוח ארוך עם אבא כי רציתי ללמוד בבית ספר לאמנויות שנמצא בקיבוץ, ממש לידינו. התרבות, הסגנון, הפשטות, השגרה שלהם משכה אותי מאוד. העניין הוא ששם אין אלוהים, אין כמעט בכלל. ובכל זאת הצלחנו לשכנע את אבא והלכתי למבחני קבלה, בכלל לתיאטרון, לא היה לי אכפת, רציתי את בית הספר".

למה תיאטרון?
"חשבתי שמוזיקה זה רק תחביב, שלי, אישי עם עצמי. בתיאטרון לא היה מקום. יצאתי בהרגשה נוראית ממזכירות בית הספר שהוויכוחים עם אבא היו לחינם ושהחיים יישארו משעממים בבית הספר הישן, לפתע המזכירה פונה אלי ושואלת 'מה עם מוזיקה? יש לך איזה רקע? כי יש מקום במגמה', אמרתי שאני סתם מנגנת בסיס ומפזמת פזמונים לעצמי ושאין לי שום רקע תיאורטי, כי בשביל להתקבל צריך כמה שנים של תיאוריה במוזיקה, היא אמרה שיש לי חודשיים ושאני מוזמנת לנסות. אז לקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים. למדתי כל החופש הגדול, קרעתי את עצמי, לא ים, בקושי חברים, רק מוזיקה. למדתי מה שכולם למדו בכמה שנים טובות. הגעתי לבחינה ואני זוכרת שקיבלתי ציון של 25 מתוך 34 זה אומר שהתקבלתי".

הסיפור המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון צפון 1

תמר תאי עמר (צילום: יח"צ דה וויס)
תמר תאי עמר (צילום: יח"צ דה וויס)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות