fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

35 שנה לפסטיבל עכו

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות ויכלול אירועים מגוונים מכל הסוגים: הצגות בכורה, תיאטרון רחוב, מחול ועוד
סלים סלים צילום יוהן שגב
סלים סלים צילום יוהן שגב

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי חוגג השנה 35 שנה להיווסדו ,במה שהפך להיות כבר מזמן למסורת ולאחד מאירועי התרבות הבולטים בישראל. הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות 11-14.10.14 , ויכלול אירועים מגוונים מכל הסוגים: הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. המסורת רבת השנים של פסטיבל עכו ממשיכה להציע פלטפורמה משמעותית ובמה ליוצרים מקוריים, המובילים קדימה את התיאטרון הישראלי והבינלאומי.

מנותקים צילום יוהן שגב
מנותקים צילום יוהן שגב

התוכנית האמנותית שנבחרה השנה ידי המנהל האמנותי גיל אלון והוועדה האמנותית משקפת מגוון רחב של נושאים וקולות תכניים, תפיסת חלל ותיאטרוניים. אשר ביחד משרטטים את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית. השנה יפגוש הקהל את שיתוף הפעולה בין הדורות הוותיקים והחדשים של אנשי התיאטרון בישראל: השחקנים, הבמאים והמחזאים.

סלים סלים צילום יוהן שגב
סלים סלים צילום יוהן שגב

11 ההצגות אשר נבחרו על ידי הנהלה האומנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה יעסקו בין היתר: מסע של הקהל בעקבות המיתולוגית היוונית בחללים שונים (בהצגה גן העדן האבוד), מסעם של ילדים אבודים דרי רחוב (בהצגה אופל-יה), רולטת היחסים בצ'ט רולט (בהצגה אמסטרדם בלוג), עולם שבו הכול הוא מוצר, על בני אדם ועובדים זרים (בהצגה דרקון הזהב), על אסיר פלסטיני המשוחרר מהכלא הישראלי אל הגדר בעזה (בהצגה סלים סלים), לבטיה של נערה על נטייתה המינית (בהצגה למונה ליזה יש שפם), מקומם של המוגבלים והדחויים בחברה (בהצגה הבית זה מה שמפריד), על הדור האבוד הנלחם למצוא משמעות (בהצגה מנותקים), על הכוח ההישרדותי דרך יצירת בובות (בהצגה פנינה לב זהב), עולמן של קבוצת נשים הכלואה באותו הבית (בהצגה אני רוצה לרקוד קייט), ועולמם של ילדים בסיכון (בהצגה מקלט #02).

בין היוצרים והשחקנים המשתתפים השנה בפסטיבל: לילך דקל אבנרי במאית שזכתה בפסטיבלים שונים מגיעה לפסטיבל עם הצגה המבוססת על המיתולוגיה היוונית ג'ורג' אסקנדר ( הומלנד, חשופים, הרודן, "בית לחם) בתפקיד האסיר הפלסטיני המשוחרר מהכלא ,השחקן הוותיק נתן נתנזון בהצגה שכולה מתרחשת במסעדה אסייתית, הבמאי והשחקן ג'ייסון דנינו הולט (MTV, הנפילים ועוד),הבימאית והיוצרת הוותיקה חנה ואזנה גרינוולד בעבודה משותפת עם הבובנאית ג'קלין פערל, יוליה פלוטקין (חסמב"ה, עניין של זמן, השרדות) בהצגה על עולם הצעירים בעידן הדיגטלי המנוכר, השחקנים הוותיקים דורון צפריר, יוסי סגל ובהט קלאצ'י בהצגה על אם ובנה השותק ומאבקם להכרה וקבלה.

אירועי החוצות, לראשונה בפסטיבל תיערך "תחרות אהוב הקהל" שתבחר על ידי הקהל המגיע לפסטיבל בהצבעה בSMS. כמו כן, אירועי החוצות השנה יוצרים חגיגה מגוונת וצבעונית של מופעים. מופעי קרקס ולהטוטנות, מופעי אקרובטיקה אווירית על חבל, במות מוסיקה קצביות וקסומות, מופעי מחול, פסלים חיים, והצגה שטה מיוחדת לילדים: "האוצר" בבימויו של נורמן עיסא. ההצגה השטה משלבת תיאטרון והפלגה בים כאחד ונמצאת בפעם הראשונה בנמל עכו.

פנינה לב נייר צילום יוהן שגב
פנינה לב נייר צילום יוהן שגב

אורחת מיוחדת מצ'כיה בפסטיבל היא ההצגה " The Voice Of Anne Frank " שתופיע לראשונה בישראל, במסגרת סיבוב הופעות בינלאומי. לאחר שהופיעו ב: צ'כיה, הולנד, גרמניה, ארה"ב, צרפת, קנדה ועוד

ההצגה יוצאת למסע בעקבות יומנה של אנה פרנק בשילוב מחול ומוסיקה חיה על הבמה. המסע לוקח את הקהל דרך העיניים והחוויות של אנה פרנק בזמן כתיבת היומן . בין המשתתפים הצ'לנית ננסי ג'ו שניידר. בבימוים של פטר בוהק והשחקנית הראשית והרקדנית: מירנקה צ'חובה.

יום העיון השנתי יעסוק השנה ב"נשים בפרינג' הישראלי: תיאטרון ומחול" בהשתתפות: ד"ר רותי אבליוביץ', פרופ' שולמית לב אלג'ם, דניאלה מיכאלי, עודד קוטלר, איציק ויינגרטיין, נאוה צוקרמן, רות אשל, יסמין גודר, גבי אלדור עירית פרנק, נעמי יואלי, סמדר יערון ואחרים. כמו כן תתקיים השנה תערוכת הצילומים "בזמן אמת" רטרוספקטיבה של צלם הפסטיבל יוהן שגב.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "גם אחרי 35 שנה פסטיבל עכו ממשיך להתחדש, להפתיע ולהציג לשוחרי התרבות חוויה תיאטרלית אחרת ומופעי חוצות מגוונים במיוחד. העיר עכו, זוכת פרס התרבות הארצי שמחה לקיים מדי שנה את אחד הפסטיבלים המובילים בישראל המושכים אליהם עשרות אלפי מבקרים. בטוחני, שהפסטיבל שלא מפסיק ליצור ולחדש מביא עימו השנה גם בשורות טובות לשחקנים וליוצרים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות