fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכרו של אלון חרזי בהפועל עכו: 59 אלף שקלים לחודש

שחקן העבר של מכבי חיפה אלון חרזי, שהובא הקיץ לשמש כיועץ על להפועל עכו, הוא בעל השכר הגבוה ביותר במועדון ומרוויח 800 אלף שקלים לשנה. האם יש לכך הצדקה? ימים יגידו
אלון חרזי
איפה החיזוק? יועץ העל אלון חרזי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חוזה ההעסקה אושר כחוק. חרזי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חוזה ההעסקה אושר כחוק. חרזי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו התייצבה למשחק הפתיחה במחזור הראשון נגד מכבי ת"א בסגל חסר מאוד, כשעל הספסל עומדים לרשותה שני שחקנים בלבד ושוער משנה. במחזור השני יצאה הפועל עכו למשחק חוץ נגד בני סכנין, שוב בסגל חסר לאחר שלא הצליחה להעביר בבקרה שחקנים.

לזכותו של המאמן יובל נעים יאמר כי הוא לא תירץ את שני ההפסדים בסגל החסר, אבל הכסף החסר היה יכול להיות בקופה, אילולא הסכם השכר השנתי המוענק לאלון חרזי, שהובא הקיץ על תקן של יועץ על.

חרזי, כך מתגלה מההסכם שהגיע לבלינקר, ישתכר בעונה הקרובה סכום של יותר מ-800 אלף שקלים. להלן הפירוט: עבור שעת עבודה, אמור חרזי לקבל סכום של 267 שקלים לשעה. בהסכם נקבע, כי בין החודשים יוני 2013 לסוף אוקטובר 2013, חרזי יעניק שירותי ייעוץ עד 187 שעות חודשיות. כלומר, עלותו שכרו בתקופה זו תהיה 58,916 שקלים ברוטו בחודש. החל מחודש ינואר 2014 ואילך, יעבוד חרזי עד 230 שעות חודשיות, מה שיקפיץ את שכרו החודשי ל-72,464 שקלים ברוטו בחודש.

לסיכום: במחצית העונה הראשונה של חרזי בהפועל עכו הוא ירוויח 353,496 שקלים ובמחצית השנייה של העונה הוא ישתכר בסכום של 434,784 שקלים. בנוסף, יזכה חרזי להחזר הוצאות רכב בסך של 13 אלף שקלים בעונה. סך כל העלות מסתכמת ביותר מ-800 אלף שקלים בעונה (801,720 שקלים ליתר דיוק). ועוד לא הזכרנו את הוצאות הטיסות, הנסיעות והשהייה בבתי מלון שחרזי ביצע, מבצע ועוד יבצע במסגרת תפקידו לאיתור שחקני חיזוק זרים בחו"ל. עלויות אלה כרוכות בהוצאות של אלפי דולרים/יורו נוספים, ואינם כלולים בהסכם השכר.

מי שחתומה על הסכם ההתקשרות היא עיריית עכו והוא אושר על ידי הלשכה המשפטית של העירייה. חשוב לציין כי בהסכם נקבע עוד, כי עם הקמת תאגיד ספורט עירוני, יישא התאגיד בעלויות השכר של חרזי.

במסגרת ההסכם חרזי יהיה אחראי על מתן סיוע מקצועי לעיריית עכו בהקמת תאגיד ספורט לרבות בחינת ההסכמים עם השחקנים, המאמן ושאר אנשי הצוות, יהיה אחראי על בניית הצוות המקצועי במחלקות הנוער, יעניק ייעוץ מקצועי בבחירת שחקנים, מאמנים ואנשי מקצוע, ויקבע את תנאי העסקתם וניהול המשא ומתן עמם עד לחתימת החוזים, יוביל מהלכים להעמקת הזיקה בין פעילות מועדון הכדורגל לפעילות העירונית ויפעל להעלאת קרנה של העיר עכו בענף הכדורגל. חרזי גם מחויב לעדכן את נציגי העירייה בכל מהלכיו המקצועיים.

ועל רקע הבחירות המוניציפאליות המתקרבות, יש גם מי שמוצא בהסכם זה טעם לפגם. חבר מועצת עיריית עכו שלמה פדידה, מתח ביקורת נוקבת וחריפה על ההסכם. "לא סתם התעקשתי לחשוף את ההסכם השערורייתי הזה ולא סתם פעלה העירייה בכל דרך לעכב את פרסומו. לשמחתי, שר הפנים גדעון סער, נענה לפניותינו והורה לעיריית עכו לפעול על פי חוק ובשקיפות מלאה. מדובר בכספי ציבור וחשוב שתושבי העיר יהיו עדים להתנהלות הבזבזנית של ראש העירייה. אני מצר על העובדה ששוב אנו רואים שכסף ציבורי הולך לתושבי חוץ ולא מוקדש לטובת פרויקטים קהילתיים מקומיים ועזרה למשפחות נזקקות".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "אלון חרזי, שחקן עבר של מכבי חיפה ונבחרת ישראל, הינו דמות ומופת בספורט הישראלי בכלל ובכדורגל בפרט. עיריית עכו גאה שאלון הסכים לקחת על עצמו את משימת ההובלה המקצועית של הפועל עכו, במיוחד בתקופה המשברית אליה נקלעה הקבוצה, רק לפני חודשים ספורים. העמדתו של אלון בראש המערכת המקצועית מסמנת יותר מכל את השינוי בין תקופת החושך לתקופת האור. הפועל עכו אינה נחלה פרטית של אף גורם, אלא שייכת לכל תושבי עכו, ועל כך מעידים אלפי האוהדים שרכשו מנויים למשחקי הקבוצה. חרזי יביא לשינוי מהותי בתפיסת העבודה והניהול של מחלקות הילדים, הנוער והבוגרים, ובכך יאפשר למאות רבות מילדי עכו לממש ולהגשים את עצמם במקום הראוי והטוב ביותר מבחינה ספורטיבית. חוזה ההעסקה של חרזי  אושר על ידי היועצת המשפטית של העירייה כחוק, ואחרי הכל תקציב הפועל עכו הוא עדיין הנמוך מבין קבוצות ליגת העל. למרות ניסיונות מצד גורמים פוליטיים לעורר סביב הנושא מהומה ציבורית, הרי שאין להם על מה להישען, שכן בכל קבוצה בליגת העל בעלי תפקידים המשמשים כמנהלים מקצועיים משתכרים בעלות גבוהה בהרבה יותר משל חרזי. זאת ועוד, מכיוון שמדובר בדמות מופת  בספורט הישראלי הזוכה להערכה רבה, הצליחה העירייה בתקופה קצרה מאוד לגייס נותני חסות לקבוצה, אשר ללא ספק מאפשרים להשביח את הקבוצה ואת כל הפעילות הנעשית במועדון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות