fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פייטרית פורצת דרך

סא"ל אלקה סלם מעכו לא נתנה לדברים שוליים, מגדר, למשל, לעצור אותה. קבלו את קצינת החימוש האוגדתית הראשונה בצה"ל, שמוכיחה שהכל אפשרי, אם רק רוצים, כולל לגדל שלושה ילדים ולצאת הביתה פעם בשבוע
יש היום נוער מצוין. אלקה סלם צילום: דובר צה"ל
יש היום נוער מצוין. אלקה סלם צילום: דובר צה"ל

מחר ב"צפון-1"

סא"ל אלקה סלם, בת 40 מעכו, נשואה פלוס שלושה, היא קצינת החימוש האוגדתית הראשונה של אוגדת עוצבת הגליל, זה שנה ושבעה חודשים. גם בחמשת תפקידיה הקודמים, בהם מפקדת סדנת טנקים וקצינת חימוש של אוגדת מילואים, כיהנה סלם כאשה הראשונה בתפקיד ופרצה את הדרך עבור נשים נוספות בצה"ל. ל"צפון-1" היא מספרת על תפקידה הנוכחי, שאיפותיה לעתיד, המוטו שמנחה אותה ועל תפקידיה הקודמים, שהצריכו כושר מנהיגות, מקצועיות ואיתנות עצמית.

במסגרת תפקידה מטפלת סלם בכל אמצעי הלחימה של צה"ל, כולל מערכות סיוע. "כל אמצעי שהוא אמצעי לחימה בעצם, אנחנו מטפלים בו", היא מסבירה, "אם זה כלי נשק, טנקים, נגמ"שים, כלי רכב, הכל. יש גם מערכות תצפית, שבעצם מסייעות ללוחמים, שגם בהן אנחנו מטפלים. כל מה שמסייע לדרג המבצעי לבצע את המשימה שלו, אנחנו שם בשביל לטפל בזה".

מה בדיוק כולל התפקיד של קצינת חימוש אוגדתית?
"התפקיד כולל נתינת פתרונות ומענה לכלים בכל גזרת אוגדת עוצבת הגליל, אם זה בתיקוני שבר, בטיפולים יזומים, טיפולים מונעים שאנחנו מבצעים, לכל הכלים על פי ההנחיות וההוראות".

 אילו כישורים דורש התפקיד?
"ברמה שלנו, של סגני אלופים, נדרשות הרבה יכולות של פיקוח, פיקוד, ראייה לטווח ארוך, ניהול בכלל וניהול פרויקטים בפרט. אלה כישורים שנדרשים מכל קצין בצבא ובטח בדרגות שלנו". במסגרת התפקיד מבלה סלם זמן רב באוגדה. היא יוצאת הביתה פעם בשבוע וסוגרת שבת אחת לשלושה שבועות. לא התנהלות פשוטה עבור אם לשלושה ילדים.

יש היום נוער מצוין. אלקה סלם צילום: דובר צה"ל
יש היום נוער מצוין. אלקה סלם צילום: דובר צה"ל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות