fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: 11 סוסים חולצו הבוקר במצב קשה סמוך לבית הקברות המוסלמי

במבצע משותף של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משטרת עכו ועיריית עכו חולצו הבוקר (יום ה') 11 סוסים, 2 תרנגולים ו- 2 כלבים ממתחם מאולתר בעכו. רבים מהם סבלו ממצב גופני קשה ורזון קיצוני. הסוסים פונו והחשודים נעצרו לחקירה
פינוי הסוסים בעכו
פינוי סוסים ובעלי חיים בעכו9_איציק סמה

במבצע משותף של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משטרת עכו ועיריית עכו חולצו הבוקר (יום ה') 11 סוסים, 2 תרנגולים ו- 2 כלבים ממתחם מבנים מאולתר בעכו.

בביקורות קודמות שנערכו במתחם אורוות ארעיות באזור בית הקברות המוסלמי בעכו, נמצאו מספר רב של מקבצי אורוות מאולתרים בהם מוחזקים סוסים רבים. בחלק מהמתחמים לא ניתן היה לראות את מספר הסוסים במקום או את מצבם הרפואי והגופני. מתוך הסוסים שניתן היה לראות את מצבם, נמצא כי מספר רב מהם במצב גופני קשה, רזון קיצוני ותנאי אחזקה לא ראויים. בעקבות הממצאים הוחלט על פינוי הסוסים בפעילות משולבת עם המשטרה והעירייה.

פינוי דומה היה במקום לפני כשנתיים, אז גם פונו 11 סוסים מהמתחם אשר הועברו באותה העת לשיקום וטיפול רפואי ולאחריהם למשפחות מאמצות. ככל שחלף הזמן, הבינו במשרד החקלאות שהמתחם אוכלס בסוסים חדשים, "הזוכים" לאותם תנאי אחזקה ירודים.

פינוי הסוסים בעכו
מתחם האורוות נהרס כליל. פינוי הסוסים ובעלי חיים בעכו (צילום: איציק סמה)

בפינוי הבוקר מלבד סוסים נמצאו במקום גם 2 תרנגולים, שעל פי החקירה שימשו לקרבות תרנגולים ו- 2 כלבים מאוד רזים. הכלבים סבלו מדלקות עור והוחזקו בתנאים לא ראויים, אחד מהם בתוך כלוב קטן וחלוד. מתחם האורוות הארעי נהרס כליל על ידי שופלים, כדי למנוע אכלוס חדש במתחם. בנוסף, העיתוי לפינוי נבחר בכדי למנוע את השתתפות הסוסים בהסעת כרכרות בעיר, שתוכנן לשבוע הבא, ובכך למנוע צער בעלי חיים נוסף לסוסים.

כל בעלי החיים שחולצו הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם יטופלו ויתחזקו ויקבלו את כל צורכיהם. החשודים נעצרו לחקירה. 8 סוסים נוספים שהיו במצב טוב הועברו על ידי בעליהם למתחם אורוות אחר. הכלבים פונו על ידי עיריית עכו לקבלת טיפול ושיקום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות