fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: החל שיווק החנויות בבזאר הטורקי

הבזאר שנבנה בסוף המאה ה- 18, עבר תהליך שיקום ושימור מקיף וכעת החל תהליך שיווקם של חנויות בוטיק ושטחי מסחר בעלות של 150 שקלים למ"ר
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור (צילום: אריק סאלין)
הבזאר הטורקי אחרי עבודות השימור (צילום: אריק סאלין)

חברת הבזאר הטורקי, סיימה לאחרונה את שלב ב' בשיקומו של מתחם הבזאר הטורקי בעכו, הנמצא בסמוך לנמל בעיר העתיקה. בימים אלה החלו בשיווק חנויות בוטיק ששטחן בין 10-20 מ"ר המיועדות להשכרה. מתחם הבזאר יהיה מקורה  נמצא בסמיכות לנמל העתיק של עכו ולשוק המקומי ומיועד לעסקים מתחומי המסחר, הפנאי והבילוי.

הבזאר הטורקי בעכו נבנה בסוף המאה ה-18, אורכו כ- 100 מטרים. לאחרונה הסתיים שלב א' בחידוש המתחם, ובמקום החלו לפעול מספר חנויות המציעות למטיילים מבחר מוצרים ובניהם חנות מזכרות, מוצרי ים המלח, גבינות בייצור עצמי, בית קפה אותנטי ועוד.

מנהלת האתר רעות כהן: "ההחלטה לשקם את מתחם הבזאר הטורקי התקבלה הן בשל החשיבות שבשימורו של מבנה עתיק זה והן בשל הביקוש ההולך וגובר לשטחי מסחר חדשים באזור נמל עכו. עם זאת, על מנת שנוכל לשמור על אופיו של הבזאר ועל החוויה האותנטית המאפיינת אותו, אנו מעוניינים להשכיר את השטחים בעיקר לעסקים מתחום התרבות, הקולינריה והתיירות. כיום אנו עומדים בשלבים שונים של משא ומתן עם בעלי עסקים לגבי השכרת חנויות במקום, בעלות ממוצעת של 1500 שקלים לחודש, במטרה להגדיל את כמות המבקרים בבזאר ולחשוף אותו בפני קהלי יעד נוספים".

בפברואר 2012 פורסם באופן בלעדי ב"צפון -1" כי החברה הכלכלית בעכו זכתה במכרז לרכישת הבזאר הטורקי בעכו העתיקה, ורכשה אותו עם שני שותפים עסקיים, תמורת 1.272 מליון שקלים.

1500 שקלים לחודש. הבזאר הטורקי בעכו (צילום: אושרי כהן)

על פי המכרז של מנהל מקרקעי ישראל, השטח המוצע בבזאר הטורקי הוא 272 מ"ר בו נמצאות 30 חנויות ששופצו על ידי החברה לפיתוח עכו, שסדרה את תשתיות המים והביוב, במטרה להסב את הבזאר למתחם אומנות ואמנים. מחיר המינימום להצעה עמד על 772 אלף שקלים ושש הצעות הוצעו לרכישת הנכס. החברה הכלכלית זכתה בעקבות ההצעה הגבוה ביותר שהגישה תמורת 1.272 מליון שקלים. החנויות נחכרו לתקופה של 25 שנה עד שנת 2067

אז מסרה עיריית עכו: "החברה הכלכלית האמונה על הפיתוח הכלכלי והתיירותי של העיר פועלת כל הזמן על מנת לקדם מיזמים. כחלק מהפעילות רכשה החברה את המבנה יחד עם שותפים עסקיים ומימנה זאת ממקורותיה. כמו כן, בכוונת החברה להפוך את הבזאר הטורקי למקום שוקק חיים של מסחר, יריד אמנים ומזון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות