fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: בנה מסעדה ללא היתר בעיר העתיקה ונשלח למאסר

עכו (צילום: פנתרמדיה)
(צילום: פנתרמדיה)

שופטת בית משפט השלום בעכו, אביגיל זכריה גזרה בשבוע שעבר על בעל מסעדה שבנה ללא היתר בנמל הפיזני בעיר העתיקה בעכו שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס של 200 אלף שקלים וצו הריסה מיידי לבנייה הבלתי חוקית. בנוסף הורתה לו השופטת לחתום על התחייבות כספית בסך 250 אלף שקלים, להימנע מביצוע עבירות שבהן הורשע בתיק זה לתקופה של שלוש שנים. האיש הורשע בעבירות של הקמת בניין ללא היתר, שימוש הטעון היתר ללא היתר והפרת צווי הפסקה שיפוטיים.

בגזר הדין כתבה השופטת: "מדובר בנסיבות חמורות בהן נעשית בנייה למטרות מסחר והפקת רווחים כלכליים במקומות המיועדים לשימור ולרווחת הציבור בכללותו. בכך נגרמת פגיעה חמורה בערך המוגן על ידי החקיקה הרלבנטית תוך פגיעה בשלטון החוק ובסדר הציבורי ובאינטרס של כלל הציבור בשים לב להיות עכו העתיקה אזור לשימור ברמה עולמית".

על פי כתב האישום שהוגש על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעכו, בנה האיש ללא היתר מבנים עבור מסעדה באתר הנמל הפיזני בעכו העתיקה המוכרזת לשימור. העבודות שבוצעו היו מנוגדות גם להנחיות רשות העתיקות. מכתב האישום עולה, כי בניית כל המבנים שפורטו בוצעה לאחר שניתנו החלטות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והחלטת הוועדה המחוזית לפיהן יש לקדם תכנית מפורטת לצורך ביצוע בנייה ושימוש במקרקעין לצורך מסעדה. עוד נטען, כי הנאשם המשיך לבנות מבנים נוספים ללא היתר ובניגוד לתכנית, גם לאחר שהוצאו כנגדו צווי הפסקה שיפוטיים. במהלך הדיון בבית המשפט טענה נציגת הוועדה המקומית, כי מדובר בעבירת בנייה בחומרה הגבוהה ביותר. היא ציינה, כי עכו העתיקה הוכרזה על ידי אונסקו לקיום מורשת עולם ועל מנת להימנע מאבדן הכרזה זו על כל המשמעויות הנובעות מכך, יש לפעול לביצוע השימור הנדרש ולמניעת בנייה בלתי חוקית בתחומיה. "האזור בו בוצעה הבנייה המצוי בנמל הפיזני נמצא על מסלול תיירות בעיר העתיקה כאשר ייעוד הקרקע הוא אזור ביצורים מיוחד המתיר שימוש של טיילת חומות ומעבר לציבור", היא ציינה.

מנגד טען סנגורו של הנאשם, כי מרשו שכר את השטח מהחברה לפיתוח עכו העתיקה לצורך הפעלת מסעדה וזאת בהתאם למכרז שהוצא על ידי המדינה. עוד טען בין השאר, כי מרשו הרס את כל מה שהתבקש להרוס וכי הדבר היחידי שלא נהרס הוא מבנה המסעדה שנבנה על פי ההנחיות הגם שקיימות סטיות מסוימות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות