fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו קיימה תרגיל חירום בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה

התרחיש: ירי טיל בלתי קונבנציונאלי (כימי) לעבר שיכוני המזרח. אלוף פיקוד העורף: "עכו עשתה קפיצת מדרגה אדירה, ובעיני שמעון לנקרי הוא כמו ג'וליאני של ניו יורק"
תדריך פיקוד העורף (צילום: דוברות)

במסגרת הערכות עיריית עכו למצבי חירום, תרגלה העירייה בסוף השבוע שעבר תרחיש של ירי טיל בלתי קונבנציונאלי (כימי) לעבר שיכוני המזרח. התרגיל נערך בשיתוף חיילי פיקוד העורף, משטרת ישראל, מד"א וכיבוי אש.

התרגיל נערך בהשתתפות ראש העירייה עכו שמעון לנקרי, אלוף פיקוד העורף איל איזנברג, מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף אל"מ אריק אלעזר, מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום יניב אשור, נציגי רשות חירום לאומית (רח"ל) וראשי המכלולים בחירום בעיריית עכו.

התרגיל החל ביום רביעי שעבר עם ניסוי צופרים שערך פיקוד העורף ותרגול של מוסדות החינוך והציבור בעיר בכניסה למרחבים המוגנים. במקביל נפתחה תחנה לחלוקת ערכות מגן בבית הספר רמב"ם בעכו.

יום לאחר מכן, כינס ראש עיריית עכו שמעון לנקרי את ראשי המכלולים בחמ"ל העירייה, שם נמסרה סקירה נרחבת אודות התרגיל על ידי היקל"ר רס"ן יורם מימון ומנהל אגף הביטחון בעירייה וניתן מענה לתרחיש. לאחר מכן, יצא ראש העיר לאזור "נפילת הטיל", שם עמד  מקרוב יחד עם אלוף פיקוד העורף על פעולות כוחות הביטחון.

צילום: דוברות עיריית עכו

במהלך סיכום התרגיל אמר לנקרי, כי העירייה ועובדיה מתרגלים רבות את נושא החירום והם עושים הכל על מנת לשמור על מוכנות לחירום. מפקד מחוז הצפון של פיקוד העורף ציין לשבח את עבודת החירום של עיריית עכו ואמר, כי העיר עכו היא דוגמא ומופת להתנהלות של רשות בשגרה ובחירום.

אלוף פיקוד העורף התייחס לאיומים על מדינת ישראל ואמר: "ככל שנהיה יותר מוכנים כך נרחיק את המלחמה. עכו עשתה קפיצת מדרגה אדירה, ובעיני ראש העיר שמעון לנקרי הוא כמו ג'וליאני של ניו יורק שלוקח מנהיגות ולא מחכה שהממשלה תנחה אותו מה לעשות. כיף לנו לבוא לרשות שרוצה כל הזמן להתאמן וללמוד, והלוואי שלערים אחרות יהיו את היכולות שיש לעכו".

מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה קורא לציבור להתחבר ללא תשלום לאפליקציית "התרעה עירונית", באמצעותה יוכלו התושבים לקבל הודעות והתרעות בזמן אמת בנושא החירום.

צילום: דוברות עיריית עכו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות