יום ראשון , אוקטובר 21 2018
בית / גליל מערבי / חדשות גליל מערבי / נחנך המעבר התת קרקעי בן עמי בעכו
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל חברת פה נוף ערן לויטה,סמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר (צילום: אירוע בקליק)
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל חברת פה נוף ערן לויטה,סמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר (צילום: אירוע בקליק)

נחנך המעבר התת קרקעי בן עמי בעכו

הקמת המעבר התת קרקעי בן-עמי, מתחת למסילת הרכבת, על הציר המוביל לכניסה המזרחית לעכו מכביש 85, החלה בשנת 2006 ובמהלכה הופסקה בהוראת ראש הממשלה דאז אריאל שרון, עקב גילוי קברים. העבודות להקמת המעבר חודשו רק לאחר כשנתיים, כשהפתרון שגובש להמשך הקמת המעבר היה כיסוי הקברים ובניית המעבר מעליהם, עובדה שהגבילה את המעבר לרכבים בגובה של עד 2.40 מטר, המאפשרת מעבר אמבולנסים, רכבי חילוץ והצלה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "שנים חיכינו לסיומו של הפרויקט שלווה במאבקים רבים ועתה אנו יכולים לברך 'שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה'. המעבר התת קרקעי החדש מצטרף לפיתוח המואץ ברחבי העיר ואין ספק שהוא יתרום לשחרור עורק תחבורה ראשי הנמצא בכניסתה של העיר".

העבודות להקמת המעבר התת קרקעי כללו את ביצוע מכלול המעבר התחתי לכלי הרכב ולהולכי הרגל, ביצוע מבנה הליכתי מעל הקברים הקיימים, מרצפי בטון, קורות אלמנטי קבורה טרומיים, פלטות טרומיים, השלמות יציקה והנחת מסילת ברזל וכמובן ביטול המפגש עם המסילה.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל חברת פה נוף ערן לויטה,סמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר (צילום: אירוע בקליק)
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל חברת פה נוף ערן לויטה,סמנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר (צילום: אירוע בקליק)

הפרויקט, שנמשך 6 שנים, הינו שדרוג של ציר הכניסה לעכו מצומת כביש 4 ועד כיכר שטראוס המושלמת בימים אלה. עלות הפרויקט כ-60 מיליון שקלים, במימון מלא של משרד התחבורה. סיום ההפרדות המפלסיות בכניסות לעיר עכו, המבוצעות כולן ע"י חברת יפה נוף, יושלם כולו עם השלמת הכניסה הדרומית לעיר באמצע 2014".

ערן לויטה מנכ"ל יפה נוף: בפרויקט המעבר התת-קרקעי בכניסה המזרחית לעכו עשינו פשרה, שהתבררה כדבר הנכון ביותר לעשות והיום אנחנו חונכים את את הכניסה הראשית והטבעית לעיר עכו.

קרן טרנר, סמנכ"לית משרד התחבורה: צפינו בתסכול בעצירת הפרויקט ובסבל שנגרם כתוצאה מכך לתושבי עכו, אך לשמחתי הושג פתרון שבזכותו אנו עומדים היום בטקס חנוכת המעבר. משרד התחבורה עושה שינויים מהותיים בצפון הארץ ואנחנו מקוים שתושבי עכו בפרט והצפון בכלל ימשיכו להינות מפרי עבודתנו, בזכות המעבר הזה וההפרדות המפלסיות האחרות בעכו, בשכות כביש עוקף קריות ובקרוב גם בזכות הרכבת לכרמיאל.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ: "במסגרת תכנית הרב שנתית משקיע משרדו מאות מיליוני שקלים, בהפרדות מפלסיות בכל נקודות המפגש של הרכבת והכבישים בארץ".

לדבריו, מדובר בפרויקט מציל חיים שחסך עד כה את חייהם של נהגים והולכי רגל רבים וההפרדה המפלסית שנחנכה היום בעכו היא חלק מפרויקט חשוב זה שנועד למנוע פגיעה בנפש ולשפר את הנגישות וזרימת התנועה.

חברת יפה נוף, שבנתה את המעבר התת-קרעי בן עמי, מקדמת עבור משרד התחבורה מספר פרויקטים של הפרדה מפלסית בין כביש ומסילת הרכבת בעכו. מעבר בן-עמי מוביל מהכניסה המזרחית מכביש 85, שהינה הכניסה הראשית לעיר עכו למי שמגיע מהגליל ומהווה גישה ישירה למרכז העיר.

בדוק גם

זיו דשא (צילום: יורם רשף)

תוך שנתיים יסתיים תכנון תחנת רכבת בזכרון יעקב

כך סוכם בישיבת עבודה של נציגי משרד התחבורה והמועצה. עוד הוחלט כי ייבחן תגבור של קווי אוטובוס והוספת קווים חדשים במושבה, וכי ביצוע הגשר מעל דרך רבין יחל השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *