fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלכות התיקו

מחזור המשחקים האחרון של קבוצות האזור לא סיפק אף הכרעה. אף קבוצה לא הפסידה, ומצד שני אף קבוצה גם לא ניצחה
לא מוצאים את הרשת. אליאור סיידר מהפועל עכו מול הגנת עפולה צילום: אדריאן הרבשטיין
לא מוצאים את הרשת. אליאור סיידר מהפועל עכו מול הגנת עפולה צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו בלמה שרשרת של 3 הפסדי ליגה רצופים, כשסיימה את משחק הבית שלה נגד הפועל עפולה בשוויון, 0:0.
הפועל עכו היתה ראויה ליותר, אבל משחק ההתקפה שלה לוקה בחסר. 9 שערים ב-15 משחקים, מעידים יותר מכל על הבעיה החמורה של הקבוצה בחלק הקדמי. בכלל, הפועל עכו היא הקבוצה השנייה, אחרי הפועל מרמורק שמדורגת במקום האחרון וכבשה מתחילת העונה 6 שערים בלבד, שמבקיעה הכי פחות שערים.
המאמן אלון זיו, מודע לבעיה, וזו כנראה תהיה המשימה הראשונה שלו בחלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר: חיזוק את החוליה הקדמית.
עוד לפני שריקת הפתיחה, צעקו האוהדים לשחקנים לכפר על הבושה הספורטיבית בתבוסה במחזור הקודם לסקציה נס ציונה, 6:0.
"אכלתם לנו את הלב, רק ניצחון יכפר על הביזיון", הם קראו לעבר השחקנים והצוות המקצועי.
הפועל עכו, בניגוד למשחק הנפל נגד נס ציונה, באמת רצתה. שחקניה נלחמו וגילו יותר מחויבות, אבל הם כשלו בפעולות פשוטות והיו חסרי מחץ בהתקפה. השוער רום אילוז, שהמשיך לקבל קרדיט למרות אחריותו לספיגת שערים במשחקים האחרונים, שמר הפעם על רשת נקייה. גם חוליית ההגנה תפקדה היטב. הקישור של עכו שוב היה אנמי. יובל טיטלמן ונאור עבודי, ניסו, אך מבחינה יצירתית, לא עשו הרבה. אליאור סיידר נלחם, ואגיקו אוהיסון, שדווקא הגיע לשני מצבי הבקעה לפחות, החמיץ ושוב גילה חוסר יעילות. להפועל עכו היה זה משחק רביעי ברציפות שהיא לא כובשת ובכך השלימה 360 דקות ללא כיבוש שער.
המאמן אלון זיו, סיכם בסיום: "עברנו שבוע לא קל ובאנו למשחק נגד עפולה עם טראומה וחוסר ביטחון. להפסיד במשחק ליגה, 6:0, זו לא תוצאה של יכולת, אלא של שבר מנטלי. אני שמח שידענו להתגבר על זה ומבחינתי, הנקודה הזאת שווה זהב. יש לנו גם בעיה בחדר ההלבשה. אין מחויבות ואין פרגון בין השחקנים, לכן החלטתי לשנות גישה. רק מי שיגלה אופי, ולא רק כישרון, יקבל קרדיט וישחק. אני חושב שהשינוי הזה נראה כבר במשחק נגד עפולה. הצגנו יכולת משופרת ובגלל חוסר מזל לא ניצחנו. יש לנו בעיה בהבקעת שערים ואנחנו בהחלט מודעים לה. מצד שני, גם לא ספגנו. למרות הביקורות על השוער רום אילוז, אני חושב שמדובר בשוער טוב שאני סומך עליו ומאמין בו. בסיום המשחק כינסתי את השחקנים ואמרתי להם שרק בדרך הזאת, של מחויבות, נחישות ורוח לחימה, נצליח".

לא מוצאים את הרשת. אליאור סיידר מהפועל עכו מול הגנת עפולה צילום: אדריאן הרבשטיין
לא מוצאים את הרשת. אליאור סיידר מהפועל עכו מול הגנת עפולה צילום: אדריאן הרבשטיין

בהנהלת הקבוצה נתנו למאמן אור ירוק לנהל משא ומתן עם שחקני חיזוק, שצפויים להגיע לקבוצה בחלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר. מדובר ברצון לחזק את כל מערכי הקבוצה: החל מחולית ההגנה, דרך הקישור ועד לחלק הקדמי.
ביום חמישי האחרון יצאה הקבוצה לאצטדיון ע"ש סמי עופר, שם התמודדה במסגרת גביע המדינה, נגד מחזיקת הגביע, הפועל חיפה.
בשבוע הבא, תפתח הפועל עכו את סיבוב המשחקים השני של העונה, כשתארח את האחרונה בטבלה, הפועל מרמורק.

סקציה מעלות (ליגה ב')
סקציה מעלות הוסיפה למאזנה עוד נקודת ליגה לאחר שסיימה את משחק התחתית נגד צעירי טמרה בתיקו ללא שערים.
מעלות, שחסרה שני שחקנים משמעותיים: אסף פחימה ורונן פלאח הפצועים, יכלה לעלות ליתרון במהלך המחצית הראשונה כשזכתה בבעיטת עונשין מ-11 מ', אך פואד חיר א-דין, החמיץ.
למרות שהמארחים מטמרה נותרו בדקה ה-65 בעשרה שחקנים, לא השכילה מעלות לנצל את יתרונה המספרי כדי להשיג הכרעה.
היו"ר שלומי בן איבגי: "אנחנו יוצאים מהמשחק הזה בתחושת פספוס, כי יכולנו וגם הגיע לנו לנצח. שלטנו, תקפנו, הגענו למצבי הבקעה, אבל סבלנו מחוסר מזל. אין ספק, שאנחנו חייבים להתחזק בחלק הקדמי וזו המשימה הראשונה שלנו".
בעקבות התיקו, שמרה סקציה מעלות על המקום ה-11 בטבלה, שבמאזנה 14 נקודות (6 נקודות מעל לקו האדום).
בשבוע שעבר, במסגרת סבב פגישות שמקיים מחזיק תיק הספורט החדש, מוטי בן דוד, עם ראשי מועדוני הספורט במעלות, הוא נפגש בין השאר גם עם הנהלת סקציה מעלות. הפגישה הוגדרה כחיובית ביותר, במהלכה הציגה ההנהלה בפני בן דוד נתונים כספיים על התנהלות המועדון. בן דוד הבהיר כי אין בכוונתנו לבצע שינויים בהנהלת הקבוצה ואף התחייב לסייע לה.
בינתיים, עקב חילופי השלטון המקומי, גם התקציב העירוני מעוכב, והשחקנים לא קיבלו את משכורות חודש נובמבר.

בית"ר נהריה (ליגה ב')
בית"ר נהריה רשמה תוצאות תיקו שלישי ברציפות, כשסיימה את מפגש החוץ שלה נגד צעירי כפר כנא, בתיקו, 1:1.
כפר כנא עלתה ליתרון, 0:1, בדקה ה-35, משער שהובקע בבעיטה מ-35 מ'. אלא שהיתרון המקומי החזיק מעמד דקה אחת בלבד. נהריה חידשה את המשחק מנקודת האמצע וכבר בהתקפה הנגדית הראשונה, הבקיעה את שער השוויון מרגלי אליאס חורי.
בית"ר נהריה שמרה על מקומה השישי בטבלה.
המאמן מיכה שושן: "ספגנו גול שטותי מבעיטה מרחוק והשוער טען שהשמש סנוורה. למזלנו, הגבנו מהר. למרות התיקו, אני יוצא מהמשחק הזה מעודד מהיכולת ומהעובדה ששיחקנו כדורגל יפה. פשוט לא ניצלנו את המצבים שהגענו אליהם כדי להבקיע, בדיוק כמו שקרה לנו בשני המשחקים הקודמים. זה לא סוד שאנחנו מחפשים להתחזק בחלק הקדמי, אבל אנחנו לא מוצאים בשוק חלוצים טובים. אני לפחות מתנחם בעובדה שהצמרת לא ברחה לנו ושעדיין יש לנו סיכוי להיות בפלייאוף העליון, ובשביל שזה יקרה אנחנו צריכים לחזור לנצח".

אחי עכו (ליגה ב')
אחי עכו קטפה עוד נקודה חשובה, כשסיימה את משחקה הביתי נגד הפועל בני ממב"ע, בתיקו, 1:1.
אלמוג קושניר הבקיע שער מוקדם כבר בדקה ה-4, והעלה את אחי עכו ליתרון, 0:1. בדקה ה-17, איזנו האורחים ל-1:1, תוצאה שנשמרה עד לסיום. התיקו הוריד את אחי עכו למקום השמיני בטבלה כשבמאזנה 18 נקודות.

הפועל נהריה (ליגה ג')
המפגש בין הפועל נהריה להפועל דיר חנא במחזור האחרון, שהסתיים בתיקו רב שערים, 3:3, היה אחד המשוגעים שהיו העונה וכלל יתרון מקומי, מהפך לטובת האורחים, שני מורחקים ושער דרמטי שהובקע עמוק בתוספת הזמן.

נתחיל?
בדקה ה-23, כבש אוראל אוחיון את השער הראשון והעלה את הפועל נהריה ליתרון, 0:1. בדקה ה-38 ספג שי ארפי כרטיס צהוב שני והורחק. גם כשהיא בעשרה שחקנים, הצליחה נהריה להכפיל את יתרונה. זה קרה בדקה ה-49 משער של עומר בנימין. האורחים מדיר חנא לא נשברו ובדקות ה-62, 65 ו-79, כבשו 3 שערים והפכו את התוצאה ל-2:3. בדקה ה-70 נותרה נהריה בתשעה שחקנים לאחר שמיכאל איזוטוב, הורחק בכרטיס אדום. 6 דקות בתוך תוספת הזמן זכתה הפועל נהריה בבעיטת עונשין מ-11 מ'. אליאור בן חמו דייק מהנקודה הלבנה וקבע שוויון דרמטי, 3:3. התיקו חיסל את סיכויה של הפועל נהריה להתמודד העונה על העלייה, ומהמקום השביעי עם 13 נקודות ופער של 17 נקודות מהמקום הראשון, היא תעביר עוד עונה סתמית ללא אתגר משמעותי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות