fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיום ראשון שביתה ללא הגבלת זמן בנהריה, עכו, מעלות וכפר ורדים

בשל כוונת הממשלה לקצץ בהטבות המס ליישובי הגליל המערבי: שביתה כללית והפגנות ללא הגבלת זמן.

ביום שני בשעה: 10:00 תתקיים הפגנת ענק של התושבים בצמתי נהריה, עכו ועין המפרץ.

בשעה: 11:00 יוקם אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

ביום שני צפויה להתכנס ועדת הכספים של הממשלה, אשר צפויה להכריע באשר לישובים שיהיו זכאים להטבות מס ואף תקבע את גובה ההטבות.
בשל הכוונה לקצץ בהטבותיהן, יפתחו הערים והמועצות המקומיות בגליל המערבי בשביתה ביום ראשון הקרוב, ללא הגבלת זמן.
השביתה תכלול את הישובים עכו, נהריה, מעלות תרשיחא וכפר ורדים וכפר מזרעה.
image
לא מוותרים. ראשי הרשויות בגליל המערבי
צילום: באדיבות דוברות עיריית נהריה

במסגרת השביתה, יושבתו מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד, ולא תתקיים קבלת קהל במוסדות העירוניים.  כמו כן, החליטה ההסתדרות בגליל המערבי להצטרף לשביתה ומפעלים באזור יושבתו אף הם.

באם צעדים אלו לא יעזרו, יחריפו היישובים את המאבק כבר ביום שני ויתקיימו הפגנות גדולות בכל רחבי הגליל המערבי. כמו כן מאיימים ראשי המאבק כי המאבק יגלוש לכל חלקי הארץ.

ראשי הרשויות המובילים את המאבק מסרו כי: "הממשלה החלה במדיניות של הדרת הפריפריה ומתייחסת אלינו כאל שקופים. ההבטחות למדיניות חברתית, הפכו לביצוע של מדיניות אנטי חברתי ומפלה, שתחזיר את הפריפריה עשרות שנים לאחור. אנו נזכיר לראש הממשלה ולשר האוצר כי אין מדינה בלי פריפריה ונאבק בכל דרך חוקית על מה שבנינו בלי פשרות".

ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק שלמה בוחבוט: " במשך כל שנות כהונתי כראש העיר וגם כיו"ר השלטון המקומי, לא נתקלתי בכזו אטימות וזלזול, שהמשתמע ממנה היא ש-100,000 תושבי ערים עם משימה לאומית ליישוב הגליל לא מעניינים אף אחד. זו בושה וחרפה שלא זכורה לנו גם ממאבקים קודמים, שאף נציג שלטון, במיוחד ח"כ גפני, לא מנהל עימנו דיאלוג. חשוב להדגיש שאין כאן בקשה לתקציבים עבור הרשויות המקומיות, ומה שעומד על הפרק הוא גורל ההתיישבות בגליל המערבי"

עוד הוסיף בוחבוט כי "החלמאות שוברת שיאים כאשר אנו שמים את השקעות המדינה בהיקף של למעלה מ-600 מיליון שקלים בתשתיות ובשכונות שירדו לטימיון אל מול 35 מיליון שקלים בלבד להצלת עתידם הכלכלי של תושבי מעלות תרשיחא, עכו ונהריה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות