fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא ייתכן שיהרסו היסטוריה בשביל טיילת"

מהתגובות שהתקבלו ממשרד הפנים ומעכו עוד לא ממש ברור מה יעלה בגורל בית הספר לקציני ים בעכו במסגרת התוכנית הגדולה לבניית טיילת. בכל מקרה, בוגרי בית הספר לדורותיו, יוצאים למאבק
קציני ים עכו
קציני ים עכו (צילום: אבי גרופ צלמים)

בית הספר לקציני ים בעכו הוקם לפני 76 שנה במטרה להכשרי בני נוער לתפקידי קצונה ימית. לפני מספר שבועות נפתחה ברשת עצומה, הקוראת לכל בוגרי בית הספר לדורותיהם להירתם למאבק נגד התוכנית לפנות את בית הספר מעכו. בעצומה נכתב, בין היתר: "אנו פועלים למניעת סגירת בית הספר ושימוש בשטחו כנדל"ן. דורות רבים גדלו וחונכו בו, והוא יקר לליבנו".

לפני חודשיים אושרה להפקדה תוכנית המתאר החדשה של עכו, המתמקדת בפיתוח התיירות בחלקה הדרום מערבי של העיר. התוכנית כוללת טיילת שתתחבר לעכו העתיקה ובה אטרקציות תיירותיות וכן בניית שכונות חדשות. בית הספר לקציני ים נמצא באותה רצועת החוף, ופיתוח הטיילת יתאפשר לאחר פינוי בית הספר והפיכת אזור התעשייה הכבדה מדרום לעיר לאזור של תעסוקה ומשרדים.

קציני ים עכו
קציני ים עכו (צילום: אבי גרופ צלמים)

כשנודע על ההחלטה לפנות את בית הספר מהעיר, קמה סערה גדולה. את העצומה יזם יאיר הררי מקרית אתא, בוגר בית הספר. הררי: "ראיתי את התוכנית. לא ייתכן שיהרסו היסטוריה בשביל טיילת. אנחנו יוצאים למאבק במטרה להשאיר את הבית הספר באותו המקום וכפי שהוא. פנו אליי בוגרים, פעילים, אפילו בני 70, כולם נחושים מאוד במאבק. בית הספר לקציני ים מהווה היסטוריה ומורשת לכל עם ישראל".

ממשרד הפנים נמסר: "מבירור עולה, כי בית הספר לקציני ים בעכו לא אמור להתפנות. תוכנית המתאר החדשה לעכו מתייחסת לשימוש עתידי אפשרי בקרקע זו אם יחולו שינויים בעתיד".

מעיריית עכו נמסר: "בהתעקשות המיותרת של הנהלת החברה לחינוך ימי יש משום גבהות לב וחוסר התחשבות מינימאלי בצורכי העיר ובפיתוחה. העירייה תמשיך ותפעל בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותה על מנת להגיע לתוצאה המבוקשת. רק חבל שבינתיים, כתוצאה מהתנהלות חסרת אחריות, יחסי בית הספר והעירייה עלו על שרטון. בכל אופן נדגיש, כי על פי תוכניות הפיתוח של החוף הדרומי ועל פי תוכנית המתאר החדשה של העיר, בית הספר יוכל להמשיך ולפעול במקומו.

שלב הביצוע הנוכחי משתרע ממלון חוף התמרים עד לחוף הסוסים ושער היבשה בחומות העיר העתיקה. בתוך רצועה זו כלולים שטחים, אשר מגודרים על ידי בית הספר לקציני ים, אולם זה עשרות שנים אינם משמשים בפועל את בית הספר ומצבם המוזנח פוגע בעיר".

מבית הספר לקציני ים נמסר: "החברה לחינוך ימי, בית הספר לקציני ים ובוגריו רואים בחומרה את הודעת דוברת משרד הפנים והעומד בראשה. לאור הפרסומים השונים בתקשורת לגבי פיתוח טיילת בעקבות פינוי בית הספר הוקם צוות משולב להלחם בתוכנית. התוכנית המוצעת היא העדפת יזמים בתפישה נדל"נית כערך נגד החשיבות של חינוך וערכים במוסד שהפך את העיר לסמל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות