fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו בדרך ללאומית?

הקבוצה לא מצליחה לנצח ועוד יותר גרוע מכך, להפסיד לקבוצות שמתמודדות איתה נגד הירידה. במחזור האחרון נכנעה עכו לרעננה והפער בינה לקבוצה שמעל לקו האדום גדל ל-7 נקודות. המאמן דורה: "ידעתי לאן אני בא. לא מרים ידיים". החלוץ האלבני סליחי, מלך השערים של הקבוצה, מעוניין לעזוב. הבלם גוטליב היכה אוהד והוגשה נגדו תלונה במשטרה
המאמן קיסר חדאד (צילום: עבדאללה הינדאווי)
המאמן קיסר חדאד (צילום: עבדאללה הינדאווי)

האם הפועל עכו בדרך לסיים את חוויית ליגת העל ואחרי 6 עונות לחזור לליגה הלאומית? כמו שזה נראה כרגע, התשובה חיובית.

אז נכון שיש עוד הרבה נקודות בקופה, אבל כמו שהקבוצה נראית, מבחינה מקצועית ומנטאלית, הישרדותה בליגת העל, תהיה בגדר נס ספורטיבי. במחזור האחרון אירחה עכו את הפועל רעננה, והפסידה לה, 2:0.

19 מחזורים חלפו, והפועל עכו שקועה עמוק במקום האחרון עם 13 נקודות בלבד (מתוך 57 אפשריות), ו-7 נקודות מתחת לקו האדום.הקבוצה גם לא ניצחה העונה בביתה.

המאמן שלומי דורה: "היינו טובים ושווים לרעננה, עד שספגנו שני גולים מצחיקים. כל עוד יש מספיק נקודות בקופה, לא נרים ידיים ולא נשלים עם הפרשנים שכבר הורידו אותנו ללאומית. נכון שהקבוצה לא במצב טוב, אבל יש קבוצות שיצאו ממצבים יותר קשים. השחקנים משקיעים באימונים ועובדים מאוד קשה, אבל בשבת מתקשים לתפקד, אולי בגלל הלחץ".

חיבוק ניצחון. סלים ואכד (מספר 18), כובש הצמד בניצחון אחי עכו זוכה לחיבוק ממאמנו, קיסר חדאד   (צילום: עבדאללה הינדאווי)
חיבוק ניצחון. סלים ואכד (מספר 18), כובש הצמד בניצחון אחי עכו זוכה לחיבוק ממאמנו, קיסר חדאד (צילום: עבדאללה הינדאווי)

לא עוברות לך בראש מחשבות, למה היית צריך את זה, להגיע לקבוצה שנמצאת במשבר כל כך עמוק?

"לא, ואני לא מצטער לרגע אחד שבאתי להפועל עכו. ידעתי לאן אני מגיע. צריך להרים את הקבוצה ואת זה נעשה".

דורה סירב, בהוראת ההנהלה, להתייחס ישירות לתקיפת אוהד הקבוצה על ידי הבלם אדי גוטליב , אך דיבר על מחאת האוהדים כשאמר: "זכות הקהל להביע עמדתו ודעתו, והשחקנים צריכים להפנים את זה. מצד שני, האוהדים צריכים לזכור ולהבין שמאחורי המאמן והשחקנים יש משפחות ולפעמים צריך לשים גבולות ולא להביע דעה בצורה מכוערת".

כיתובים: נפרד מהפועל עכו? חמדי סליחי    (צילום: אדריאן הרבשטיין)
כיתובים: נפרד מהפועל עכו? חמדי סליחי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בהמשך התייחס דורה לסגל המצומצם. "יש לנו בסגל 17 שחקנים כשירים, כולל 2 שחקני נוער. יש מצבים שאני נעזר בשוער השלישי כדי לבצע אימון טקטי. כדי להביא שחקנים חדשים צריך לשחרר שחקנים, ואלה, שנהנים מחוזה כספי גבוה, לא ממהרים לעזוב. אין ספק שהקבוצה צריכה שדרוג ורענון של הסגל כדי להפיח בה אנרגיות חדשות. אם לא יהיה חיזוק, אלו השחקנים שיצטרכו לחלץ את הקבוצה מהמצב הזה".

השוער וקפטן הקבוצה דודו גורש: "גם בשנים קודמות הספידו אותנו וידענו להיחלץ ולהינצל. נכון שהמצב היום יותר קשה מבעבר, והתוצאות גם מדברות בעד עצמן, אבל עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר. המטרה כרגע היא להשיג עד לסיום העונה הרגילה כמה שיותר נקודות, כדי להגיע למשחקי הפלייאוף התחתון במרחק סביר מהיריבו".

המאמן קיסר חדאד  (צילום: עבדאללה הינדאווי)
המאמן קיסר חדאד (צילום: עבדאללה הינדאווי)

בקבוצה מתחו ביקורת על חגיגות הניצחון בסיום של עוזר המאמן של רעננה אלון זיו, שעד לפני שבוע עוד כיהן בתפקיד המנהל האדמיניסטרטיבי בהפועל עכו. "כמי שעד לפני אכל מהצלחת של הפועל עכו, הוא יכול היה לחגוג באיפוק", אמרו בעכו.

זיו: "החגיגה שלי היתה טבעית, ולא היתה שונה מהשמחה שלי אחרי הניצחון על מכבי חיפה במחזור קודם. מה ציפו, שאתאבל אחרי ניצחון?".

המאמן חיים סילבס, שאתה משמש כעוזרו, ציין שהעצות שלך עזרו לרעננה לנצח את הפועל עכו.

"חשוב לי לומר שאני אוהב את הפועל עכו וצריך לעשות הפרדה: לא פעלתי נגד עכו, אלא בעד רעננה. אני נמצא היום ברעננה והאינטרס שלי הוא הצלחתה. הפועל עכו זה מועדון ששיחקתי בו 7 שנים ועוד חצי שנה בתפקיד ניהולי, ויש לי כלפיו רגשות חמים. אני רוצה שהם יצליחו ומאחל להם, באמת, מכל הלב, שיישארו בליגת העל".

הקבוצה החליטה לאפשר לחלוץ האלבני ומלך השערים שלה, חמדי סליחי, למצוא קבוצה אחרת. סליחי מתוסכל מאוד ממצב הקבוצה וסיפר למקורביו שהוא כבר אינו נהנה בעכו. סליחי נמצא במשא ומתן עם הפועל חיפה, אבל בוחן גם אפשרויות בחו"ל. נציגתו של השחקן, ויקי וקנין: "אם סליחי עוזב, זה ייראה כאילו הפועל עכו מוותרת על סיכויה להיות בליגת העל".

גם אמיר אבו-ניל רוצה לעזוב ומבוקש בבני סכנין. מי שלא מרוצה מהדיבורים על עזיבת השניים הוא המאמן דורה, שהבהיר: "אם סליחי יעזוב, זו תהיה אבידה גדולה. לגבי אבו-ניל, הוא הביא את הקבוצה למצבה ולכן הוא יישאר". הקבוצה צירפה לשורותיה את המגן דניאל בורחל, שהיה עימה בקיץ האחרון במחנה האימונים, אך שוחרר.

בן בוטבול, שהגיע מעירוני אשדוד ולא זכה אפילו להיכלל בסגל מאז תחילת העונה, התייאש והפסיק להגיע. בוטבול, שרק לפני שנתיים שיחק בעירוני אשדוד בליגת העל ובנבחרת הצעירה של ישראל, מאוכזב מאוד מהיחס כלפיו. "אני לא רוצה להיכנס לשיקולים מקצועיים, אבל כשרואים את התוצאות, אי אפשר שלא לתהות למה לא קיבלתי צ'אנס?", אמר בוטבול בכאב, "חשבתי שאם יגיע מאמן אחר, היחס אליי ישתנה, אבל לצערי, זה לא קרה. אני חושב שיכולתי לתרום להפועל עכו ולעזור לה, אבל אף אחד לא סופר אותי".

אפילו ראש העירייה שמעון לנקרי והמנכ"ל אוהד שגב, שידועים בתמיכתם הגדולה בקבוצה, הפסיקו להגיע למשחקים. היחיד שעוד נראה ביציע הוא סגן ראש העירייה זאב נוימן. במחזור הקרוב תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד הפועל באר שבע.

ביום חמישי שעבר, התרחשה תקרית חמורה בין הבלם אדי גוטליב לאוהד סמי אוזן. האירוע החל כשאוזן הגיע לאצטדיון וצפה מהצד באימון הקבוצה. במהלך הפסקת מים, קלט גוטליב את אוזן עומד בשולי המגרש ולפתע התפרץ לכיוונו, אמר: "איך אתה לא מתבייש לבוא לפה?" וסטר בפניו. אוזן ההמום לא הגיב, לאחר שהתאושש מהפגיעה מיהר לתחנת המשטרה בעכו והגיש תלונה על תקיפה.

יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש, הגיב לתקרית ואמר: "האוהד בכלל לא היה אמור להימצא בתחומי המגרש ולא ברור לי מה הוא עשה שם. מדובר באוהד בעייתי שבעבר הקבוצה הגישה נגדו תלונות על אלימות מילולית".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות