fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הסרטן שלך ממזר"

לפני שנתיים וחצי התבשרה נ' מעכו שהיא חולה בסרטן השד. היא עברה ניתוח, שבו נכרת שליש מהשד השמאלי, והיתה כבר מוכנה להכל: לטיפולי הקרנות וכימותרפיה ולניתוחים נוספים. אבל אז קיבלה את הבשורה השנייה: את לא חולה בכלל, היתה טעות אנוש מצערת. תוצאות הבדיקה שלך הוחלפו עם בדיקות של אשה אחרת. עכשיו היא תובעת 2 מיליון שקלים פיצויים
נ' מעכו עברה כריתת שד בטעות
נ' מעכו (צילום: רותם כבסה)

אחד החששות הגדולים של בן אדם הוא שיחת טלפון מהרופא, ששבה יבשר לו בשורת איוב, משהו כמו "יש לך סרטן". זה קרה לנ' מעכו. יום אחד היא התבשרה שהיא חולה בסרטן השד, רק שבמקרה שלה מדובר בטעות איומה, שעלתה לה בכריתת שליש מהשד השמאלי. בטעות.

נ' חיה בשנתיים וחצי האחרונות בסיוט מתמשך. לאחר שעברה כריתה, התברר, שבבית החולים העמק בעפולה, שבו ביצעה את בדיקת הביופסיה, החליפו את תוצאות הבדיקות שלה עם בדיקות של מטופלת אחרת. כלומר: היא כלל אינה חולה. היא סמכה על הרופאים, עברה ניתוח והחלמה קשה, הפסידה ימי עבודה ובעיקר התרגלה לחיים אחרים, חיים בהם הגוף כבר אינו שלם ואינו מושלם.

בשבוע שעבר הגישה נ' תביעה לבית משפט השלום בקריות באמצעות עו"ד ערן בקר מנהריה. היא תובעת 2 מיליון שקלים על הנזקים שנגרמו לה. 

ממצא קטן
השבוע היא נאותה להתראיין. אשה נחמדה עם מבט עצוב. "החיים שלי הם לא אותם חיים, אני לא מסוגלת להסתכל על עצמי במראה, לא לפתח קשר עם גבר, אני עוברת טיפולים נפשיים קשים, והכל בגלל רשלנות של רופאים שסמכתי עליהם בעיניים עצומות".

מחשבותיה של נ' נודדות גם לכיוון אחר, לאשה השנייה, אותה האחת שהתבשרה שהיא לא חולה, כשבעצם היא זו החולה בסרטן השד. נ' אינה יודעת מי זאת, שמעה שאולי היא מתגוררת בקריות. "הייתי רוצה לפגוש אותה, בכל זאת אני מרגישה שיש כאן שותפות גורל". היא עובדת במפעל בצפון, היתה בריאה כל חייה. היא מגוללת את שעבר עליה:

"לפני שנתיים וחצי, כשהתקלחתי, הרגשתי גוש בשד ימין. בהתחלה לא התייחסתי, ולאחר מכן הלכתי לרופא לבדוק. שומעים כל הזמן על סרטן והתחלתי לפחד. רופאת המשפחה הפנתה אותי לרופא כירורג בקופת חולים בנהריה. הוא שלח אותי לביופסיה בבית החולים העמק בעפולה. עשיתי גם ממוגרפיה ואולטרסאונד. אחרי שבוע קיבלתי טלפון להגיע לשיחה עם הרופא. נורא חששתי. הלכתי לבדי. כשהתיישבתי במשרדו והוא אמר לי 'יש לך סרטן', התחלתי לבכות. לשמוע את המילה 'סרטן' זה מפחיד, הרגשתי שכל עולמי חרב עלי. לא ידעתי איך לספר לילדים שלי שאני חולה. במשך שלושה וחצי חודשים עברתי סדרה של בדיקות בקופת חולים. כשהיו מגיעות תוצאות, הרופאה היתה אומרת לי שיש 'ממצא קטן' וכנראה הסרטן מסתתר מאחורי הציסטה. שאבו לי אותה והבדיקות יצאו נקיות. כלומר: על פי הביופסיה, הסרטן נמצא בגוף. הם אמרו לי 'הסרטן שלך ממזר'".

נ' מעכו עברה כריתת שד בטעות
נ' מעכו (צילום: רותם כבסה)

"רשלנות ברורה"

עו"ד ערן בקר
רשלנות ברורה. עו"ד בקר (צילום: פרטי)

עו"ד ערן בקר, המייצג את נ', טוען בכתב התביעה: "תפקוד לקוי שאינו עומד באמת המידה המצופה מהרופא או הבודק הסביר. הנתבעת התרשלה בכל הקשור בבדיקה הפתולוגית של הביופסיה, בטיפול הרפואי או בניהול הניתוח ולפיכך אחראית לטיפול הלקוי והרשלני שניתן לתובעת. משכך, על הנתבעת לשאת האחריות לנזקים שנגרמו מאותו טיפול רשלני. העובדות המפורטות מצביעות על מעשי רשלנות חמורים מצד הנתבעת אשר גרמו נזק לתובעת".

ל"צפון-1" אמר עו"ד בקר: "מדובר ברשלנות ברורה של בית החולים העמק בעפולה, שנגרמה אמנם מטעות אנוש, אך התוצאה קשה. אני מקווה שהמקרה ישמש אירוע מכונן שלאחריו הססמאות של שמירה על בטיחות ובקרה ברפואה יהפכו ממנטרות ריקות לציווי אמיתי ומלא בתוכן".

מבית החולים העמק נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער שנבע מטעות אנוש. ברגע שהתגלתה הטעות, המקרה נבדק בצורה יסודית. מנהלת המכון והנהלת בית החולים התנצלו אישית בפני המטופלת ומשפחתה והופקו הלקחים המתבקשים".

עברו לכתבה המורחבת במהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות